"ירושלים והפועל ת"א ראויות, אבל גם אילת"

כדיר. ארגיש כבוד בכל מועדון בו אשחק
כדיר. ארגיש כבוד בכל מועדון בו אשחק | צילום: דני מרון

כדיר הפך למלפפון החם של הקיץ אחרי ההצטיינות שלו במדי סגנית האלופה

(גודל טקסט)

אחד המלפפונים החמים הקיץ בשוק ההעברות של הכדורסל הישראלי הוא אלישי כדיר, הפורוורד הנהדר של הפועל אילת שהדיחה בסדרת חצי גמר הפלייאוף את מכבי תל אביב (מ-2:0 ל-2:3) והפסידה בגמר הכפול להפועל ירושלים, שהעמיד בפלייאוף העונה שעברה ממוצעים של 8.1 נק' ו-7.1 ריב', ו-12.3 נק' ו-7.2 ריב' בעונה הסדירה.

 

 ב-21 בחודש הוא יתייצב לאימון הראשון של נבחרת ישראל שתפתח בהכנות לקראת אליפות אירופה בצרפת בספטמבר ועד אז יצבור כוחות בחופשה פרטית בחו"ל.

 

"אני עדיין לא יודע היכן אשחק בעונה הבאה", התחייב כדיר בראיון ל"מעריב-השבוע", "דיברתי עם דני פרנקו ועודד קטש. ירושלים והפועל ת"א הן שתי קבוצות ראויות ומחמיא לי מאוד שיש התעניינות סביבי. למרות החיזורים, גם אילת בתמונה".

 

אז מה הבעיה?

 

"הבעלים דורון הרציקוביץ' נמצא בחו"ל, אבל זה לא עניין של לחכות לדורון או לא, הבעיה היא שאין לי מושג מה קורה שם ולכן בשלב זה החלטתי שלא להחליט".

 

כדיר. "הפסדנו אבל נכנסנו ללב של האנשים" (דני מרון)

 

יש לך העדפה?

 

"לא משהו שאני יכול לספר עליו".

 

הפועל ירושלים תשחק גם באירופה. זה יתרון?

 

"אין קשר באיזו מסגרת הקבוצות ישחקו. ארגיש כבוד ענק בכל מועדון בו אשחק".

 

התאוששת מההפסד של אילת בגמר נגד ירושלים?

 

"היה קשה, אבל כן, אני מאושש. כשמגיעים לבאר רוצים לשתות ממנה, ולא הצלחנו. בהחלט היו תסכול ואכזבה שאילת לא זכתה באליפות. חווינו עונה קסומה. לא נחשבנו לאחת מאריות הליגה, אבל הצלחנו לעמוד בכבוד מול כל קבוצה, כולל ירושלים".

 

הפתעתם את עצמכם?

 

"לא הייתי קורא לזה הפתעה. יותר נכון להגיד שהאמנו בעצמנו. מחוץ לקבוצה ולמקורבים זה נראה סנסציה. מול מכבי חיפה אף אחד לא נתן לנו סיכוי, ובטח שלא נגד מכבי ת"א. בשורה התחתונה הגענו לגמר והפסדנו, אבל חדרנו ללב של לא מעט אוהדי כדורסל".

 

הגעתם לגמר באפיסת כוחות.

 

"פחות או יותר. עברנו עונה קשה מבחינה פיזית. בחודש האחרון שיחקנו 12 משחקים. סבלנו מפציעות (קווין פאלמר, י"ו), אבל עמדנו במשימות בכבוד. יש המון סיפוק, עם כאב קל".

 

העונה המצוינת של אילת העלתה את המניות שלך?

 

"עברתי מספיק בכדורסל כדי לא להתרגש. כולם יודעים למה אני מסוגל. מבחינתי, מה שהיה חשוב באמת הייתה ההצלחה הקבוצתית. התברכנו בחבר'ה נהדרים. באנו בשקט לכל משחק, התקדמנו שלב אחר שלב וגם כשהפסדנו לא קרה משהו מיוחד".

 

כדיר. "הייתי לוקח את כל הסגל ששיחק אתי באילת" (עדי אבישי)

 

את מי היית לוקח מהסגל של אילת לקבוצה שבה תשחק?

 

"מהראשון ועד האחרון. אני רוצה לשחק עם אלו שהיו לידי. מדובר בלוחמים ובני אדם נדירים שמחפים על דברים אחרים".

 

ועכשיו נבחרת.

 

"נבחרת זה כיף. באים בשביל מטרה אחת, והיא להצליח. אין דבר יותר מלהיב מזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי