גולדן סטייט תפגוש את קליבלנד בגמר ה-NBA

קארי. מחכה לבלאט בגמר
קארי. מחכה לבלאט בגמר | צילום: AFP

הווריורס גברו על יוסטון 90:104 והשלימו 1:4 בגמר המערב

(גודל טקסט)

בפעם הקודמת שגולדן סטייט הייתה בגמר ה-NBA, אי אז לפני 40 שנה, אף שחקן בליגה של היום עוד לא נולד, שיקאגו עוד שיחקה בחוף המערבי ומכבי ת"א החזיקה בארון אותו מספר גביעי אירופה כמו הפועל ת"א. לפנות בוקר (חמישי), הווריורס השלימו 1:4 בסדרת גמר המערב מול יוסטון עם ניצחון 90:104 והבטיחו קרב מרתק על התואר מול קליבלנד של דייויד בלאט.

 

לפני 40 שנה היו אלו ריק בארי האגדי וג'מאל ווילקס שהובילו את גולדן סטייט לזכייה עם 0:4 בגמר על וושינגטון, הפעם אלה "הספלאש בראדרס", סטפן קארי וקליי תומפסון, שינסו לנפץ לבלאט ולברון ג'יימס את החלום. "האנשים פה באיזור המפרץ חיכו לזה הרבה זמן", אמר תומפסון בסיום, אחרי שספג מכה קשה בראשו גם כן כמו חברו לקו האחורי במשחק הקודם, "מגיע לנו לחגוג הלילה, אבל יש לנו עדיין עסק בלתי גמור".

 

 

הווריורס עלו למאזן מדהים של 3:46 העונה באוראקל ארינה הלוהט, כולל שבעה ניצחונות משמונה משחקי פלייאוף. הם יארחו את המשחק הראשון מול קליבלנד בלילה שבין חמישי לשישי בעוד שבוע. בביקור הקודם של הקאבס באוקלנד הובסה החבורה מאוהיו 112:94, אבל זה קרה ללא ג'יימס הפצוע. בגומלין כעבור חודש ניצחה קליבלנד 99:110 עם שיא עונתי של 42 נקודות מ"המלך".

 

 

קארי הוביל את קלעי המנצחת עם 26 נקודות לצד 8 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 חטיפות, האריסון בארנס היה נפלא עם 24 ותומפסון קלע 20 ב-22 דקות בלבד. פסטוס אזלי היה היחיד מלבדם בדו-ספרתי עם 12 נקודות ו-9 ריבאונדים מהספסל, דריימונד גרין קלע רק 9 נקודות ב-3 מ-15 מהשדה, אבל הוריד 13 ריבאונדים.

 

ליוסטון היו שישה קלעים בלבד על הלוח, אבל כולם עשו את זה בדו-ספרתי. דווייט הווארד הוביל עם 18 נקודות ו-16 ריבאונדים, ג'ייסון טרי וקורי ברואר הוסיפו 16 כל אחד, טרבור אריזה 15 וג'יימס הארדן סגר ערב עגום עם 14 נקודות, 2 מ-11 מהשדה ולא פחות מ-13 איבודים – שיא פלייאוף חדש! ג'וש סמית' היה הקלע השישי ברשימה עם 11 נקודות עבור הרוקטס, שקיוו לחזור שוב מ-3:1, אבל נשברו מול ריצה נהדרת של המארחים ברבע האחרון.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי