מכבי תל אביב חגגה עם טעם של פספוס: "התקרבנו לדרבי בלתי נשכח"

play
מילסון חוגג עם הקהל אחרי החמישייה בדרבי | אריאל שלום
זהבי כבש וקבע היסטוריה, מכבי חגגה עם 0:5 מוחץ על הפועל בדרבי התל אביבי 06:05

הצהובים לא הסתפקו בחמישייה "נוספת" מול האדומים ויצאו מבלומפילד בתחושת החמצה: "עברה מחשבה שיהיה 0:7 היסטורי". בקבוצה מרוצים מהעמידה בלחץ: "היה מה להפסיד", ומשבחים את קין: פגע בכל ההימורים בהרכב, וממשיך להפיח חיים בשחקנים שעברו איתו מהפך

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עם כל טירוף ה-0:5 הנוסף לרשימה של מכבי תל אביב במשחקי הדרבי, היה אמש (שלישי) בבלומפילד אפילו טעם של החמצה. כן, זה נשמע קצת תמוה לצאת עם התחושה הזו מערב כל כך דרמטי ועמוס ברגשות וכמובן אחרי תוצאה כה מרשימה, אבל שחקני מכבי תל אביב יצאו אמש מבלומפילד לחגוג בשדרות רוטשילד בהרגשה שהחמיצו משחק עוד יותר היסטורי, כזה שאולי לא יחזור לעולם.

"היינו יכולים לסיים את זה בתוצאה בלתי נשכחת לעולמים", אמרו אמש שחקנים במכבי תל אביב. "0:5 זו תוצאה אדירה. זה עוד מפגן כוח מרשים ועליונות שאנחנו יצרנו על הפועל תל אביב בעשר השנים האחרונות, אבל היינו קרובים למשחק ולתוצאה שאי אפשר היה לשכוח אותה לעולם. בשלבים מסויימים במחצית השנייה עברה גם בראש המחשבה לסיים ב-0:7 ולגמור את המשחק בתוצאה הכי גדולה שיכולה להיות, אבל צריך גם לדעת ליהנות ממה שעשינו ובטח שלא להיות חזירים. עשינו עוד משחק שיכנס לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי וכמובן לספר האישי שיש בינינו לבין הפועל תל אביב".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי חוגג עם דור תורג'מן, ניר ביטון
עוד דרבי להיסטוריה. זהבי, ניר ביטון ותורג'מן | אריאל שלום

בקבוצה היה גם מי שהזכיר אמש תחת איזה לחץ מכבי תל אביב הגיעה למשחק. "נכון שהלחץ הגדול הוא על הפועל שלא מנצחת אותנו מ-2014, אבל זה לא פשוט שסופרים לך בכל דרבי שאתה לא הפסדת ובאיזשהו מקום, מכינים לך כבר את הקרקע להפסד שמתקרב. להפועל לא היה מה להפסיד כי הם לא ניצחו כמעט עשר שנים, אבל לנו היה הרבה מה להפסיד כי יש לנו על מה לשמור", אמרו במועדון.

רובי קין זכה להרבה שבחים אמש מראשי המועדון. גם הפעולות שלו על הקווים כשהאוהדים פתחו אבוקות ביציע והסימונים שלו לעברם לחדול מכך, לימדו את ראשי מכבי תל אביב כמה קין התחבר למכבי תל אביב ולישראל. ברמה המקצועית, האירי גם זכה לקרדיט על ההחלטה המצויינת שלו לפתוח עם גבי קניקובסקי ולא עם יונתן כהן או אושר דוידה. קין העדיף את ניר ביטון בהרכב והפתיע רבים שחשבו שדריק לוקאסן צריך לפתוח, אבל הישראלי הוותיק שחזר לחיים אצל מאמן מכבי תל אביב, נתן משחק הגנה טוב ושקט.

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב
רובי קין, מאמן מכבי תל אביב | אריאל שלום

קין ממשיך לתת ביטחון לדן ביטון ומקבל ממנו תפוקה והפעם הוא גם ביקש מדור פרץ יותר תשומת לב הגנתית ועזרה ליוריס ואן אובריים וכך זכתה מכבי תל אביב לסגירה הרמטית יותר בקישור ומנגד זה אפילו לא פגע בתרומה ההתקפית של פרץ, שסיים עם צמד ראשון בקריירה.

אם יש דבר שניכר היטב בעבודה של האירי במכבי תל אביב זה החיים שהוא נתן לשחקנים כמו ניר ביטון, יוריס ואן אובריים ודן ביטון. הבחירה שלו ביחד עם הצוות שלו במילסון ואיבן מאסון. הטיפים הקטנים שהוא עוד יכול לתת לאחד כמו ערן זהבי שחשב שהוא כבר ראה ולמד הכל וגם היכולת שלו להוציא מדור פרץ הגנה והתקפה באותה המידה.

עוד באותו נושא: מכבי תל אביב בכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי