"ההחלטה להעניש אותנו מראה עד כמה זה פוליטי"

אליצור עירוני יהודה. בקרוב באיצטדיון חדש בקרית ארבע?
אליצור עירוני יהודה. בקרוב באיצטדיון חדש בקרית ארבע? | צילום: דני מרון

הכירו את אליצור עירוני יהודה, אחת מקבוצות המחלוקת מעבר לקו הירוק

(גודל טקסט)

בקיץ האחרון חלמו בקריית ארבע על קבוצת כדורגל, אך אף אחד לא שיער שהקבוצה הזו תעשה כותרות בכל העולם. אליצור עירוני יהודה, קבוצת הכדורגל של איזור יהודה, אמנם לא נחלה הצלחה מקצועית העונה אך עלתה לכותרות בשל פנייתו לפיפ"א של ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, שביקש להשעות מכל פעילות את קבוצות הכדורגל שממוקמות מעבר לקו הירוק.

 

הבקשה הפלסטינית אמנם עוררה הרבה הדים בעולם אך לא הרשימה את הקבוצה מיהודה. "אנחנו לא מייחסים חשיבות לדברים מסוג זה של ההתאחדות הפלסטינית", אומרים בקבוצה, "כדורגל זה המקום היחיד שנותר ללא פוליטיקה, אז גם אותו רוצים להרוס?".

 

 

מאמן הקבוצה, אפיק ארזואן, אמר לספורט1: "הכדורגל זה כלי שמחבר בין כולם, זה לא משנה דת גזע ומין, כל קבוצה באה עם רצון לנצח ולא להילחם. אסור לערב פוליטיקה בספורט. אני מקווה מאוד שזה לא יעלה אפילו להצבעה, שאנשים יבינו שאסור לתת פתח לפוליטיקה, אח''כ דברים אחרים יתחילו לצוף, לכן אני חושב שצריך לעצור את זה כאן. אני מקווה מאוד שזה לא יקרה, כי זה יהיה נזק עצום".

 

העלה את אליצור עירוני יהודה לכותרות. רג'וב (Gettyimages)

 

אבי חקון, קשר הקבוצה ותושב באר שבע שיתף אותנו בתחושות: "זו בקשה הזויה. זה דבר שלא יכול לקרות וזה פוגע בכדורגל. אסור לערב פוליטיקה בספורט ובמידה וזה יקרה זה יהיה יום שחור לכדורגל הישראלי והעולמי. ההחלטה להעניש דווקא את הקבוצות שמעבר לקו הירוק מראה עד כמה זה עניין פוליטי. אני חושב שהם רוצים להראות שהקו הירוק הוא האזור שלהם. זו החלטה שלא קשורה לכדורגל בכלל."

 

על האפשרות שבעונה הבאה יגיע שחקן חיזוק מהמגזר אמר הקשר: "אם יבוא שחקן ערבי לשחק אצלנו אנחנו נקבל אותו בחום ואהבה, אנחנו לא ניקח את זה בכלל לכיוון השני, אנחנו מקבלים כל אחד".

 

"אנחנו מקבלים כל אחד". אבי חקון (אלבום פרטי)

 

רפי אביטן, ספונסר הקבוצה המשיך באותו הקו: "אנו לא חושבים על מצב שנושעה מהליגה, ההיפך הוא הנכון. אנו נבוא בעונה הבאה להילחם על אחד משלושת המקומות הראשונים. אנחנו רוצים להוכיח שגם בהתנחלויות יש תרבות משגשגת".

 

הוכחה נוספת לאופטימיות בקבוצה היא העובדה שבקרית ארבע שוקדים על בניית אצטדיון כדורגל שישרת את התושבים והקבוצה. בשבועות הקרובים תתקיים פגישה בנושא בין ראש מועצת קרית ארבע, מלאכי לוינגר, גזבר המועצה חיים שחר וחברי הנהלת הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי