שחקן נבחרת פלסטין נעצר עקב פעילות עבור חמאס

| צילום: דובר צה"ל

ימים לפני ההצבעה בפיפ"א נגד ישראל, הותר לפרסום סיפורו של סאמח מראעבה

(גודל טקסט)

בעוד כמה ימים תיערך במשרדי פיפ"א ההצבעה האם להשעות את ישראל מחברות באירגון על רקע תלונות הפלסטינים על קשיי יציאה, והנה היום (שישי) הותר לפרסום: סאמח מראעבה, שחקן בנבחרת פלסטין בכדורגל, נעצר בגין פעילות שביצע עבור ארגון הטרור חמאס.

סאמח פארס מחמד מראעבה, בן 22, תושב קלקיליה, יצא לחו"ל עם חברי הנבחרת בחודש אפריל. במהלך שהותו בחו"ל, הוא נפגש בקטאר עם טלאל אברהים עבד אלרחמן שרים, פעיל חמאס צבאי, אסיר עולם, ששוחרר וגורש לחו"ל במסגרת "עסקת שליט". מאז שחרורו שב טלאל שרים לפעילותו בחמאס, והוא מעורב כיום בהכוונת פעילות של חמאס מול השטח. מראעבה קיבל כספים, טלפון נייד ומסרים כתובים שהתבקש להעביר לגורמי חמאס בקלקיליה.

בחקירתו של מראעבה עלה כי טרם יציאתו לקטאר עם הנבחרת, פנה אליו מואיד יוסף חסן שרים, פעיל חמאס בכיר מקלקיליה, ויו"ר "המועדון האסלאמי", שמראעבה משחק בקבוצת הכדורגל שלו, וביקש ממנו לפגוש בחו"ל את טלאל שרים. מראעבה הבין כי מדובר בפגישות סודיות, ולפיכך אף הסתיר את דבר קיום הפגישות שקיים מחבריו לנבחרת ומהנהלתה.

מראעבה היה מודע לכך שהוא נפגש עם איש חמאס ומבצע שירות עבור חמאס. כל זאת תוך ניצול אשרת יציאה לצורך פעילות ספורטיבית.

במסגרת החקירה נעצר  גם מואיד שרים, אשר אליו היו מיועדים הכספים, הטלפון הנייד  והמסרים שהעביר מראעבה. חומרי החקירה הועברו לפרקליטות הצבאית להמשך טיפול בהגשת כתבי אישום לבית המשפט הצבאי בשומרון.

בלאטר עם נתניהו. מעניין מה יהיה לו להגיד על הסיפור הזה (GettyImages)

מההתאחדות לכדורגל מסר הדובר, שלומי ברזל: "בתאריך 21 במאי הגיע סאמח מראעבה למעבר אלנבי בדרכו לירדן  במסגרת יציאת נבחרת הכדורגל של הרשות הפלסטינית. סאמח מראעבה הורשע באפריל 2014 וריצה עונש מאסר של חודשיים, זאת לאחר שניצל יציאה קודמת שלו עם הנבחרת הפלסטינית להעברת כספים ומסרים מפעילי חמאס בקטאר לפעילי חמאס ביהודה ושומרון".

"לכן, קודם יציאתו לירדן אתמול נערכה עם מראעבה שיחה לבירור נסיבות יציאתו ואזהרתו ממעורבות בפעילות אסורה במהלך שהייתו בחו"ל. לאחר שיחה זו המשיך מראעבה בדרכו לירדן יחד עם הנבחרת".

יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, שלח הבוקר מכתב רשמי לנשיא אופ"א, מישל פלטיני, בקריאה לפעולה ברורה ואפקטיבית מצדו לעשות ככל יכולתו למנוע הצבעה בקונגרס פיפ"א בסוף השבוע הבא על הבקשה הפלסטינית להשעות את ישראל ולהבטיח הצבעה אחידה של חברות אופ"א נגד השעיית ישראל במידה שאכן תתקיים הצבעה על הנושא. מצורף בזאת מכתבו של עיני.

ההתאחדות לכדורגל תגיש תלונה רשמית לפיפ"א נגד ההתאחדות הפלסטינית בעקבות הניסיון שלה אתמול לבצע פרובוקציה מיותרת במעבר גשר אלנבי של נבחרת הכדורגל הפלסטינית. ההתאחדות הפלסטינית, כחלק מהאסטרטגיה לקראת קונגרס פיפ"א בסוף השבוע הבא והבקשה להשעות את ישראל, חרגה מההסכמים עם פיפ"א וההתאחדות הישראלית, שמחייבים הודעה מוקדמת והעברת רשימה שמית של ספורטאים פלסטינים טרם יציאתם למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי