העולם שייך לצעירים: גנט בדרך לאליפות היסטורית

יניפו צלחת?
יניפו צלחת? | צילום: האתר הרשמי של גנט

קבוצתו של רמי גרשון יכולה לחגוג הערב (21:25 בספורט1) בזכות החיבור בין השחקנים ופריצה קדימה ברגע האמת

(גודל טקסט)

ותיקי הכדורגל הבלגי לא ראו כדבר הזה. בגוב האריות של קלאב ברוז' הופיע מאמן גנט, היין ואנהזברוק, במערך שגרם לפרשנים לחייך לפני המשחק, ולהיוותר פעורי פה אחריו. ההגנה של המאמן מישל פרודום ספגה שלישייה, כשבתום הליגה הסדירה של 30 מחזורים, עוד התגאה עם קבוצתו, קלאב ברוז', בהגנה החזקה בבלגיה.

 

בפלייאוף האליפות, ההגנה החזקה היא זו של גנט, שספגה תשעה שערים בשמונה מחזורים. עדיין מאזן הספיגה הזה הוא גבוה בפלייאוף מותח שכל כולו התקפה וגולים. במחזור הפלייאוף האחרון נכבשו 13 שערים בשלושה משחקים. מאזן אדיר.

 

קרוב ל-60,000 אוהדים צפו בשלושת המשחקים הללו ורובם מבינים שהפתעה גדולה מרחפת לה באוויר האביב הנעים של צפון בלגיה. בשלישייה הזו של גנט לרשתו של מתיאו ראיין, שוער ברוז', נבחרת אוסטרליה ואלוף משחקי אסיה, הייתה אמירה ברורה: לא רק ההגנה שלנו היא החזקה ביותר, גם ההתקפה, בדרך לאליפות של עיר הנהרות.

 

במהלך העונה ספגה קלאב ברוז' 20 שערים בחצי השעה הראשונה ועם הנתון הזה, שמעיד על חוסר מוכנות, הגיע ואנהזנברוק דרוך ופתח בסערה. הלחץ שעשו שחקני גנט לא היה מבייש את הלחץ שהייתה עושה דורטמונד של יורגן קלופ בימיה הגדולים. עד הדקה החמישית מרכזה גנט ארבעה כדורי רוחב, שלושה מימין, ובאחרון פספס נטו הקשר האחורי, אך לאס נילסן הבלם תיקן. ברוז' נותרה המומה.

 

21 שחקנים שחררה גנט בקיץ האחרון וצירפה 11 חדשים, צעירים ורעננים. אנדרלכט וברוז', יריבותיה לפסגה, שמרו על הסגלים והוסיפו רכש צנוע. במחזורים 7-10 גנט התמקמה כשנייה לאנדרלכט. במחזורים 26-29 גנט הייתה השלישית, אחרי אנדרלכט וברוז'. וברגע האמת היא פרצה.

 

לפני כתשע עונות, התוודינו לסודו הקסום של הכדורגל הבלגי. אז החלה גם ההשקעה הגדולה בשחקני הנבחרת הצעירה: מרוואן פלאיני, אקסל ויטסל, קוין מיראלאס, מוסא דמבלה ודרייס מרטנס. המשימה הזו מתעצמת משנה לשנה וכמו בהולנד ובספרד, גם בבלגיה דבקים בשיטת ה-4-3-3.

 

בנבחרת היו אלו פלאיני, ויטסל ודה-בריינה. בגנט אלה הם סוון קומס, רנאטו נטו ומילישביץ'. נטו הטכני, שמתנשא לגובה של 190 ס"מ, גדל בספורטינג ליסבון ושיחק לצד מיטרוביץ' של מכבי ת"א בוידאוטון ההונגרית.

 

שיחק לצד מיטרוביץ' של מכבי ת"א. רנאטו נטו (האתר הרשמי של גנט)

 

למרבה ההפתעה, מעל השלישייה הזו, הופיעה גנט עם שני חלוצים, בניטו ראמאן ומוזס סיימון, שני קשרי צד מהירים ודריבליסטים. ראמאן כבש במדי הנבחרת הצעירה בהפסד 4-1 לספרד ובליגה מאזנו עומד על שמונה כיבושים, סימון, שהצטרף לקבוצה בינואר, עם שבעה. שני קלי הרגליים הללו לחצו כמו מטורפים את הגנת ברוז' ובהתקפה ריווחו לקווים. את החמישה הללו גיבו שלושה בלמים, וסה"כ גנט מציגה העונה שמונה שחקנים בנתיב המרכזי.

 

בניטו ראמאן. 8 כיבושים במאזנו (האתר הרשמי של גנט)

 

הבלם המרכזי הוא רמי גרשון שלנו.37 משחקים של 90 דקות ב-38 משחקים, נותנים את החותמת לאחד הבלמים המוערכים בליגה. אם נחזור ל–4-3-3, הרי שרוב היריבות באות מול גרשון עם חלוץ שפיץ אחד.

 

בגנט שני הבלמים הצדדיים נותרו ללא שחקן ומי שקיבל את המגע של חלוץ השפיץ הבודד הוא גרשון. הילד שהגיע לבלגיה מליגה א' בישראל, שמר כבר השנה את מיטרוביץ' של אנדרלכט, את דה סוטר של ברוז' וסאנטיני של קורטרייק ועשה עבודה גדולה.

 

סטנדרד ליאז' יצאה ממרוץ האליפות ואיבדה את הסיכוי לזכות בתואר. בפתיחת העונה הזו סטנדרד גם איבדה את הכבוד ודווקא בשל כך סביר יהיה להניח שירצו לנצח את המשחק הערב מול גנט בחוץ (שידור ישיר החל מ-21:25 בספורט1 וב-HD) כשהם יודעים שניצחון של המארחת והיא אלופה.

 

34 שערים כבשה האלופה שבדרך ב-60 הדקות הראשונות של המשחקים. 33 כבשה גנט בחצי השעה האחרונה של המשחקים – מאזנים ואפיונים של אלופות. שוער בן 23, דיזאגרה קשר בן 23, כמו גם נטו הברזילאי, ושני חלוצי הפנים בני ה-20, סימון וראמאן. באליפות הזו הקבוצה, אם אכן יזכו בה כצפוי, היא תזכה דווקא בשל הצעירים והחיבור ביניהם.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי