"תשובה נכונה": דה בראונה ענה למבקרים, לוקאקו בדרך?

play
צעד חשוב לשמינית הגמר. דה בראונה | רויטרס
צפו: קווין דה בריינה כבש, בלגיה החזירה לעצמה את הביטחון מול רומניה 02:53

כוכב בלגיה הצטיין ב-0:2 על רומניה, סחט מחמאות מחבריו, ושלח מסר לחלוץ חסר המזל: "הוא תמיד שם כשצריך אותו, השערים הבאים יהיו חוקיים"

(גודל טקסט)

אחרי הכישלון הגדול מול סלובקיה במחזור הפתיחה, התאוששה הערב (שבת) בלגיה עם 0:2 חשוב מאוד על רומניה, וכעת בית ה' פתוח מתמיד: לכל אחת מארבע הנבחרות שלוש נקודות, והכל יוכרע במחזור הסיום ביום רביעי.

קווין דה בראונה, שנבחר לאיש המשחק, טען שלנבחרתו יש עוד הרבה עבודה: "האם זו היתה הופעה שלמה? לא, היינו קצת יותר טובים מאשר במשחק הראשון. יצרנו קצת יותר מצבים, אבל במחצית השנייה אפשרנו יותר מדי הזדמנויות. היינו צריכים לכבוש יותר, אבל האנרגיה היתה טובה. שיחקנו קצת יותר התקפי וכולם, כולל המחליפים, היו טובים".

בבלגיה שיבחו את דה בראונה, ויאן ורטונגן הסביר ש"ראינו אותו חד מתחילת המשחק, וזה נתן לנו את הביטחון שהיינו זקוקים לו. ידענו שמרגע הזה, הטורניר התחיל באמת מבחינתנו".

ורטונגן הוסיף: "היו לנו הרבה הזדמנויות, השער של קווין נתן הרבה אוויר לנשימה. אני לא מודאג מרומלו לוקאקו, יש בי ביטחון בכל שחקני הסגל שלנו. הטורניר יצא לדרך, חייבים להמשיך כך מול אוקראינה".

קווין דה בראונה נבחרת בלגיה
צעד חשוב לשמינית הגמר. דה בראונה | רויטרס

דה בראונה עצמו שלח מסר וכתב ברשתות החברתיות: "זו התשובה הנכונה היחידה", כשהוא מכוון לפרשנים ולמבקרים שקברו את בלגיה אחרי המשחק הראשון בטורניר.

דה בראונה אף שלח מסר ללוקאקו המושמץ, ואמר ש"אנחנו יוצרים לו מצבים, והוא תמיד כובש. הוא תמיד שם כשאנחנו זקוקים לו. אני משוכנע שהשערים הבאים שיכבוש יהיו חוקיים". ורטונגן הוסיף: "אני לא מודאג מרומלו. לכולנו יש אמון מוחלט בו, ואנחנו בטוחים שהוא יכבוש בהמשך".

מנגד, המאמן המפסיד החמיא לשדים האדומים: "ראיתם נבחרת עם הרבה איכויות – מהירות, כוח, הם נבחרת שלמה. בלגיה מועמדת לזכייה. אנחנו לא ויתרנו לרגע, נלחמנו קשה מאוד ועם קצת מזל יכולנו לקחת נקודה. היתה לנו פתיחה מצוינת לטורניר, עכשיו נראה איך נתמודד עם קשיים. צריך להישאר יחד".

אדי יורדנסקו מאמן נבחרת רומניה
עדיין אופטימי. יורדנסקו | אימג'בנק GettyImages

המספרים

* השער של יורי טילמאנס היה המהיר ביותר של נבחרת בלגיה בטורנירים גדולים – אחרי 73 שניות בלבד – והשלישי הכי מהיר בתולדות היורו.

* מדובר בשחקן אסטון וילה הראשון שכובש ביורו מאז מרכוס אלבאק עם שבדיה ב-2004.

* קווין דה בראונה היה מעורב ב-13 שערים ב-24 משחקים בטורנירים גדולים – ארבעה שערים, תשעה בישולים.

* קואן קסטלס הוא השוער השלישי שמבשל בתולדות היורו. קדמו לו תומאס מיארה (נורבגיה, 2000) וסנדר ווסטרבלד (הולנד, 2000).

מחזור הסיום של בית ה' (26 ביוני)

אוקראינה – בלגיה סלובקיה – רומניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי