ליניקר: "צריך להחרים את פיפ"א"

לינקר. דורש להחרים את פיפא
לינקר. דורש להחרים את פיפא | צילום: GettyImages

כוכב העבר חושב שהמדינות הגדולות צריכות לעזוב את הארגון ובלאטר חייב להתפטר

(גודל טקסט)

בראיון שהתפרסם הבוקר (חמישי) עם גארי ליניקר בעיתון 'דיילי מירור', אמר כוכב העבר שנשיא פיפ"א ספ בלאטר חייב להניח את המפתחות וללכת הביתה. אתמול הוא גם צייץ בטוויטר: "אין ארגון יותר מושחת בעולם מפיפ"א". 

בכתבה המשתרעת על שני עמודים עוד אמר ליניקר על בלאטר: "כאשר ה-FBI נקש על דלתות הארגון ועצר אנשים בחשד לשחיתות, האיש שעומד בראש המערכת חייב לקחת אחריות ולהתפטר". 

ליניקר קרא למדינות המובילות בכדורגל העולמי ליזום מהלך לפרוש מפיפ"א ולהקים ארגון חדש נקי יותר,- אם בלאטר לא יתפטר. חלוץ נבחרת אנגליה לשעבר סבור שאם יהיו בחירות בפיפ"א עדיין בלאטר יקדים את הנסיך הירדני בין עלי וימשיך בתפקידו לעוד ארבע שנים, דבר שלדעתו יהיה אסון לכדורגל העולמי. 

בלאטר. קשה להאמין שהוא יעזוב את תפקידו (Gettyimages)

"אתה רוצה לחשוב שזו תחילת הסוף של בלאטר, אבל הבן אדם הוא שורד בלתי רגיל. איך הוא יכול להישאר בתפקיד כאשר הארגון שלו נמצא תחת חקירהעל חוסר  הגינות. ראשי ההתאחדויות של אנגליה, גרמניה, איטליה וברזיל צרכים להתאחד   ולהיפרד מפיפ"א".

כוכב טוטנהאם לשעבר קרא לגרמניה לרדת מהגדר ואמר: "זה יהיה אבסורד אם הבחירות לנשיאות פיפ"א יתקיימו כרגיל. לצערי הרב יש ראשי התאחדויות בעולם שחוששים לאבד את קערת הזהב שבלאטר הבטיח לספק להם כל השנים". 

העיתון ההולנדי הקטן 'דאחבלדט' שמפיץ כל יום רק 20 אלף גליונות החליט לעשות מעשה והודיע בגיליון של היום, כי עיתונו לא יפרסם מודעות של החברות המאמצות של פיפ"א כל עוד הן לא יפסיקו לתמוך בארגון.

עורך העיתון, סירק קיופר, הודיע בציוץ בטוויטר תחת ההאשתג "פיפ"א-מאפיה" שהוא מחרים אותן חברות. כנראה שהעיתון שלו לא סובל מבעיית מזומנים, אבל זהו מעשה אמיץ. העורך גם אמר שאם המונדיאל יתקיים בקטאר עיתונו לא ידווח עליו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי