אנריקה: "משוכנעים שאפשר לזכות בסופרקאפ"

סוארס לאחר התבוסה בשישי. משימה אפשרית
סוארס לאחר התבוסה בשישי. משימה אפשרית | צילום: Gettyimages

ברצלונה צריכה למחוק 4:0 מול בילבאו. בראבו יפתח בשער (22:50 בספורט1)

(גודל טקסט)

"משימה בלתי אפשרית", זו הכותרת של ה'אל מונדו דפורטיבו' הקטאלוני לקראת הגומלין של ברצלונה מול אתלטיקו ביבלאו בסופרקאפ, אחרי ההפסד 4:0 בסאן מאמס במשחק הראשון (22:50 בספורט1 וב-HD).

 

העיתון משחק על שמו של הסרט הפופולארי המוקרן כיום ברחבי העולם ומצרף גם את הסיפרה 5 לצד הכיתוב, שהיא גם שמו של הסרט וגם כרמז לחמשת השערים שברצלונה זקוקה להם היום. העיתון כותב שטום קרוז והמבצעים המטורפים שהוא מפגין בסרט יהוו היום השראה לשחקנים שהכל אפשרי.

 

 

אם מתבוננים היטב בכותרת, אפשר לראות שתי אותיות מחוקות באדום שהופכות את הכותרת ל"משימה אפשרית" וזו בעצם הדילמה. אפשרי או לא? זו בעצם התקווה של העיתון – לראות את ברצלונה חוזרת מתבוסה נדירה וזוכה בתואר החמישי שלה ב-2015 בדרך ל"סקססטה" (תואר שישי). סימן שאלה גדול אכן טמון במשאלה הזו. ברצלונה לא ספגה במשך 12 שנה כמות של 8 שערים בשני משחקים ברציפות – ויתרה מכך, בעונה שעברה היא ספגה 8 שערים בכל המסגרות רק אחרי 13 משחקים רשמיים.

 

העיתון 'ספורט' של קטאלוניה היה פחות מתוחכם עם הכותרת, אבל העביר מסר דומה: "אתם יכולים לעשות את זה" עם סימן קריאה. 

 

 

מנגד, אתלטיק בילבאו רוצה לזכות בתואר אחרי 31 שנה, מאז שזכתה בו פעם ב-1984 – זכייתה היחידה במפעל לעומת 11 זכיות של ברצלונה. בילבאו גם הפסידה בחמישה גמרי סופרקאפ (4 מול ברצלונה, 1 מול אתלטיקו מדריד). 

 

ארנסטו ואלוורדה, מאמן הקבוצה, ביטא יפה את ההרגשה במחנה של הבאסקים: "עבור ברצלונה זה עוד תואר, עבורנו זה הכל. אין עלינו לחץ שלילי. אנחנו יודעים היכן אנחנו עומדים ורוצים את התואר הזה, אבל זה לא אותו לחץ כמו בליגה או לזכות בגביע הספרדי. ברצלונה היא הקבוצה הכי מסוכנת בעולם. בטורניר גאמפר הם יכלו להוביל 0:5 על רומא במחצית. אסור לנו לתת להם להתקרב לשער שלנו. אנחנו גם יודעים שברצלונה לא משחקת עדיין ביכולת השיא שלה, אבל יכולה לעשות זאת נגדנו. ברצלונה מקדימה אותנו בדברים רבים, אבל יש דברים שאנחנו טובים מהם".

 

גם ללואיס אנריקה היה אתמול משפט מפתח כשאמר "אני לא רואה את שחקני מאמינים, אני רואה אותם משוכנעים שאפשר לנצח ולזכות מול בילבאו". העיתון 'אל מונדו דפורטיבו' כתב: רק הדור של ליאו מסי שזכה בתארים מדהימים והגיע לשיאים משוגעים יכול לנסות לעשות מהפך, אבל המשימה קשה ביותר כי לברסה אסור לספוג. במקרה כזה המשימה תהיה באמת בלתי אפשרית".

 

לפי הדיווחים (המאמן סירב לאשר את הדברים), אנריקה מתכוון להדיח את מארק-אנדרה טר-שטגן מההרכב ולסטות מהנוהג שנה שעברה לתת לשוער הגרמני לשחק בכל הגביעים ולקלאודיו בראבו לשחק בליגה, ולהציב את הצ'יליאני בשער.

 

ג'רמי מתייה אמור לשחק כמגן שמאלי ולהחליף את אדריאנו שהיה חלש במשחק הראשון. חאבי מסצ'רנו אמור לרדת אחורה מעמדת הקשר האחורי, לשם ייכנס סרחיו בוסקטס. בקישור איבן ראקיטיץ' ישחק עם אינייסטה ובחוד צפוי להמשיך פדרו שעדיין לא ברור אם הוא יעבור למנצ'סטר יונייטד או יישאר.

 

מילת המפתח חוץ מלסגור את ההגנה היא כאמור ליאו מסי. הפרעוש כבש צמד נגד סביליה בשתי בעיטות חופשיות מופלאות בניצחון בסופרקאפ האירופי 4:5, אבל נעלם מול בילבאו. "הפרעוש" הוא מלך שערי המפעל עם 10 כיבושים. הוא זכה עם בארסה ב-16 מתוך 20 גמרים וכבש 22 שערים ב-26 גמרים. האם הוא יעשה את הבלתי ייאמן גם הערב?

 

מסי בבילבאו בשישי. הרבה תלוי בו (Gettyimages)

 

הרכבים משוערים:

 

ברצלונה: בראבו, אלבס, פיקה, מאסצ'רנו, מתייה, ראקיטיץ', בוסקטס, אינייסטה, פדרו, מסי, סוארס

 

אתלטיק בילבאו: אירייזוס, בלנזיאגה, לאפורטה, אצ'ייטה, דה מרכוס, בנאט, אלוסטונדו, מרינו, ארסו, סוסאטה, אדוריץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי