איבנוביץ' עלול להיענש בהשעייה

|

ההתאחדות פתחה בחקירה בעקבות הנשיכה של מגן צ'לסי. צפו במוריניו בורח מראיון

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו         צילום: Gettyimages

 

דברים מוזרים קורים על כר הדשא. מוזרים מאוד. ברניסלב איבנוביץ', שלפני שנתיים ננשך על ידי לואיס סוארס בזרועו במשחק מפורסם בין ליברפול לצ'לסי, נראה אתמול כמי ש"נדבק" מהאורוגוואי בזרעי הפורענות – ממש כמו בסרטי דרקולה. אתמול ניסה המגן לנשוך את ג'יימס מקארתי, בניצחון הדרמטי של "הבלוז" על אברטון 0:1. איבנוביץ' הפך לגיבור הערב עם בישול לוויליאן בדקה ה-89.

 

 

צופי הטלוויזיה היו בהלם, כאשר במהלך תגרה בין הסרבי לשחקן אברטון בשלהי המשחק, ניסה הראשון לנשוך את היריב בכתף. התקרית הפכה מיד לוויראלית עם כמויות אדירות של ציוצים ותמונות ברשתות החברתיות. מה שהיה ברור לכולם הוא שאיבנוביץ', שנחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, פשוט איבד את הראש.

 

 

 

גם אחרי המשחק המשיכו הרוחות לסעור, כאשר ז'וזה מוריניו שדיבר פעמים רבות על קונספירציה מצד הנהלת הפרמיירליג והתקשורת נגד צ'לסי, התעלם במפגיע מההאשמות נגד השחקן שלו. לשאלת כתב של ערוץ הטלוויזיה BT האם השחקן היה צריך להיות מורחק הגיב: "אל תצחיק אותי". הוא נשאל גם בראיון ל-BBC האם יפעל נגד שחקן שנהג לא כשורה בקבוצה שלו, ענה ב"מצטער, אראה אתכם מחר" – וברח. כל כך אופייני לו. לפני כן איים במסיבת העיתונאים שיעשה זאת אם יישאל שוב בנושא.

 

 

מנג'ר אברטון, רוברטו מרטינס, התעקש מצידו שאיבנוביץ' היה צריך להיות מורחק. "ההתנהגות שלו היתה שלילית", אמר המנג'ר הקטאלוני, "הוא תפס את מקארתי בצוואר ואחר כך הכניס את ראשו מולו. ג'יימס לא הגיב וזה היה צריך להיות כרטיס אדום ברור". איבנוביץ' גם נראה אוחז בגרונו של ג'ון סטונס בעימות סוער בדקה ה-88, לאחריו הורחק גארת' בארי בצהוב שני.

 

ההתאחדות האנגלית פתחה בחקירה רשמית לגבי האירוע. באפריל 2013, כאשר איבנוביץ' היה הקורבן של סוארס, שחקנה של ליברפול בזמנו הורחק מעשרה משחקים. בהתאחדות מאשימים גם את שתי הקבוצות שלא שלטו בשחקנים שלהם והתירו להם להשתולל על כר הדשא.

 

השופט, ג'ון מוס, היה אמור להעביר את דו"ח השיפוט שלו להתאחדות ונראה שהאירוע לא יכלל בו. עם זאת, ייתכן שאיבנוביץ' יואשם על סמך מצלמות הטלוויזיה בלבד. אם יורחק לשלושה משחקים כמו במקרה של דייגו קוסטה הוא לא יוכל לשחק גם בגמר גביע הליגה נגד טוטנהאם.רק שלשום התלונן מוריניו שההתאחדות לא הרחיקה על מעשה דומה של מרפק ששלח רובין ואן פרסי במשחק אחר.

 

הפורטוגלי גם אמר שגארת' בארי היה צריך להיות מורחק מוקדם יותר על עבירה נגד אדן הזאר. צ'לסי שמרה על פער של 7 נקודות לפני משחקה באלופות נגד פ.ס.ז', ופטר צ'ך שעמד בשער במקום טיבו קורטואה שקיבל מנוחה ביצע שתי הצלות גדולות. מוריניו עקץ את אברטון: "צ'ך בסך הכל היה צופה במשחק. היו לו שתי הצלות משתי הזדמנויות בלבד". ב'דיילי מייל' חשבו אחרת ויצאו בכותרת ענק: "צ'ך הציל את מוריניו מהפסד". "המיוחד" גם אמר שבכל עונת אליפות שלו היו לו ניצחונות של הרגע האחרון, דבר המראה על כך שהקבוצה עשויה נכון מבחינה מנטלית. "זה קרה לנו העונה פעם ראשונה", סיכם. מזל של אלופים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי