נבחרת המצטיינים של אירופה

מסי ורונאלדו. לאחד יש 3 תארים
מסי ורונאלדו. לאחד יש 3 תארים | צילום: GettyImages

מיכאל יוכין מסכם עונה ובוחר את ה-11 הבולטים. סוארס ודה בריינה בפנים

(גודל טקסט)

בחירת נבחרת המצטיינים של אירופה היא תמיד משימה קשה עד בלתי אפשרית. כוכבים רבים נותרים בחוץ, ולעתים יש צורך לשחק עם ההרכב על מנת להגיע לתוצאה שמתקבלת על הדעת. אז זו בחירה סובייקטיבית בהחלט, וכך צריך לקבל אותה.

 

שוער: דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד)

ספקות רבים היו לגבי הספרדי הצעיר אחרי עונת הבכורה הבעייתית באולד טראפורד ב-2011/12, אך כיום הוא האליל של אוהדי מנצ'סטר יונייטד. השדים האדומים העפילו למוקדמות ליגת האלופות בעיקר בזכות ההצגות שלו, שהביאו לא מעט נקודות. כעת נראית ההחלטה לא להאריך את חוזהו בזמן כשגיאה איומה, והספרדי עשוי לחזור למולדתו ולחתום בריאל מדריד על תקן השוער הטוב ב'לה ליגה'. לא היה שוער בולט יותר ממנו בכדורגל האירופי העונה.

 

דה חאה. ריאל מדריד רוצה אותו (Gettyimages)

 

מגן ימני: ברניסלאב איבאנוביץ' (צ'לסי)

הסרבי לא מוערך מספיק מחוץ לסטמפורד ברידג', אבל הוא השחקן הטוב והיציב ביותר של אלופת אנגליה בעונה החולפת. הוא לא החמיץ דקה בפרמייר-ליג, היווה חלק אינטרגלי ביותר מההגנה הטובה ביותר באנגליה,  חרש את האגף הימני, תמך המון בהתקפות (יעידו על כך 6 כיבושים ו-4 בישולים בכל המסגרות), וז'וזה מוריניו מאוהב בו. לא לחינם הצהיר המיוחד: "איבאנוביץ' ייזכר כאחת הרכישות הטובות בתולדות צ'לסי". מעניין שהמנג'ר, אשר בתקופתו נרכש העילוי, אברהם גרנט, לא השתמש בו כלל, אבל מאז אין לאיבאנוביץ' תחליף.

 

איבאנוביץ'. מוריניו מאוהב בו (Gettyimages)

 

בלם: ג'ון טרי (צ'לסי)

עוד שחקן שלא החמיץ דקה בפרמייר-ליג במסגרת ההגנה שספגה 32 שערים בלבד ב-38 משחקים. טרי הוא אחד השחקנים השנואים ביותר בקרב כל מי שלא אוהד צ'לסי, ובצדק, אבל זה לא צריך לפגוע בהערכה המקצועית כלפיו. בגיל 34 סיפק הבלם הוותיק את אחת העונות הטובות בחייו, וגם הבקיע 5 שערי ליגה. שיתוף הפעולה המחודש עם מוריניו עושה לו רק טוב, ורק התקרית המביכה בה "שמר" על גארי קייהיל בשער של פריז סן ז'רמן שהדיח את צ'לסי מליגת האלופות בשמינית הגמר פגם קצת ברזומה.

 

ג'ון טרי. העונה הטובה בקריירה (Gettyimages)

 

בלם: לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס)

יובנטוס ספגה 24 שערים בלבד בליגה האיטלקית בדרכה לאליפות רביעית ברציפות, והעורף שיחק תפקיד מכריע גם בהעפלתה לגמר ליגת האלופות. בונוצ'י הכריז במהלך העונה כי חוליית ההגנה של הגברת הזקנה ושל איטליה היא הטובה ביותר בעולם, ויש לו קייס טוב. מבין כל מרכיביה, הבלם בן ה-28 היה היציב ביותר, והוא גם כבש 3 שערים חשובים ביותר – שער ניצחון מול רומא, עקב נפלא מול מילאן, וסלאלום אישי סטייל טבס נגד לאציו. שאפו ענק!

 

 

בונוצ'י. חלק מחוליית ההגנה הכי טובה באיטליה (Gettyimages)

 

מגן שמאלי: ג'ורדי אלבה (ברצלונה)

גם ההגנה של ברצלונה היתה נהדרת העונה – זהו אחד השיפורים החשובים ביותר בהשוואה לשנים הקודמות, עם 21 שערי חובה בלבד בליגה הספרדית. ג'רארד פיקה חזר לכושר מצוין ככל שחלפו החודשים, וגם לאלבה היה תפקיד מכריע. האנרג'ייזר האולטימטיבי של הקטלונים, המגן בן ה-26 הצליח להישאר בריא אחרי עונה קודמת רצופת פציעות, וכמעט ולא טעה לאורך כל הדרך. יש לו מתחרה ראוי בנבחרת המצטיינים – חואן ברנאט, שעשה עונת בכורה נהדרת בבאיירן מינכן, אף הוא בוגר ולנסיה.

 

אלבה. האנרג'ייזר האולטימטיבי של הקטלונים (Gettyimages)

 

קשר אחורי: מרקו וראטי (פ.ס.ז')

בתחילת הקריירה הגדירו את וראטי ליורשו הפוטנציאלי של אנדראה פירלו. זה עדיין נכון, אבל התכונות שלו מגוונות, והוא לא רק מנהל את המשחק באופן מופתי מאחור, עם אחוזי דיוק מופלאים במסירות, אלא גם לוחם חסר פשרות בגוף של 164 סנטימטרים. בקיצור, נכון יותר להגיד שכוכב פריז סן ז'רמן הוא שילוב נדיר בין פירלו לאדגר דווידס. והוא רק 22! ללא ספק, זהו אחד התלמידים המחוננים ביותר ברשימת החניכים המדופלמים של המאמן הצ'כי זדנק זמאן.

 

וראטי. היורש של פירלו? (Gettyimages)

 

קשר: קווין דה בריינה (וולפסבורג)

שיא בישולים בתולדות הבונדסליגה! מה עוד אפשר להגיד על הקשר הבלגי האדיר? עם 21 אסיסטים, שיפר דה בריינה את השיא הקודם ששייך אף הוא לכוכב וולפסבורג לשעבר, זבדזאן מיסימוביץ' הבוסני בעונת האליפות ב-2008/09. דה בריינה הצעיד את הזאבים לעונה השניה בטיבה בהיסטוריה ולהעפלה לליגת האלופות מהמקום השני בבונדסליגה. בהתחשב בדומיננטיות של באיירן מינכן, זה כמעט כמו אליפות. היו לו גם 10 שערי ליגה, ולכך יש להוסיף 5 שערים ו-6 בישולים בעונה טובה בליגה האירופית, וגם שער בגמר הגביע מול דורטמונד, בו ניצחה וולפסבורג 1:3, והניפה לראשונה את התואר. איך לעזאזל מוריניו ויתר עליו בצ'לסי?

 

צ'לסי ויתרה עליו וולפסבורג הרוויחה (Gettyimages)

 

קשר: אלכסיס סאנצ'ס (ארסנל)

טוב, הוא לא באמת קשר, אבל גם לא באמת חלוץ. בברצלונה היה סאנצ'ס תקוע במשך שלוש שנים באגף. בארסנל נתן לו ארסן ונגר חופש פעולה, והצ'יליאני פרח בדיוק כמו בנבחרתו הלאומית. היו לו 16 שערים ו-8 בישולים בפרמייר-ליג, 4 שערים בליגת האלופות, תרומה כבירה לזכייה בגביע האנגלי כולל צמד בחצי הגמר מול רדינג ושער בגמר מול אסטון וילה, אך בעיקר היתה זו התרומה למשחק הקבוצתי. עם סאנצ'ס לצידם, גם סנטי קאסורלה ומסוט אוזיל שיחקו טוב יותר. אדן הזאר נבחר לשחקן העונה באנגליה, והקרב בין השניים באמת קשה, אבל אנחנו הולכים עם אלכסיס.

 

סאנצ'ס. תרם גם למשחק הקבוצתי (Gettyimages)

 

חלוץ: ליאו מסי (ברצלונה)

טוב, גם מסי לא באמת היה חלוץ העונה. הוא תופקד במשחקים רבים בעמדה נסוגה יותר, אירגן את המשחק ותרם 18 בישולים בליגה, אבל בכל זאת הבקיע 43 שערים. והוא גם מלך השערים בליגת האלופות עם 10 כיבושים, לצד כריסטיאנו רונאלדו וניימאר. בקיצור, נאמר כבר מספיק על הפרעוש. הוא פשוט מסי, ויש לו טרבל שני בקריירה.

 

מסי. טרבל שני בקריירה (Gettyimages)

 

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד)

ריאל מדריד סיימה עונה מאכזבת ללא תארים, אבל הפורטוגלי הוא מלך השערים של הליגה הספרדית עם 48 כיבושים, וגם מלך השערים של ליגת האלופות. גם עליו נאמר כבר מספיק.

 

רונאלדו. עליו נאמר הכל (Gettyimages)

 

חלוץ: לואיס סוארס (ברצלונה)

מסי הוא שחקן העונה, אבל סוארס לא רחוק ממנו. למעשה, דווקא שילובו של האורוגוואי, שסיים לרצות עונש השעיה על נשיכת קייליני במונדיאל רק בסוף אוקטובר, הוא שהפך את ברצלונה לקבוצה המושלמת בדרך לטרבל. בחוסר אנוכיות, הוא חיבר בין מסי לניימאר, וביחד הם הפכו לשלישיית ההתקפה הכי מדהימה שנראתה כבר מזמן. 16 שערים ו-14 בישולים בליגה, הצגות אדירות בליגת האלופות כולל צמדים מול מנצ'סטר סיטי ופריז סן ז'רמן וצמד בישולים לניימאר מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה… סוארס פשוט חווה עונה כבירה, והתעלה על יכולתו במדי ליברפול אשתקד. בראבו!

 

סוארס. עוד עונה אדירה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי