וולפסבורג תעפיל לחצי הגמר?

|

הזאבים יפגשו הערב את פרייבורג במסגרת רבע גמר הגביע הגרמני (19:55 חי בספורט2)

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו            צילומים: Gettyimages

 

הירוקים של וולפסבורג, שיפגשו הערב את פרייבורג ברבע גמר הגביע הגרמני (שידור ישיר החל מ-19:55 בספורט2), הם הלהיט החם של הכדורגל האירופי השנה: הם פירקו 1:4 את באיירן מינכן באחת ההשפלות הגדולות שספג פפ גווארדיולה בבונדסליגה, רחוקים עשר נקודות מהבווארים ועלו לרבע גמר הליגה האירופית (מול נאפולי).

 

 

"הזאבים" זכו אומנם באליפות גרמניה ב-2009, אבל הקבוצה נבנתה מחדש הודות לשני אנשים: המנג'ר המקצועי, קלאוס אלופס והמאמן דיטר האקינג. אלופס היה זה שעזר ב-2004 ל-ורדר ברמן לזכות באליפות וב-2009 בגביע גרמני. זו הייתה התקופה הטובה אצל הירוקים מברמן, אבל אחרי 13 שנה שאל אלופס את עצמו אם יש לו עוד מה לתרום, וב-2012 החליט לעבור לוולפסבורג. מאז הוא עסוק בבניית המועדון, שסיים לפני שנה במקום החמישי ופספס את הכניסה לליגת האלופות ברגע האחרון. 

 

המוטו של אלופס הוא: "אנחנו מועדון שאוהב כדורגל", ובהתאם לאמרה זו הוא פועל. הוא שואף להביא את השחקנים הטובים ביותר לקבוצה והבאתם של קווין דה-ברוין ואנדראה שורלה מתברר כהישג עבורו. דה-ברוין הגיע בעונה שעברה בהשאלה מצ'לסי, אבל המנג'ר המקצועי רצה לרכוש אותו מהבלוז כדי שלא יחזור לפרמייר-ליג. אלופס הוא אמן במשאים ומתנים. הוא השתיק את הידיעות על דה-ברוין כדי שמחירו לא יעלה, ובינואר 2014 רכש אותו ב-22 מיליון יורו. היום, מחירו בשוק עומד על 50 מיליון יורו וסוכנו הכחיש לאחרונה כי באיירן מינכן מנהלת איתו משא ומתן.

 

המספרים שלו בוולפסבורג מרשימים. יש לו כבר תשעה שערים ו-18 בישולים, והוא מקדים את באסט דוסט, הלהיט החדש של הקבוצה עם 13 שערים ושני בישולים במאזנו. דה-ברוין הוא "איש המרתון" של הליגה, בשל העובדה ששיחק יותר מכל שחקן אחר בבונדסליגה ורשם עד כה 40 משחקים בכל המסגרות העונה ו-3592 דקות בסך הכל. כעת הוא רחוק רק שני בישולים משיאו של זווזדן מיסימוביץ', שעומד על 20 בישולים.

 

רחוק שני בישולים משיאו של זווזדן מיסימוביץ'. קווין דה-ברוין

 

השחקן השני שאלופס הביא מצ'לסי הוא אנדראה שורלה. הוא החל רע את המשחקים אחרי הפגרה, אבל במשחק האחרון בבונדסליגה כבש את שערו הראשון ואמר: "הרגשתי שאני פשוט נחנק כשלא כבשתי". הוא סימן לב לחברתו מונטנה יורק, שישבה ביציע ולא שכח גם אותה: "ראיתי שהיא בכתה מהתרגשות, אבל אני מקווה שזה שער ראשון מבין רבים שלי בקבוצה". שורלה, שהיה מכוכבי נבחרת גרמניה במונדיאל בברזיל, עוד ינפק תוצרת ענקית לוולפסבורג. אלופס שילם עליו 32 מיליון יורו, וזו ההעברה היקרה ביותר אי פעם בחלון ההעברות של ינואר בגרמניה. הוא גם סחט מהמבורג 1.5 מיליון יורו על העברתו של איביצ'ה אוליץ'.

 

העברה היקרה אי פעם בחלון העברות בינואר בגרמניה. אנדראה שורלה

 

המאמן דיטר האקינג הוא הגיבור השני של הקבוצה. מדובר במאמן עם גישה פרגמטיסטית, ששיחק בשתי היריבות הכי שנואות על וולפסבורג – בראונשוויג והאנובר 96, אבל כשהגיע לקבוצה בנובמבר 2012, היא הייתה ממוקמת במקום ה-15 והוא הצליח להביא אותה למקום החמישי.

 

אחד משני הגיבורים של המועדון. מאמן וולפסבורג, דיטר האקינג

 

האקינג סיפר בעבר כי התחנך על ברכיו של מאמן באיירן הקודם, יופ היינקס, שאימן אז את בורוסיה מנשנגלדבאך. "פחדתי אז לעשות צעד מיותר ולומר מילה אחת שלא במקום, כי היינקס היה אז קשוח מאוד ולא כפי שסיים את הקריירה שלו כמאמן נינוח מאוד", אמר האקינג, שגם טען כי יורגן קלינסמן הוא המאמן שהוא רצה ללמוד ממנו יותר מכל בגלל העובדה שעשה את השינוי בנבחרת גרמניה, ואילו פפ גווארדיולה לדעתו מאמן טוב, אבל יש לו גם את השחקנים הכי טובים בליגה. "אני רוצה לרשום את ההיסטוריה שלי כמאמן", אמר לכלי התקשורת בגרמניה. הוא אולי בדרך לעשות זאת.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי