טקס אנשי השנה בספורט בעיריית ת"א, טורניר לזכרו של יוסי רוזנצווייג

בלסינג אפריפה | GettyImages, Maja Hitij

מבזקי ספורט: העיריה, באמצעות רשות הספורט העירונית, תעלה על נס את הספורטאים שתרמו לעיר. וגם: משחק לזכרו של המנהל האגדי של הפועל פתח תקווה יוסי רוזנצווייג ופרסומת חדשה ללינוי אשרם

(גודל טקסט)
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה, ממצטייני השנה | אימג'בנק GettyImages, Maja Hitij

עיריית תל אביב-יפו באמצעות רשות הספורט העירונית, תקיים ביום שלישי, 27 בדצמבר 2022, את טקס אנשי השנה בספורט לשנת 2022. הטקס שנערך מידי שנה, מעלה על נס ספורטאיות וספורטאים, מאמנות ומאמנים, אגודות ספורט וגופים התורמים לקהילה ואשר הטביעו את חותמם ותרמו רבות לספורט בעיר תל אביב- יפו כל אחד בתחומו. על תרומתם זו, יזכו להיכנס להיכל התהילה של תל אביב- יפו, הכולל נקודות ציון משמעותיות בתולדות הספורט התל- אביבי והישראלי ומדי שנה מצטרפים אליו ספורטאים וספורטאיות תל – אביביים.

במסגרת הטקס, אשר יתקיים במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, תעניק העירייה אותות הוקרה והערכה לספורטאי וספורטאיות העבר, אשר יצטרפו להיכל התהילה של הספורט הישראלי: מאמן הכדורסל צביקה שרף, המתעמלת האמנותית מאגודת מכבי תל-אביב נטע ריבקין, השחיינית הפראלימפית קרן לייבוביץ', כדורסלן העבר של הפועל תל-אביב ונבחרת ישראל חיים חזן ז"ל, השחיין הפראלימפי רון בולוטין וכדורגלן העבר של הפועל תל-אביב ונבחרת ישראל, משה סיני.

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי: "עיריית תל אביב-יפו חרטה על דגלה את קידום הספורט ברחבי העיר, ועושה זאת גם באמצעות הוקרה לאנשי ספורט שפועלם בעבר ובהווה מהווה מופת והשראה. מקבלי ההוקרה שנבחרו לאחר בדיקה של מועמדויות ראויות רבות, הם דוגמה לכך. קידום תרבות ספורט אינו נעשה רק דרך השקעת משאבים בפיתוח תשתיות מתקדמות, אלא גם בלמידה של הרוח הספורטיבית, באמצעות הפניית הזרקור לאנשים שעברו כברת דרך, נתנו מעצמם, שילמו מחירים והתגברו על אתגרים וקשיים".

כמו כן, יוענקו במסגרת הטקס פרסים למובילי הספורט התל אביבי במגוון ענפים:

* ספורטאים וספורטאיות הבוגרים והבגרות המצטיינים והמצטיינות- הרצים לונה צ'מטאי ספלטר, מארו טפרי וגשאו איילה (מאגודת מכבי תל-אביב – אתלטיקה קלה), הקלע עמית חסדאי (מבית הלוחם) יקבל תעודת הוקרה כספורטאי פראלימפי מצטיין.

* אות תקוות השנה- האצן בלסינג אפריפה (ממכבי תל-אביב – אתלטיקה קלה).

* אות הספורטאים המבטיחים המצטיינים- דיאנה סברצוב ורומי פריצקי (ממכבי תל-אביב בהתעמלות אומנותית) וליזה דובג'ביץ' (מסקי מים בכבלים תל-אביב).

* תעודות ספורטאי הנוער המצטיינים- אלונה טל פרנקו (ממכבי תל-אביב בהתעמלות אומנותית), רוני שחם (ממכבי תל-אביב בהרמת משקולות), דימה דוצ'נקו (ממכבי תל-אביב בהתעמלות מכשירים), עמית צוקר (ממכבי תל-אביב בכדורסל), רוי נאוי (ממכבי תל-אביב בכדורגל) וים לב (מסקי מים בכבלים תל-אביב.

* המאמנים המצטיינים- איגור בלון ודן סלפטר (ממכבי תל-אביב – אתלטיקה קלה) ודורון לויט (מהעמותה לקידום הסיוף תל-אביב). בשם הספורטאים והמאמנים יישא דברים דן ספלטר.

* הטקס יכלול גם את ציון ההישגים של אגודות הספורט בתל אביב- יפו: פרס יזמות השנה, מוענק ליזמים יוצאי דופן- מנהל אגף הספורט בבית הלוחם תל-אביב בארגון נכי צה"ל זה למעלה מ-27 שנים, מיקי עוזאי.

* פרס איש החינוך יקבל בוריס יחננוב, מורה ותיק לחינוך גופני בבית הספר ביאליק-רוגוזין.

בנוסף יחולקו אותות בקטגוריית ההווה לספורטאיות וספורטאים שהצטיינו השנה וזכו בהישגים מיוחדים.

מיקי עוזאי: מנהל אגף הספורט בבית הלוחם תל-אביב בארגון נכי צה"ל זה למעלה מ-27 שנים, יקבל את פרס יזמות השנה. במסגרת תפקידו הוא מלווה משלחות של ספורטאים למשחקים הפראלימפיים ולתחרויות בחו"ל ותורם תרומה משמעותית להפיכת הספורט למשמעותי בחיי הפצועים והפצועות. עוזאי עומד מאחורי מיזמים רבים שמקדם ארגון נכי צה"ל בקידום הספורט בקרב הפצועים ושילובם בחברה תוך מתן מענה אנושי, מקצועי ורגיש לכל פצוע הנקלט בארגון.

בוריס יחננוב: מורה ותיק לחינוך גופני בבית הספר ביאליק-רוגוזין, יקבל את פרס איש החינוך. יחננוב הקולט תלמידים שהוריהם מהגרי עבודה ומבקשי מקלט. כמאמן היאבקות שם דגש על ההישגים של תלמידיו בבית הספר, אך גם על התנהגות ספורטיבית וערכית ורואה בחינוך הגופני דרך מיוחדת לחינוך לערכים ומצוינות. בימי הסגרים של הקורונה הקפיד לשלוח סרטוני וידאו לתלמידיו בהם הציג תרגילים שניתן לבצע בבית בכדי לשמור על שגרה וביצוע פעילות גופנית בבית. בביה"ס הוא מארגן ויוזם טורנירים רבים ואליפויות בענפי הספורט השונים, לבנים ולבנות ודואג לשלוח נציגים לתחרויות מחוזיות וארציות תוך כדי ייצוג הולם של בית הספר שחשוב לו מאוד. בנוסף, הוא משמש מזה למעלה מעשרים שנים כמאמן היאבקות בבית דני וכמאמן הראשי של אגודת הפועל תקווה תל אביב. יחננוב מגדל את הדור הבא של המתאבקים בעיר תל אביב-יפו בדגש על טיפוח בני הנוער בדרום העיר.

גביעים בטורניר לזכר יוסי רוזנצווייג
אווירה חמה. חלוקת פרסים לאחר הטורניר | יח"צ – חד פעמי, יחצ

דרבי ותיקים כפול, עם הרבה יצרים ושערים נערך אמש במגרש הסינטטי החדש של אצטדיון שלמה ביטוח בפ"ת. זאת, במסגרת טורניר ותיקים לזכרו של המנהל המיתולוגי של הפועל פ"ת יוסי רוזנצוויג (1940-2019).

בדרבי התל אביבי שכלל דחיפות, מהלומות ומורחקים ניצחה מכבי ת"א את הפועל ת"א 1:4 (טל בן חיים ועידן סרור הורחקו). לאחר מכן ניצחו ותיקי מכבי פ"ת את ותיקי הפועל פ"ת 0:4. גמר הטורניר הסתיים בתיקו 1:1 ובפנדלים ניצחה מכבי פ"ת את מכבי ת"א 2:4.

את הגביע העניקו לשחקני מכבי פ"ת ראש העיר רמי גרינברג וגיא רוזנצוויג, בנו של יוסי ז"ל.

לינוי אשרם
לינוי אשרם | יח"צ – חד פעמי, גבע טלמור

לינוי אשרם, המדליסטית האולימפית שפרשה מהמשטח לפני כשמונה חודשים, ומככבת מדי יום על במות הפסטיבל, תופיע בחודשים הקרובים שוב על המסך עם בגדי אימון – הפעם בפרסומת חדשה למותג always, אשר האריך עמה החוזה גם אחרי פרישתה.

"היה נחמד מאוד לחזור ולעשות תרגילים על המשטח עם בגדי האימון", מספרת אשרם. "שיתוף הפעולה עם always קרוב מאוד ללבי כי מדובר בקהל יעד של נערות וחשוב שירגישו טוב בגוף שלהן".
במותג always סיפרו כי העובדה כי אשרם פרשה מתחרויות לא הרחיקה מעליה את מותג ההיגיינה הנשית הגדול בעולם אלא הובילה לניסוח חוזה חדש לשנים הקרובות ורתימתה למשימה החברתית של always על מנת לקדם העצמה נשית כבר בגיל צעיר. במסגרת מעמדה כשגרירת המותג, אשרם תוביל פעילויות העצמה עם ילדות ונערות, תקדם עשייה חברתית ברוח המותג ותככב בקמפיין חדש.
"בנוסף לפרסומת שנועדה לחנך את השוק על ההבדל בין תחבושת יום לתחבושת לילה, בימים אלה אני עובדת איתם על פרויקט לעידוד הביטחון העצמי בקרב נערות בפרויקט האקדמיה לביטחון עצמי עם עמותת שוות ומבחינתי אין חשוב מזה".

אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל בישראל: "לינוי היא לא רק מודל לחיקוי לנשים צעירות בענף הספורט בו היא התחרתה, אלא מהווה השראה לכלל הילדות הצעירות והנשים בישראל. אם אנחנו באמת רוצים לחזק את מעמד האישה ואת תפיסת הנערות את עצמן, אנחנו חייבים להתחיל לחזק ולהעצים אותן כבר בגיל הנערות ולינוי התגלתה כבחירה הנכונה ביותר וכהשראה הראויה ביותר לנערות בישראל ואולי בעולם".

מותג Always פועל מדי שנה להעצמת ילדות בגילאים בהם הוכח מחקרית שהן סובלות מפגיעה בביטחונן העצמי. החיבור של לינוי לפעילות הנו מאוד טבעי, שכן לינוי היא השראה לחשיבות האמונה בעצמך, להיות עצמך ולא לפחד להראות את כל מי שאת.

עוד באותו נושא: ספורט