35 מיליון אוהדים בטירוף: ואן פרסי מגיע לפנרבחצ'ה

ואן פרסי בשדה התעופה. קבלת פנים משוגעת
ואן פרסי בשדה התעופה. קבלת פנים משוגעת | צילום: AFP

33 מ' יורו השקיעה פנר על רכש ובטורקיה לא יכולים לחכות. גלאטסראיי תגיב?

(גודל טקסט)

הרבה מאוד שחקנים גדולים שיחקו בפנרבחצ'ה לאורך השנים. חיים רביבו ביניהם, אבל גם דירק קאוט שעזב הקיץ, ראול מירלש ודייגו שעדיין במועדון, מתיה קז'מן, ניקולאס אנלקה, אלכס, פייר ואן הוידונק, אריאל אורטגה ועוד, אבל התקשורת הטורקית קבעה שרובין ואן פרסי הוא השחקן הכי מפורסם שנחת בקבוצה לה 35 מיליון אוהדים ברחבי טורקיה. היום עשוי RVP להיות מוצג רשמית אחרי שעבר אתמול בדיקות רפואיות. 

 

קבלת הפנים שעשו לו הדהימה אפילו את ואן פרסי. זיקוקים, אבוקות, אוהדים שרצו רק לגעת וללטף, שירים, ריקודים וטירוף מוחלט קיבלו את פניו באיסטנבול אחרי שנחת שלשום עם המטוס הפרטי של נשיא הקבוצה עזיז יילדרים. ואן פרסי, שרגיל לקהל המנומס באולד טראפורד, היה בהלם ומיד הודיעו לו ראשי הקבוצה שהוא ואשתו יקבלו את אחת הוילות הכי יפות על הבוספורוס ושתי מכוניות שרד, כמובן בנוסף למשכורת של 13 מיליון יורו לשלוש עונות שהם 240 אלף ליש"ט לשבוע לעומת 230 אלף שהרוויח במנצ'סטר יונייטד. היה מי שאמר שואן פרסי הגיע לגן עדן, אבל אם לא יספק את הסחורה הוא ירגיש כמו בגיהנום. 

 

 

הנשיא עזיז ילדרים, החשוד במכירת משחקים בפרשה שהתפוצצה לפני שלוש שנים, לקח סיכון גדול כשהחתים את ואן פרסי ונאני, שני שחקני מנצ'סטר יונייטד, והוא רוצה שהם יוליכו את הקבוצה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרת כל הבונוסים שהובטחו להם וגם הכסף של הספונסרים יירד לטימיון. ל-RVP לא יהיה הרבה זמן להתכונן ולהיכנס לכושר. ביום שישי תיערך הגרלת הסיבוב השלישי המוקדם של ליגת האלופות והמשחקים כבר בעוד שבועיים. בהולנד מהלהבים מהאפשרות שפנר תפגוש את אייאקס אמסטרדם בשלב הזה. 

 

35 מיליון טורקים בשיגעון מוחלט (AFP)

 

ואן פרסי צפוי לשהות ימים כלילות במתקן הספורט הענק של פנר, הכולל בית מלון, כדי שיהיה מוכן למשימה באירופה. המתקן ממוקם שלוש-ארבע שעות נסיעה מאיסטנבול. אוהדי פנר שקינאו כל העת ביריבה העירונית גלאטסראיי שיש לה כוכב על כמו ווסלי סניידר, מתגאים כעת שיש להם הולנדי מחמד משלהם – את ואן פרסי שאינו פחות גדול מחברו בגלא. 

 

הכדורגלן הגיח מהמטוס הפרטי של הנשיא עם אישתו בושרה וילדיו שאקיל (8) ודינה (5) ואמר: "דירק קאוט כבר הכין אותי שתהיה לי קבלת פנים מטורפת, אבל עד שאתה לא חווה את זה, אתה לא יודע במה מדובר. אני מקווה לשחק כמה שיותר מהר ולעשות אתכם מאושרים", אמר לאוהדים. 

 

למעשה ואן פרסי ייכנס לוילה של קאוט שמשקיפה על הבוספורוס. "כל השחקנים הזרים שלנו מקבלים מכוניות מפוארות. לא רק שיהיו לזוג ואן פרסי שתי מכוניות, המועדון גם ישמור להם רכב עם נהג צמוד אם יצטרכו להסיע את הילדים לכל מקום", אמר דובר הקבוצה. בנו של ואן פרסי, שאקיל, שיחק עד כה בקבוצת מנצ'סטר סיטי עד גיל 9, עד כמה שזה מוזר, אבל כעת הוא צפוי להתאמן עם הנוער של פנר.

 

במהלך הבדיקות הרפואיות. בריכה, שתי מכוניות ונהג פרטי (AFP)

 

פנר רכשה הקיץ לא רק את נאני ו-RVP, אלא גם סימון קיאר הדני, בלם בן 26 ששיחק בליל וקודם לכן בוולפסבורג, רומא ופארלמו ועלה 7.7 מיליון יורו. פרננדאו הברזילאי, חלוץ בן 28, נרכש מבורסאספור אחרי שכבש 32 שערי ליגה בשנתיים בקבוצה (מחירו 3.4 מיליון יורו) ושוער פורטו פביאנו שספג שישה שערים מבאיירן מינכן באלופות הגיע לטורקיה וכעת איקר קסיאס יחליף אותו בפורטו.

 

זאת כמובן בנוסף לנאני שעלה 6 מיליון יורו ולוואן פרסי שעלה 7 מיליון יורו. אם די בכך, הצטרף גם הקשר ג'וזף סוזה מסאו פאולו שעלה 8 מיליון יורו. בסך הכל השקיעה הקבוצה בקיץ עד כה 33 מיליון יורו. סכום מטורף לליגה הטורקית.

 

אחד מכוכבי פנר בעבר, חסן סאש ששיחק עם רביבו, כתב בבלוג שלו ב-BBC כי הוא מקווה שהשחקנים שהביאה פנר לא הגיעו רק כדי לעשות כסף על גבה. סאש הזהיר: "אם השחקנים לא יתנו לתמורה לאגרה, יהיה כאוס במועדון. פנר החתימה שני חלוצים טובים ואם ואן פרסי היה משחק אצלנו שנה שעברה אולי היינו זוכים באליפות". הוא רק לא זכר ש-RVP היה פצוע בחלקים גדולים של העונה ולא נמצא בכושר. 

 

נאני במדים החדשים. כוכב נוסף שהגיע הקיץ (AFP)

 

מסתבר שבואו של ואן פרסי לפנר עשה לגלאטסראיי כאב ראש רציני. ואן פרסי ירוויח בפנר כ-4.5 מיליון יורו לשנה ואילו ווסלי סניידר מרוויח 3.2 מיליון יורו – וכתוצאה מכך הסוכן של הקשר כבר נמצא במו"מ על חידוש חוזהו בגלא ודורש להשוות את שכרו לזה של חלוץ מנצ'סטר יונייטד שהוחתם מבחינתו בשורות היריבה המושבעת בעיתוי הכי לא נכון. למרות שיש לה חוב של 200 מיליון יורו הסוכן של סניידר טוען: "יש לגלאטסראיי את הכסף לשלם לשחקן שלי". 

 

לפנר יש כל כך הרבה כסף עד שלרשותו של מאמן הפורטוגלי החדש של הקבוצה, ויטור פאריירה, שזכה עונה שעברה באליפות עם אולימפיאקוס, הועמד מסוק חדיש שמצלם מגובה 30 מטר מעל פני הקרקע כל אימון של הקבוצה ואוסף נתונים על השחקנים. נאני שהבחין במסוק היה בהלם כששמע שהמאמן פאריירה ביקש אותו במיוחד. המאמן טען שכך הוא מקבל מידע טוב יותר על כל שחקן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי