גיל כהן חזרה לשוט אחרי כשנה: "מרגישה נהדר"

כהן וממן. בדרך לריו 2016?
כהן וממן. בדרך לריו 2016? | צילום: באדיבות איגוד השיט

השייטת התאוששה מתאונת דרכים קשה ושבה לים: "חוזרת עם אנרגיות חדשות"

(גודל טקסט)

השייטת האולימפית גיל כהן, שנפצעה קשה באוקטובר 2014 בתאונת דרכים בחיפה, חזרה לפעילות תחרותית מלאה. כהן, שייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 עם ורד בוסקילה, חזרה לשתף פעולה עם שייטת הלייזר-רדיאל דניאל ממן, שעד לאחרונה השתייכה לפרויקט של איגוד השיט ביחד עם השייטת אורן יעקב. המטרה של כהן וממן היא השגת הקריטריון למשחקים האולימפיים לריו 2016 במפרשיות מדגם 470.

 

כהן נפגעה לפני כעשרה חודשים בתאונת דרכים בזמן שרכבה על אופניה וסבלה מפגיעות פנימיות וכירורגיות קשות. היא נותחה וטופלה בבית החולים רמב"ם ועברה תקופה ארוכה של התאוששות והחלמה. בחודש האחרון חזרה לאמן במועדון השיט בחיפה והחליטה להגשים משאלה עליה חשבה במשך יום-יום מאז הפציעה הקשה: לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה, ולהמשיך לייצג את מדינת ישראל.

 

"אני מרגישה נהדר לחזור ולשוט", אמר כהן, "אני חוזרת עם אנרגיות חדשות ומוטיבציה גבוהה להצליח. התאונה מאחורי, ואני עם הפנים קדימה בתקווה שנגיע לריו. אני חושבת שאחרי תקופה כל כך קשה שעברתי מגיעה לי הזדמנות להגשים את החלום שלי".

 

כהן וממן כבר הספיקו לשתף פעולה אחרי המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 לאחר שבוסקילה פרשה. בזמנו, הן הפליגו יחד כחצי שנה והתברגו במקום ה-10 הכללי בגביע העולם בפלמה באפריל 2013, אך הפציעה קטעה את ההמשכיות.

 

באיגוד השייט מברכים על החזרה של כהן לפעילות תחרותית ויתמכו בצוות בצורה המיטבית, במקביל ממשיך האיגוד לטפח את דור ההמשך בהדרכת המאמן הלאומי ערן סלע. נבחרת הבנות במפרשיות 470 הכוללת את נויה ברעם ורימון שושן, יהל וולך וסתיו ברוקמן והצוות של צוף זמט וסער תמיר. כולן נמצאות כעת בשיא ההכנות למבחנים האולימפיים.

 

יש לציין כי תחרות המבחן החשובה של הדגם​ תיערך בישראל באוקטובר 2014 באליפות העולם בחיפה, שם ישאפו השייטות הישראליות לסיים בין 3 המדינות הראשונות כדי לזכות ב-3 הכרטיסים האחרונים (השגת קווטה בינלאומית) להשתתפות במשחקים האולימפיים בריו. כהן וממן מסרו: "המטרה שלנו ברורה ותתמקד בהשגת הקריטריון הבינלאומי. זה לא יהיה קל. מצפה לנו תחרות קשה מאד מול השייטות הטובות בעולם,  אבל נעשה הכל כדי להצליח ולהבטיח למדינת ישראל ייצוג בדגם 470 נשים בריו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי