בוסטון פייבוריטית? לברון מאמין ב"שחקן המוכשר אי פעם"

play
| GettyImages, David Berding
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.6 05:25

הכוכב האגדי התארח בפודקאסט וניתח את הגמר בין הסלטיקס לדאלאס: "למאבס יש קלף מפתיע אולטימטיבי, איתו הכול אפשרי, לא רק אליפות המערב"

(גודל טקסט)

בלילה שבין חמישי לשישי תצא לדרך סדרת גמר ה-NBA בין בוסטון לדאלאס. בעוד שהסלטיקס לא הפתיעו אף אחד עם עצם העפלתם לגמר, ההעפלה של דאלאס היא די מפתיעה ורוב הפרשנים מסמנים אותה כאנדרדוג מול ג'ייסון טייטום וחבריו שסיימו את העונה הסדירה עם המאזן הטוב ביותר וכמובן יהנו מיתרון הביתיות.

מי שעבר כבר סדרת גמר או שתיים ויצפה הפעם בגמר מרחוק הוא לברון ג'יימס, שהתארח בפודקאסט של ג'יי ג'יי רדיק וניסה לנתח את יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות. לוקה דונצ'יץ' הוא השחקן שכולם מדברים עליו, ובצדק, אבל לברון בונה דווקא על קיירי אירווינג.

ג'יימס שיחק כזכור עם קיירי בקליבלנד וגם זכה עמו באליפות בלתי נשכחת ב-2016 על חשבון גולדן סטייט הפייבוריטית עם מהפך מדהים שבשיאו קיירי אירווינג תפר שלשת קלאץ' במשחק מספר 7 בדרך לתואר.

קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס
לא מורגש. אירווינג | אימג'בנק GettyImages, Tim Heitman

ג'יימס אמר שההופעה של אירווינג במשחק 1 של גמר המערב, כאשר הווטרן בן ה-13 קלע 24 מתוך 30 הנקודות שלו במחצית הראשונה נגד מינסוטה, גרמה לו לחשוב מחדש על הסיכויים של דאלאס בפלייאוף הזה.

"זה היה כאילו, 'אוי לעזאזל, דאלאס אולי לא רק תוכל לנצח בגמר המערב, אולי הם יוכלו לנצח את הכל'", אמר ג'יימס, שהפליג בשבחים לקיירי והוסיף: "הוא השחקן הכי מוכשר שה-NBA ראה אי פעם".

אירווינג, בן 32, קולע בממוצע 22.8 נקודות ב-48.5% קליעה (42.1% מהשלוש) עם 5.2 אסיסטים, 3.9 ריבאונדים ו-1.2 חטיפות למשחק בפלייאוף הזה, שבו הוא משמש ככינור שני ללוקה דונצ'יץ'.

"כשיש לך בחור כמו קיירי אירווינג בתור הקלף המפתיע האולטימטיבי," אמר ג'יימס. "זה כמו שיש לך קלף +4 בכל פעם שמישהו מחלק לך קלפים באונו".

כזכור, בעונה שעברה, לוס אנג'לס לייקרס הייתה אחת מכמה קבוצות שרדפו באופן אגרסיבי אחרי אירווינג לקראת פתיחת שוק ההעברות לפני שברוקלין נטס שלחה אותו בסופו של דבר לדאלאס בחבילה שכללה את ספנסר דינווידי, דוריאן פיני-סמית', בחירת סיבוב ראשון לא מוגנת ב-2029 ושתי בחירות סיבוב שני. ההצעה של הלייקרס התמקדה בראסטל ווסטברוק ושתי בחירות סיבוב ראשונות עתידיות ב-2027 וב-2029, אבל קיירי בסוף נחת בטקסס והשילוב בינו לבין דונצ'יץ' הוביל את המאבס עד לאליפות המערב ומי יודע, אולי יוליך אותה לאליפות ראשונה מאז תקופת דירק נוביצקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי