אליפות העולם באתלטיקה יוצאת לדרך

בולט. ירצה להראות מי הבוס
בולט. ירצה להראות מי הבוס | צילום: Gettyimages

בייג'ין מארחת את האליפות המרתקת. גם חמישה ישראלים יהיו שם

(גודל טקסט)

בשבת הקרובה תצא לדרך אליפות העולם באתלטיקה בבייג'ין. נדמה כי בצל חשדות על שימוש בחומרים אסורים והקלות מטעם התאחדות האתלטיקה העולמית עצמה, מדובר באחת מאליפויות העולם המרתקות.

 

אצטדיון "קן הציפור" יארח שלל אתלטים ואתלטיות מוכשרים מכל קצוות התבל, כאשר לצד יוסיין בולט המסקרן, יהיו שם גם חמישה ישראלים שחלקם כבר הבטיחו מקום בריו 2016.

 

כן, ריו 2016 זה נושא חשוב. הרי ברור שהדבר האמיתי של 'מלכת הספורט' – כך מכונה האתלטיקה – הוא האולימפיאדה, אך בשנה שלפני אפשר יהיה לקבל רשמים ראשונים לקראת מה שנקבל בארץ הסמבה בקיץ הבא. הנה לכם התחרויות המרתקות שכדאי שתפנו מעט זמן מול הטלוויזיה עבורם בשבוע הקרוב.

 

100 מטרים גברים: בולט רוצה להראות לגאטלין מי כאן הבוס (ראשון, 16:15)
 

שנה לפני האולימפיאדה בריו, והקרב החם על המסלול יהיה כמובן במקצה הכי מהיר. אין מה לעשות רבותי, הכי הרבה רייטינג מושכת ריצת ה-100 מטרים. ג'סטין גאטלין המתקאמבק אחרי חזרה מהשעיה של ארבע שנים עקב שימוש באותם חומרים אסורים, הוא האיש אותו יוסיין בולט ירצה להשכיח.

 

גאטלין. רוצה לתת פייט לבולט (צילום: gettyimages)

 

גאטלין בעל תוצאות השנה ב-100 מטרים (9.74 שניות) ו-200 מטרים (19.57 שניות) ינסה להוכיח שגם בגיל 33 הוא ראוי למחילה מעולם האתלטיקה, מחילה אמיתית.

 

200 מטרים נשים: פליקס, פרייזר או שמא תהיה הפתעה? (שישי, 16:00)


אצל הנשים, לצד ריצת ה-100 מטרים תעמוד גם הריצה למרחק הכפול במוקד. אליסון פליקס הציגה את התוצאה הבולטת השנה עם 21.98 שניות, אך מולה יאבקו כמובן מדליסטית הכסף מלונדון, שלי אן פרייזר-פרייס שתמיד מתעלה ברגעי האמת. סמנו גם את קנדיס מגרון האמריקנית ואת ההולנדית העולה בת ה-23, דפני סחיפרס ותקבלו קרב איכותי. יש לכם הימור?

 

אן-פרייזר. מתעלה ברגעי השיא (צילום: gettyimages)

 

דיבאבה וכל השאר (גמר 1,500: שלישי, 15:35, גמר 5,000: ראשון הבא, 14:15)


היא רק בת 24 אבל אין ספק שמדובר בדבר הבא לריצות לחצאי מרחק בעולם הנשי. גזנבה דיבאבה האתיופית ניפצה רק לאחרונה את שיא העולם ב-1,500 מטרים, שיא בן 22 שנה כשקבעה 3:50.07 דקות בליגת היהלום במונאקו. גם ב-5,000 היא מחזיקה בשיא עולם טרי יחסית עם 14:18.86 דקות. זו תהיה חוויה רק לצפות בדיבאבה מנסה לנפץ את השיאים של עצמה בבייג'ין. השאר רק יגיעו כדי להריע ככל הנראה.

 

קפיצה משולשת גברים: פיקארדו נגד השיא של אדוארדס (חמישי, 14:10)
 

מאז שיא העולם המדהים של ג'ונתן אדוארדס הבריטי באליפות העולם בשטוקהולם ב-1995 כשחצה את רף ה-18 מטרים ונחת אחרי 18.29 מטרים, חיכו חובבי הקפיצה המאתגרת הזו לניצוץ חדש. הוא נולד רק שנתיים לפני אותו שיא, וכיום בגיל 22, פדרו פיקארדו הקובני מסומן כמי שיכול לקרוא תיגר על השיא הבלתי נתפס הזה. השנה הצליח פיקארדו לקבוע את התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים כשניתר ל-18.08 מטרים. סימנו לכם עוד רגע להדליק את הטלוויזיה.

 

גובה גברים: בראשים וכמה איטלקים (ראשון הבא, 13:30)
 

מאז השיא של חבייאר סוטומאיור שקבע 2.43 מטרים, לא היה כזה דור מוכשר של קופצים לגובה. אשתקד היתה שנה יותר בולטת בענף, כשגם בוגדן בונדרנקו האוקראיני הופיע בגבהים נהדרים, אך השנה הזו טרם הציגה התפרעות. ובכל זאת, מוטאז בראשים, הקטארי הספיק לנתר ל-2.41 מטרים, שהותירו טעם של עוד לרגע האמת. יחד עימו יהיו שם מרקו פסינוטי האיטלקי ואריק קינארד האמריקני. כן ואולי גם דימה קרויטר שלנו שיתחיל את המוקדמות בתקווה להתברג בגמר.

 

ישראלים נוספים: ויהי אור
 

האתלטיקה הישראלית שיוועה לאיכות כפי שהיא מכילה שנה לפני ריו. חנה קנייזבה-מיננקו שתתחרה בקפיצה המשולשת תקווה להתברג על הפודיום כשהיא נחשבת לאחת הבולטות בעולם והשנה ניתרה ל-14.49 מטרים. גם מרגריטה דורוז'ון, מטילת הכידון הכניסה את האתלטיקה הישראלית לכוננות מדליה עם יכולת משובחת. דונלד סנפורד יקווה לפחות לחצי גמר 400 מטרים אחרי שהבטיח מקום בריו, ואולגה לנסקי הצעירה תנסה גם היא לרשום מעמד זהה ב-200 מטרים.

 

מרגריטה דורוז'ון. כוננות מדליה (צילום: gettyimages)

 

ומה עוד? כמובן שזה רק על קצה המזלג. יהיו שם רנה לאבילני במוט, איבן ייגר האמריקני ב-3,000 מכשולים, מו פראח שתמיד מסקרן ובייחוד אחרי השמועות על שימוש בחומרים אסורים וכמובן גם לא מעט קנייתים בראשות אסבל קיפרופ. ממליצים לכם לא להחמיץ, למרות שמדובר בשבוע האחרון של החופש הגדול.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי