ז'וזה מוריניו: "בחרתי בליגה שהכי קשה לזכות בה בתואר"

מוריניו. הפרמיירליג משתנה והכל נעשה כאן קשה יותר
מוריניו. הפרמיירליג משתנה והכל נעשה כאן קשה יותר | צילום: Gettyimages

מנג'ר צ'לסי: "במדינות אחרות נוח יותר לקחת אליפויות". צפו בחגיגות האליפות

(גודל טקסט)

"נתתי הכל כדי שנהיה אלופים", אמר ז'וזה מוריניו הערב (ראשון) אחרי שצ'לסי הבטיחה זכייה ראשונה באליפות מאז 2010 בתום 0:1 על קריסטל פאלאס. "הזכייה בתואר היא תוצאה של עבודה קשה", הוסיף המנג'ר, "כשבאתי חזרה ידעתי שאני מגיע לליגה שהכי קשה בה לזכות באליפות, אבל עשינו את זה. המשפחה שלי ישבה מאחורי הספסל והיה לי עם מי להתחבק ולנשק מיד בסיום. נתתי לשחקנים לחגוג על כר הדשא לבדם".

 

מוריניו חילק מחמאות ליריבה: "קריסטל פאלאס היתה פנטסטית בדרך בה היא שיחקה, כאילו גם היא מתמודדת על תואר האליפות או נגד הירידה. זה נפלא עבור קבוצה שמדורגת באמצע הטבלה וזה הטבע של הכדורגל. מהיום הראשון עד היום אף אחד לא נתן לנו במתנה שום דבר בליגה. כל מה שהשגנו מגיע לנו. כל תואר הוא תוצאה של עבודה קשה".

 

 

לשאלה איזה תואר היה חשוב לו יותר השיב: "אני לא יכול להעריך דבר כזה. כל אחד היה חשוב, אבל זה התואר האחרון בו זכיתי ואנסה לזכות בעוד אחד. אנחנו יודעים שבעתיד יהיה קשה יותר וקבוצות אחרות ינסו לקחת לנו את התואר. אנגליה היא לא המדינה הכי טובה בעולם להיות קבוצה ששולטת כל הזמן בכדורגל. כאן זה קשה מאוד".

 

"אני לא משווה בין האליפויות", הוסיף "המיוחד", "הפרמיירליג משתנה והכל נעשה כאן קשה יותר. היום בלתי אפשרי לנצח כאן משחקים 0:6 או 0:8. אולי במדינות אחרות הקבוצות במצב כזה לא מביאות את הנחישות למשחק כמו שעשתה פאלאס. הכדורגל האנגלי הוא עדיין הפיבוריט שלי. אני יכול להיות חכם כמו מנג'רים אחרים ולבחור ליגות אחרות, בהן קל יותר לזכות באליפות 'בשלווה'. אני בחרתי בליגה שקשה לזכות בה באליפות. זה מועדון שאין לו עדיין תרבות גדולה של זכיות. עובדה שהקודמת היתה לפני חמש שנים. אני תמיד בוחר בג'וב הכי קשה".

 

אוהדי כדורגל באנגליה חשבו שהזכייה של צ'לסי לא ממש מדליקה והציפו את הטוויטר בציוצים על הכדורגל המשעמם שראו. היו כאלה שעקצו בחזרה בציניות שצ'לסי אולי משעממת, אבל האוהדים האחרים יכולים רק לקנא.

 

 

"המיוחד" גם אמר: "אני זקוק למנוחה כי אני עייף. לא קל להתמודד עם זה. סוף סוף אנחנו יכולים לנשום. בעונה שעברה בנינו משהו והשנה היתה לנו אתיקה של עבודה ונהנינו מיציבות גדולה יותר. הבאנו מעט שחקנים, אבל הם הביאו לנו איכות שלא היתה לנו. מהרגע הראשון שהתחלנו לשחק וניצחנו, הרגשתי שהבאנו את המנטליות הנכונה ושיש לנו הכל כדי לזכות בתואר".

 

אדן הזאר שכבש את שער הניצחון אחרי שהחמיץ פנדל ותיקן בנגיחה פנימה, אמר: "אני לא יודע מה עבר לי בראש. אני יודע שאני לא טוב בנגיחות, אבל היה לי מזל. מוריניו נותן לי המון ביטחון, הוא פשוט מניח לי לשחק".

 

 

דידייה דרוגבה, שחזר הקיץ לקדנציה שנייה בצ'לסי, ידע כנראה מה הוא עושה ונראה נרגש כשהתייצב לראיון מול מצלמות 'סקאי ספורט': "המועדון הזה מיוחד איתי ובלעדיי. אני אוהב לשחק כאן. אני מאושר שאני חלק מזה, אבל צ'לסי גדולה ממני כשחקן. האוהדים שלנו מדהימים, הם הכי טובים. האליפות הזאת מתוקה וצ'לסי תמיד תישאר המועדון מספר אחד עבורי. מה בהמשך? הרבה חגיגות, מנוחה טובה, אחר כך נראה". ה'דיילי מירור' פרסם באתר האינטרנט שלו תמונה של דרוגבה וג'ון טרי חוגגים וכתב: "מי היה מאמין לפני כמה שנים שעוד נראה את הצמד הזה שוב חוגג אליפות עם צ'לסי?".

 

 

"ההרגשה נפלאה", אמר טרי, "עבדנו כל כך קשה, כך שלהתפרק עכשיו בשמחה זה נפלא. זה היה משחק קצת עצבני. הם קבוצה טובה שהקשתה עלינו. תודה לאל שהזאר כבש וניצחנו. אמרו עליי שאני לא יכול לשחק פעמיים בשבוע, אבל הוכחתי שהם טעו. יש לי שחקנים נפלאים בקבוצה ומנג'ר גדול. אני חי בשביל הרגע הזה. לא זכינו בתואר האליפות כבר חמש שנים. בלי לזכות בתואר הזה זה כואב, כך שאני ממש נהנה היום". אחד האוהדים צולם עם קעקוע של טרי על רגלו.

 

 

ססק פברגאס, שזכה לראשונה באליפות הפרמיירליג, אמר: "חיכיתי הרבה זמן לזה. אני גאה בכולם. יש לנו חגיגות אליפות עכשיו". מוריניו כאמור חגג את הזכייה באליפות עם משפחתו על כר הדשא. הוא רשם אליפות שלישית בפרמיירליג – כולן כמובן עם צ'לסי – ואליפות שמינית בארבע ליגות שונות. הישג מדהים.

 

 

מוריניו הוא הגדול מכולם בפרמיירליג באחוזי ההצלחה שלו, אם מאחדים את שתי תקופות האימון שלו. לפי ה-BBC הוא ניצח ב-135 מתוך 193 משחקיו בפרמיירליג, בערך 70 אחוזי הצלחה – יותר מאשר אלכס פרגוסון.

 

המגן הספרדי, ססאר אספיליקווטה: "זה רגע גדול. הזכייה מגיעה לנו כקבוצה ואנחנו כבר חושבים קדימה. אנחנו מכירים עד כמה איכותית הליגה וכל משחק קשה. לנצח ולעלות להפרש 16 נקודות (לפני המשחק של סיטי, י.ז) שלושה מחזורים לסיום העונה זה הישג ענק. מוריניו בעל השפעה עצומה, היינו זקוקים לו. אנחנו רוצים עכשיו לזכות בעוד תארים. הוא בוטח בי ואני אסיר תודה לו".

 

השוער טיבו קורטואה: "באתי לצ'לסי כדי לזכות בתארים וזה נפלא לעשות את זה כבר בעונה הראשונה. באימון הבא נהיה כבר רגועים וזה יהיה כיף. זכייה באליפות מול האוהדים שלנו רק עושה את ההישג מיוחד יותר. בארבעת המשחקים האחרונים בהם שיחקתי שמרתי על רשת נקייה ואני שבע רצון".

 

#Repost @johnterry.26  Champions So proud of the team Well done everyone

A video posted by Premier League (@premierleague) on

 

#Repost @cescf4bregas

PREMIER LEAGUE CHAMPIONS!!!!!!

A photo posted by Premier League (@premierleague) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי