בשעה טובה: נבחרת הנוער ניצחה וחזרה לדרג א'

כל הנבחרות הצעירות בדרג א'
כל הנבחרות הצעירות בדרג א' | צילום: באדיבות איגוד הכדורסל

62:78 לשחקניו של אברהמי על פולין, ישחקו בגמר אליפות אירופה דרג ב'

(גודל טקסט)

נבחרת הנוער עלתה הערב (שבת) לדרג א' לאחר שניצחה 62:78 את פולין בחצי גמר אליפות אירופה (דרג ב') ועלתה לגמר ותפגוש שם את שבדיה, אותה ניצחה כבר (80:83) בשלב הבתים השני.

 

לאורך כל הטורניר, הישראלים הצעירים שלטו לחלוטין באליפות, וכך גם היה הערב מול הפולנים. כבר אחרי 10 דקות הובילה הנבחרת 14:27, ולמעשה, מאז לא הביטה לאחור. טי.ג'יי ליף שוב הצטיין במדים הלאומיים עם דאבל-דאבל מרשים של 14 נק' ו-16 ריב' (ו-5 אס' ו-3 חס'), כאשר גם תמיר בלאט מוסיף 15 נק' ומייקל בריסקר תורם 12.

 

 

בזאת משלימה הנוער את הקאמבק של כל הנבחרות הצעירות לדרג הבכיר באירופה, שנה אחרי שכמעט אותו סגל ביחד עם המאמן, שרון אברהמי, עשו זאת באליפות הקדטים. העתודה, תחת שרון דרוקר, חזרה לדרג א' ב-2012. 

"זה כיף גדול. עמדנו בשתי משימות חשובות הקיץ הזה וכרגע אנחנו עם 3 נבחרות צעירות בדרג א' ואני מקווה שגם הקדטים יצליחו", אמר בסיום פיני גרשון, המנהל המקצועי באיגוד. "הרבה יותר קשה לעלות מאשר לשמור על זה. ניצחנו קבוצה ממדינה גדולה שיש לה אפשרות לייצר שחקנים ממבחר גדול ואני חושב שאחד היתרונות שלנו בגילאים האלו זה המאמנים שלנו. דן שמיר ושרון אברהמי הוכיחו שיש לנו מאמנים טובים וגם רמי הדר מאמן מצוין. יש לנו יתרון בחוכמת המשחק וראינו את זה בעתודה ובנוער וזה חשוב. בסוף המטרה להביא שחקנים לנבחרת הלאומית ובשתי הנבחרות האלו יש מספר שחקנים לא קטן שימלאו את השורות בשנים הקרובות וזה אולי הכי חשוב".

 

"עמדנו במשימה", הוסיף שרון אברהמי. "אין הרגשה יותר טובה מזו בעולם עם נבחרת ישראל לעשות שתי עליות רצוף מבחינת הצוות. השחקנים כל כך רצו את זה ועשו את הכל בלי טיפה אגו. פיני גרשון זו מתנה לכל מאמן הוא פשוט אנציקלופדיה לכדורסל. עוזרים שלי יואב וערן, כל הצוות המסייע והמנהל שלנו חזי פשוט אנשים מדהימים. עמדנו במשימה בענק והיום נחגוג כי מגיע לנו. היה לחץ אדיר כי באליפויות כאלו אסור ליפול באף משחק. מחר נשחק בגמר כמו ספורטאים נרצה לזכות בזהב ולשמוע את התקווה, אבל כרגע מגע לכולם לחגוג".

הצוות המקצועי של הנבחרת חוגג (באדיבות איגוד הכדורסל)

בהמשך היום, נבחרת הנוער ב-3X3 עלתה לרבע גמר מוקדמות אליפות אירופה אחרי שסיימה את המבית המוקדם במקום השני. מחר (ראשון) יתקיימו משחקי רבע הגמר והנבחרת שלנו תפגוש את שוויץ. 5 הראשונות בתום הטורניר יעלו לאליפות אירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי