"לא ימצאו זר יותר טוב ממנו": השחקן המפתיע ש"יכול להוביל את מכבי חיפה"

play
יעקב שחר | ברני ארדוב
צפו: דיא סבע כבש והקהל היה מפולג, מכבי חיפה הביסה 0:3 את באר שבע 03:30

חג'ג' ("שחקן של תכלס שצריך לקבל את המושכות"), אצילי ("מתבקש, מאמין שבסוף הוא יחזור"), שימיץ' ("צריך להישאר, בלם מצוין") והשחקן שעשוי לעזוב את הירוקים: "אי אפשר להכריח את בכר לשחק איתו"

(גודל טקסט)

אחרי השלישייה מול באר שבע ולקראת המשחק נגד סבאח (חמישי בספורט4), כוכב העבר ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של מכבי חיפה.

עטר התייחס תחילה לעילאי חג'ג' ואמר: "הוא צריך להיות שחקן הרכב ושחקן מוביל. אם לא, אנחנו נדבר על זה. איפה? בצד שמאל, לא בצד של עומר אצילי, קשה לי להאמין שהם ימצאו זר יותר טוב מחג'ג'. אני חושב שהוא צריך לקבל את המושכות, חג'ג' הוכיח את עצמו בעונה שעברה והוא שחקן של תכלס. הוא יכול להוביל את מכבי חיפה, הוא הולך קדימה ומאוד אהבתי אותו. אפילו הכניסה שלו נגד באר שבע, ראית את הטאץ'".

על חזרתו האפשרית של אצילי: "אני בעד, אני מאמין שיביאו אותו וחושב שזה צעד מתבקש. מישהו צריך לשנות ולהכניס קצת פלפל. חסר לי מישהו שירים עוד פעם את כל האהדה, האהבה והווייב של הקבוצה – ואצילי הוא אחד כזה. כולם מחכים לו ואני מאמין שהוא בסוף יהיה במכבי חיפה".

עומר אצילי | לירון מולדובן

רשמיו מדולב חזיזה: "בשבת בחצי שעה שהוא שיחק, הוא היה מצוין. אני הייתי נותן לו לפתוח במשחק נגד סבאח. הוא כשיר ולדעתי צריך לשחק. אני לא מכיר את היריבה, אבל מכבי חיפה בקונפרנס ליג היא אחת הפייבוריטיות והיא יכולה לשחק הרבה יותר התקפי ולחפש הכרעה במשחק הראשון".

על הבכורה של אולכסנדר סירוטה: "שקט מאוד עם הכדור, יש לו ביטחון, אבל הוא כמעט ולא היה במאבקים. למעשה את כל המאבקים מול שחקן המטרה לקח שימיץ'. גם אם תורג'מן היה הולך לצד של סירוטה, שימיץ' היה זה שהולך ולוקח אותו, וסירוטה זז ימינה. לא ראיתי אותו עדיין במאבקי כוח ומאבקי אחד על אחד, אבל בסך הכל למשחק ראשון הוא היה בסדר. אני חושב ששימיץ' צריך להישאר, הוא בלם מצוין".

דולב חזיזה, מכבי חיפה | אתר רשמי, מכבי חיפה

על השוער המחליף: "שפת הגוף שלו לא משדרת לי שהוא פיגורה. באר שבע הגיעה למצבים, אבל הבעיטות היו על הגוף שלו. זה לא פייר לשפוט אותו על משחק אחד שהוא לא טעה בו, ניתן לו עוד קצת, מגיע לו. משחק ראשון, שער נקי והוא לקח את הבעיטות והגיב נכון, למרות שהכל הלך לכיוון שלו".

על הסגל העמוק של ברק בכר: "יש לו שלושה-ארבעה שחקנים על כל עמדה, ממש ככה. ארבעה בלמים וחמישה מגנים ימניים. שלא לדבר על מרכז השדה שיש לו איזה שישה או שבעה שחקנים. זה ברק, הוא אוהב להביא הרבה שחקנים והוא יודע לנהל אותם. כל שנה היא לא דומה לקודמת. למרות הניסיון שלו, יש התמודדויות עם שחקנים ואופי אחר של אנשים. קח למשל את רביעיית ההגנה. אם הוא צריך לבחור שניים כשכולם בכושר טוב, אותם שניים שלא ישחקו – וזה יכול להיות למשך חודש או חודשיים – איך הוא יתנהל מולם? זה לא קל. כל כך אהבתי את המחצית השנייה ואת השינויים שלו. כולם רואים מבחוץ שלא טוב ושהשחקנים מבוהלים, אז הוא מתחיל להכניס אחד ועוד אחד ועוד אחד. ברבע שעה המשחק השתנה והקבוצה רצה. חיכינו לרגעים טובים, אחרי תקופה של אנרגיות פחות טובות. המחצית השנייה נתנה קצת אוויר".

גל אלברמן עם ברק בכר | מכבי חיפה, ראובן כהן

על הפערים הגדולים בליגת העל: "ליגה של שתי קבוצות? זה מבאס ומזכיר את סקוטלנד עם סלטיק וריינג'רס. נראה לי שאחרי סיבוב אחד יהיה פער גדול של שתיהן משאר הקבוצות. מי שכן יכולה לתת איזשהו מאבק אבל זמני, זו בית"ר ירושלים ואולי גם קצת הפועל באר שבע".

על עתידו של פיינגולד שלא צפוי לקבל קרדיט תחת בכר: "הסיכויים שלו להיות מושאל, לצערי, הם הרבה יותר גדולים. מה תעשה שהמאמן מעדיף שניים או שלושה שחקנים לפניו? אתה יכול להשאיר אותו בסגל, אבל להכריח את המאמן לתת לו לשחק – זה לא יקרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי