מה עדיף למכבי ת"א בדרך למדריד?

|

אם הצהובים יעלו להצלבה, יחכו שם פנר המשתפרת או צסק"א המוכרת. השוואה

(גודל טקסט)

מאת: חן סעד                   צילומים: Gettyimages

 

לראשונה זה שנים, מכבי ת"א מגיעה למחזור האחרון של הטופ 16 כשהיא עוד לא יודעת אם תשחק בכלל בהצלבה. עם זאת, לנו קשה להשלים עם הרעיון של רבע גמר בלי אלופת אירופה, עם כל הכבוד לאלבא ברלין החביבה. אז לאור תוצאות הערב, אתם מוזמנים לשקוע בהשוואה בין שתי היריבות הפוטנציאליות של הצהובים בקרב על הפיינל פור: צסק"א מוסקבה ופנרבחצ'ה.

 

 

מאמן

 

אם יש סיבה אחת להעדיף את צסק"א מוסקבה, היא נמצאת כאן. ז'ליקו אובראדוביץ' זכה בכל תואר אפשרי, הניף יותר גביעי אירופה מכל מאמן אחר בהיסטוריה ואחרי שהצעיד את פרטיזן בלגרד וחובנטוד בדאלונה לזכיות בלתי נתפסות, הוא רוצה לעשות אותו דבר עם הפרויקט הטורקי שלו. המאזן שלו בסדרות הטוב מחמישה משחקים מפחיד, ובפעם הקודמת שהוא נתקל במכבי בהצלבה זה נגמר על חודה של נקודה במשחק החמישי והמכריע. לטובתו, כמובן.

 

את צסק"א מאמן עוזרו הנאמן של "השועל הסרבי" במשך 13 שנה ביוון, דימיטריס איטודיס. בתחילת העונה הוא עשה עבודה נהדרת, אבל דווקא עכשיו הקבוצה קצת מגמגמת – בדיוק כפי שקרה לו עם באנביט הטורקית אשתקד, שהובילה את הליגה לאורך כל העונה הרגילה, אבל התרסקה בפלייאוף, בגביע ובאירופה.

 

"פיני, תגיד לז'ליקו להפסיק עם המבטים המפחידים שלו" (עדי אבישי)

 

עומק

 

זוכרים שצסק"א הביסה את מכבי ת"א בהיכל 61:84 בנובמבר? היא עשתה את זה בלי ויקטור חריאפה, מילוש תאודושיץ' ומנוצ'אר מרקוישווילי הפצועים. מאז, היא עוד הספיקה להוסיף נשק שובר שוויון בפוטנציה: AK47, או אנדריי קירילנקו, בשבילכם. ברוב קבוצות היורוליג, האופציה השלישית של צסק"א שווה מקום בחמישייה.

 

גם לפנרבחצ'ה לא חסר כח אש. אובראדוביץ' שילב יפה חבורת טורקים צעירה ואמביציוזית ברוטציה לצד כוכבים מוכחים, אבל לאחרונה איבד את ריקי היקמן, שגמר את העונה. לא שחסרות לו אופציות בלעדיו, אבל התלות הגדולה בלאו הכי באנדרו גודלוק רק גדלה.

 

בתמונה: הרכז הראשון של מכבי ת"א מול הרכז השלישי של צסק"א (עדי אבישי)

 

כוכבים

 

גם כאן יתרון ברור לרוסים. ננדו דה-קולו, מילוש תאודושיץ' וסוני ווימס יכולים לקלוע 20 נקודות בכל משחק, סשה קאון, חריאפה, קייל היינס, אנדריי וורונצביץ' וקירילנקו מרכיבים קו קדמי שהשכר הכולל שלו יכול להאכיל לא מעט מדינות באפריקה ועוד לא דיברנו על ארון ג'קסון שתמיד מככב נגד מכבי או ויטאלי פרידזון שסידר לדייויד בלאט כמה סלי ניצחון גדולים בנבחרת רוסיה.

 

לפנרבחצ'ה יש את גודלוק שלא פגש זריקה רעה ושבר העונה את שיא השלשות למשחק אחד ביורוליג, יאן וסלי שכבר ניצח את מכבי בסדרת הצלבה בלתי נשכחת, נמניה בייליצה ואמיר פרלדז'יץ' החכמים ואת בוגדאן בוגדאנוביץ' המלהיב, אבל ליד המיליונרים של צסק"א הם נראים קצת אפורים.

 

 

גודלוק. הכוכב הכי גדול של פנרבחצ'ה. מכירים?

מסורת

 

צסק"א רגילה להיכשל בפיינל פורים, את זה כולם יודעים. אבל מילת המפתח היא ב-פיינל פורים, לא לפני. בלחץ של משחק אחד וכשאתה בידיים הלא יציבות של תאודושיץ' הכל יכול לקרות ב-40 דקות, אבל להשיג שלושה ניצחונות על האימפריה הזו תוך חמישה משחקים? זו כבר משימה לא קלה גם כשאתה ביתרון 0:2, כפי שגילתה קובאן אשתקד.

 

פנרבחצ'ה לעומת זאת עובדת קשה כדי "להידבק" בווינריות של אובראדוביץ', אבל זה ממש לא קל. באליפות אשתקד היא זכתה בלי לשחק במשחק השביעי (גלאטסראיי לא הופיעה), העונה בעטה בדלי בגמר הגביע מול אפס וגם ביורוליג שכחו איך נראית טורקית בין ארבע האחרונות.

 

ככה זה נגמר בפיינל פור. במשחק אחד הכל יותר קל (אודי ציטיאט)

 

ביתיות

 

"האולקר ארינה" לא מאיים כמו "היכל התרבוש" בזמנו, אבל אין ספק שהאווירה בטורקיה תהיה מוטרפת יותר מאשר מול האוליגרכים במוסקבה. מצד שני, צסק"א מרגישה מאוד בנוח באווירה הרגועה באולמה הישן ובפעמיים האחרונות שאירחה שם את מכבי ת"א, היה צריך מחשבון על כדי לעקוב אחרי ההפרש.

 

"גורמים חיצוניים"

 

הדברים בפיסקה הבאה נכתבים לכאורה בלבד, כן? ובכל זאת, מדובר בשתי יריבות שלא קל לפגוש אם תשאלו את הקונספירטורים. ואותנו. על פי פרסומים זרים, צסק"א נהנית כבר שנים משיפוט ביתי ומיחס מועדף מראשי היורוליג, שרוצים אותה ואת המטוס הפרטי שלה במפעל. ומה עם פנרבחצ'ה? "טורקיש איירליינס" שמה המון כסף ביורוליג רק כדי לגלות כל שנה שהקבוצות הטורקיות טסות יותר מהר ממנה באפריל.

 

מצד שני, בעונה שעברה סיפרו לנו שלא טוב לפגוש את ארמאני מילאנו, כי היורוליג ירצה לראות את מארחת הפיינל פור עולה לאירוע. ואז באו ניקולו מלי, טייריס רייס ודייויד בלו – והתברר שגם במרחק של אלפי קילומטרים, מכבי היא תמיד המארחת של פיינל פור בו היא משתתפת.

 

ווימס. נוח לו מול האוליגרכים על הספות (אודי ציטיאט)

שורה תחתונה

 

כל הקולות שעלו ממכבי ת"א לאחרונה רמזו שהיא מעדיפה להימנע מצסק"א מוסקבה – ובצדק. מצד שני, היא כבר הפסידה לה פעמיים העונה, בדיוק כמו שקרה לה אשתקד לפני שניצחה אותה במאני טיים. ובכל זאת, פנרבחצ'ה היא יריבה נוחה יותר – גם אם עדיפה בכל זאת – ובעיקר פחות מפחידה.

 

לאור היכולת של הצהובים לאחרונה וההסתבכות בבית אתמול, אל תתפלאו אם יגידו תודה על עלייה להצלבה בלי קשר ליריבה. שיהיה בהצלבה.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי