ביקורת בצרפת: "דמבלה מתחת לכל ביקורת". גם דשאן חטף

play
בעיה בהתקפה? דמבלה | רויטרס
צפו: החמצה מזעזעת לאמבפה, הבלם האוסטרי סידר לצרפת 0:1 קטן-גדול 02:18

הפרשן דניאל ריולו יצא נגד תוראם ("מדאיג ששחקן נבחרת מחזיק בטכניקה כל כך גרועה") והמאמן: "הטקטיקה תמיד זהה, זקוקים לאמבפה"

(גודל טקסט)

זה היה קשה, אפילו קשה מאוד, אולם בסופו של דבר נבחרת צרפת הצליחה לגרד 0:1 על אוסטריה בפתיחת המסע שלה ביורו 2024. הסיפור הגדול הוא כמובן פציעתו של קיליאן אמבפה, ששבר את האף, לא יזדקק לניתוח ועשוי לחזור לקראת סיום שלב הבתים – אך גם היכולת המאכזבת של הטריקולור תפסה את כותרות העיתונים בצרפת הבוקר.

"השער הגיע מאמבפה, אבל בלעדיו לא היינו יכולים לכבוש, כי אף אחד אחר לא מסוגל ליצור מצב מסוכן", ניתח הפרשן דניאל ריולו. "הטקטיקה היחידה של צרפת היא להגן ולשלוח כדורים ארוכים לאמבפה. ואם קיליאן לא היה טוב, עוסמאן דמבלה היה מתחת לכל ביקורת. על מרכוס תוראם אין מה לדבר בכלל, הרגליים שלו הפוכות, יש לו בעיה טכנית וזה מטריד ששחקן בנבחרת צרפת מחזיק בטכניקה כל כך גרועה".

הפיתרון, טען ריולו, לאו דווקא נמצא על הספסל: "אם יכניסו את קולו מואני, זה אותו הדבר. אנחנו נמשיך להסתמך רק על טקטיקה ואז לנסות לנצל מצבים באחד על אחד".

הפרשן הפנה אצבע מאשימה גם לכיוונו של המאמן דידייה דשאן: "שחקני ההתקפה לא היו טובים, אפילו לא אחד מהם. דמבלה כאילו לא הופיע, אבל זו הטקטיקה של המאמן. בקטאר הכל היה על אמבפה. גם ב-2018, אף פעם אין תזוזה בהתקפה. הטקטיקה תמיד אותו הדבר – הסתגרות ושליחת כדורים ארוכים. אם רוצים לזכות ביורו חייבים את אמבפה".

שחקן נבחרת צרפת עוסמאן דמבלה
בעיה בהתקפה? דמבלה | רויטרס
שחקן נבחרת צרפת מרכוס תוראם
לוקה בצד הטכני? תוראם | רויטרס

דשאן סיכם את הניצחון ואמר: "מאוד שמח ממה שהשחקנים עשו הערב ומהניצחון. כל המשחקים קשים, אבל יש לנו איכות וכישרון בסגל. השחקנים יודעים שהם צריכים להראות אופי ומאמץ כדי לנצח משחקים כאלה".

במחזור הבא (21 ביוני) תפגוש צרפת את הולנד לקרב אדיר, בעוד אוסטריה תפגוש את פולין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי