רועי או אלרואי הבא: מי יהיה הכוכב הנולד של שרצקי העונה?

| צילום: אודי ציטיאט

אוסטוינד נכנס לנעליים של קהת, שוקרני אמור לנהל מאחור, דילמוני ושמיר מחפשים צ'אנס ואוגו מבטיח רבות. לפני ליברץ (19:50, ספורט1): מי יפרוץ בק"ש?

(גודל טקסט)

עירוני קריית שמונה היא עוף קצת מוזר בכדורגל הישראלי. מצד אחד, קבוצה מצוינת שבשנים האחרונות התבססה בצמרת הכדורגל הישראלי ונאבקת על תארים. מצד שני, היא ממשיכה להצטייר כקבוצה קטנה שאחד המאפיינים הבולטים שלה הוא השבחת שחקנים אלמוניים ומכירתם לכל המרבה במחיר.

 

בשנים האחרונות היו אלו ברק בדש, דני עמוס, אלרואי כהן, שמעון אבוחצירא ואלעד גבאי שעברו מהחממה של איזי שרצקי למועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי והעשירו את קופת קריית שמונה, וכמובן רועי קהת – שעבר ממכבי יבנה מהלאומית לאוסטריה וינה, עם תחנת ביניים בשורות סגנית האלופה.

 

 

גם העונה סגל הקבוצה לא מתהדר בשמות נוצצים והשאלה המסקרנת היא מי מהשחקנים הדי אלמוניים יהיה זה שיעשה את הפריצה.

 

אור אוסטוינד

אוסטוינד אמנם מבוגר מדי בשביל להיכנס תחת ההגדרה "כישרון עולה", אבל הקשר המוכשר בהחלט בדרך הנכונה לפריצה מאוחרת. אוסטוינד בן ה-27 גדל בהפועל רמת השרון ושיחק במדיה עד לפני שלוש שנים. בהפועל חיפה, אליה עבר לפני כשנתיים, הוא התקשה תחילה, בין היתר בשל פציעות, והמספרים עדיין היו נמוכים, אך בחצי העונה האחרונה הוא החל לפרוח וצד את עיניה של סגנית האלופה.

 

אוסטוינד הגיע לקריית שמונה כמחליפו של קהת, מה שיוצר באופן טבעי לא מעט ציפיות ממנו. הקבוצה הצפונית אוהבת לשחק התקפי, והקשר הוא זה שיהיה אמון על הכנסת הכדורים לשחקני ההתקפה. בפעם הראשונה בקריירה הוא ישחק בקבוצת צמרת שמתמודדת על תארים, ואפשר להגיד שזו גם תהיה עונת המבחן שלו.

 

אוסטוינד. לייט בלומר (אודי ציטיאט)

 

רועי שוקרני

הקשר בן ה-25 שהגיע מהפועל חיפה, משחק כקשר אחורי, תפקיד אפור יותר ממתחריו של התואר, אך יש מי שרואים בו כמי שיכול להפוך לבורג משמעותי תחת סאלח חסארמה. שוקרני, שעשה את צעדיו הראשונים בכדורגל בעיר הולדתו כרמיאל, גדל במחלקת הנוער של האדומים מהכרמל וב-2009 עלה לבוגרים. את ההזדמנות שלו הוא לא ממש קיבל, והפריצה הגיעה דווקא במדי נצרת עילית בלאומית, אליה הושאל לפני כשלוש שנים. הוא היה אחד השחקנים המרכזיים במאבקה של הקבוצה לעלייה לליגת העל, מה שסלל את דרכו בחזרה להפועל חיפה, ומשם לסגנית האלופה.

 

שוקרני משחק לצידו של וובה בראון בקישור האחורי, במקומו של מינדאוגאס פאנקה שעזב למכבי פ"ת. הליטאי היה מרבה לעלות לסייע להתקפה וכבש 10 שערים בשנתיים שלו בקבוצה הצפונית. שוקרני לעומתו בעל אופי הגנתי יותר, אבל התגלה כקשר אגרסיבי עם טכניקה נהדרת ובק"ש בונים עליו כשחקן שינהל את המשחק מאחור.

 

חן דילמוני

המגן השמאלי בן ה-26 נחשב לשחקן אלמוני יחסית, אבל העונה יש לו סיכוי לעשות את הפריצה. דילמוני הגיע לק"ש לאחר שאיזי שרצקי וברק בכר הגיעו לצפות במשחק של בית"ר ת"א, שם שיחק בזמנו, במטרה לעקוב אחרי שחקן אחר, בעוד שאת תשומת ליבם משך דווקא המגן המוכשר.

 

לקראת סוף עונת 2013/14, הראשונה שלו במדי סגנית האלופה, דילמוני החל להראות ניצוצות, כשזכורים בעיקר צמד הבישולים הנהדרים שלו בחצי גמר הגביע מול הפועל באר שבע, אחד מהם בדקה ה-90, שהובילו בסופו של דבר לניצחון הצפוניים על הדרומיים וזכייה היסטורית בגביע. לצערו, בעונה שעברה הגיע טוברנו פינאס, שהיה באנקר בהרכבו של בכר. העונה, הוא יתחרה על חולצת ההרכב עם דניאל בורחל, כאשר כרגע לכל אחד מהם יש סיכוי שווה לפתוח ב-11 של חסארמה.

 

דילמוני, כמו שהוכיח באותו חצי גמר מדובר, הוא מגן שיודע לתקוף בעל טאץ' מצוין שיודע להזין את שחקני ההתקפה, והעונה הוא מקבל הזדמנות ראשונה ואמיתית להגיע לקדמת הבמה, השאלה האם ינצל זאת.

 

דילמוני. הניצוצות יהפכו ללהבה? (ערן לוף)

 

אוגו אזוצ'קו

החלוץ הניגרי בן ה-19 הוא אולי אחד השחקנים הכי מסקרנים בעירוני קריית שמונה עוד לפני שהעונה החלה. הוא הגיע בעונה שעברה לקבוצת הנוער של סגנית האלופה וכבר לאחר חצי שנה בלבד ושלושער מול הנוער של מכבי ת"א הוחתם לשש עונות נוספות, כאשר שרצקי רכש את כרטיסו ב-100 אלף דולר.

 

את העונה שעברה הוא סיים עם תשעה כיבושים, כאשר בכל אותם משחקים שמצא את הרשת ק"ש גם ניצחה. הוא נחשב לכישרון הגדול של מחלקת הנוער והעונה יש לו הזדמנות לממש את הפוטנציאל האדיר שלו בבימה המרכזית של הכדורגל הישראלי. אוגו יכול לשחק גם כחלוץ 9 קלאסי וגם כשחקן כנף, ואם דויד מנגה ימשיך להיפצע, הסיכוי שנראה אותו משחזר את היכולות מהעונה שעברה גדולים יותר.

 

אוגו. כיכב בנוער (דני מרון)

 

עדן שמיר

הקשר בן ה-20 קיבל את ההזדמנות שלו בעונה שעברה מברק בכר, שאימן אותו בקבוצת הנוער של עירוני קריית שמונה, כאשר העלה אותו לשחק בבוגרים. שמיר, קשר 50/50, הפגין יכולות מצוינות במחלקת הנוער וכבש 14 שערים בשלוש השנים האחרונות. בינתיים, הוא לא קיבל מספיק הזדמנויות בקבוצה הבוגרת, כאשר נכנס בעיקר כמחליף כאשר סגנית האלופה סבלה ממכת פציעות בחצייה השני של העונה שעברה.

 

העונה, כשחקן הקבוצה הבוגרת, הוא אמנם צפוי להיכנס בעיקר כמחליף, אבל מאחר וכבר למדנו להכיר את תביעת העין של ברק בכר ואיזי שרצקי בנוגע לכישרונות פוטנציאלים, יהיה מעניין לראות את התקדמותו של השחקן שכל כך הרשים את מאמן באר שבע הנוכחי.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי