מעל כולם: קיין הפך לשיאן השערים בשלב הנוקאאוט

play
הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה בועט פנדל | רויטרס
אנגליה האחרת: צפו במהפך ששלח את האנגלים לגמר היורו 04:13

חלוץ אנגליה כבש את שערו השישי בשלבי הנוקאאוט של היורו (יותר מכל שחקן אחר) והפך לשחקן האירופאי עם הכי הרבה שערים בשלב הנוקאאוט של טורניר גדול (9). סאות'גייט ניפץ שיא היסטורי והגדיל רצף מדהים

(גודל טקסט)

* בגיל 19 ו-82 ימים, קובי מאינו הוא השחקן הצעיר ביותר שמייצג את אנגליה בחצי גמר של טורניר גדול (מונדיאל או יורו).

* זה חצי גמר שלישי של אנגליה תחת גארת' סאות'גייט (מונדיאל 2018, יורו 2020 והיורו הנוכחי) אחרי שלא העפילה לשלב כה גבוה בכל תשעת הטורנירים שקדמו לכך בין השנים 1998 ל-2016.

* זה המפגש הראשון בין הנבחרות בטורניר גדול מאז ה-1:4 הביתי ביורו אותו אירחו האנגלים ב-1996, עם סאות'גייט בהרכב במסגרת שלב הבתים. גם אז, אגב, הגיעה אנגליה לחצי הגמר.

* אף שחקן בהיסטוריה של אליפויות אירופה לא כבש יותר שערים בשלב הנוקאאוט מאשר הארי קיין (6).

* זה היה שערו ה-49 העונה של הארי קיין במדי אנגליה ובאיירן מינכן.

קובי מאינו, נבחרת אנגליה
לא השיא של לאמין ימאל, אבל גם משהו. קובי מאינו | אימג'בנק GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

* המאזן בין הנבחרות עומד על 6:7 להולנד בניצחונות ועוד תשע תוצאות תיקו. הכתומים ניצחו 1:3 בשלב הבתים של יורו 1988 משלושער של מרקו ואן באסטן בדרך לזכייה, ובחלוף שמונה שנים אנגליה נקמה עם 1:4 ביורו הביתי מצמדים של אלן שירר וטדי שרינגהאם בוומבלי. המאמן הנוכחי גארת' סאות'גייט פתח אז.

* בעימות האחרון, לפני חמש שנים בחצי גמר ליגת האומות ועם אותם מאמנים, ניצחה הנבחרת של רונאלד קומאן 1:3. מתייס דה ליכט השווה אחרי פנדל של מרכוס רשפורד, ובהארכה הגיעו שער עצמי של קייל ווקר וחותמת של קווינסי פרומס.

* קומאן שיחק מול אנגליה גם ב-0:0 בשלב הבתים במונדיאל 1990 ושימש כקפטן במוקדמות היורו ברוטרדם, כשהבקיע בכדור החופשי ב-0:2 באוקטובר 1993.

עוד באותו נושא: נבחרת אנגליה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי