פלצ'יק פרץ בבכי אחרי המדליה: "זה בשביל הדגל. עם ישראל חי"

play
פיטר פלצ'יק מתחבק עם אורן סמדג'ה, פריז 2024 | GettyImages
צפו: פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד באולימפיאדה בפריז - כך הגיבה משפחתו 00:43

הג'ודאי שזכה בארד האולימפי בפריז, התקשה לעצור את הדמעות: "מקדיש את המדליה לכל המשפחות שאיבדו את יקיריהן ולחטופים ומשפחותיהם"

(גודל טקסט)

פיטר פלצ'יק זכה במדליית הארד בתחרות הקבוצתית במשחקים האולימפיים בטוקיו לפני שלוש שנים, אבל הערב (חמישי) הגיע עוד רגע שיא שלו, כאשר זכה במדליית הארד במשחקים בפריז – מדליה אולימפית אישית ראשונה שלו בגיל 32.

פלצ'יק גבר בקרב על הארד על דניאל אייש השוויצרי, שלרגע כבר חגג ניצחון על הישראלי בעקבות טעות טכנית של צוות השיפוט שהוסיף לפלצ'יק עונש כפול, אך תוך שניות זה סודר, הזמן נגמר ופלצ'יק חגג את הזכייה.

בסיום הקרב פלצ'יק התקשה לעצור את הדמעות, היה נרגש עד מאוד ואמר: "אני לא יכול לתאר במילים בכלל את התחושות שעוברות עלי. שום דבר לא בא לי בקלות. התקופה שאנחנו עוברים במדינה, המלחמה, הפציעות, האנשים שנהרגו. רק רציתי לשמח את כולם. בשביל המשפחה שלי, שמקריבה כל כך הרבה. בשביל דניאל, גולן, רפאל, בשביל הילדה שהולכת להיות לנו בקרוב. שיהיו גאים בי, שידעו שאבא גיבור, שנלחמתי בשביל כולם. זה בשביל הדגל שלנו. תודה על הכל, על הרגע הזה, כל כך לא מובן מאליו. כל כך הרבה עבדתי קשה בשביל הרגע הזה. אורן פה, אחרי מה שהוא עבר. זה בשביל עומר. לא יכולתי לוותר אפילו לשנייה אחת. זה בשביל כל מי שקנה כרטיס, שבא לעודד. הייתם איתנו כל שנייה, כל חלקיק בגוף. סליחה על הדמעות, תודה על האנרגיה".

אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק, אחרי הזכייה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בפריז
"הוא חלק ממני". פלצ'יק ומאמנו אורן סמדג'ה חוגגים את הזכייה | הוועד האולימפי בישראל
פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד האולימפית, פריז 2024
שאגת שמחה. פיטר פלצ'יק עם המדליה | רויטרס

"אני מסתכל על אורן ולוקח ממנו דוגמה", אמר על מאמנו, אורן סמדג'ה, והתייחס לטעות השיפוט שלרגע לקחה ממנו את המדליה, "אורן הוא חלק ממני. הבנתי מה קרה בסוף הקרב. לאורך כל הקרב ידעתי שיש לי רק צהוב אחד, שאני יכול לקבל עוד צהוב. השופט עשה טעות. השופט הראשי אמר לי ישר שזאת טעות, שארגע. ידעתי מה קורה בדיוק, הכל היה טעויות. עשינו את זה. האמנתי לאורך כל הדרך שאני אגיע לפודיום. דמיינתי את עצמי על הפודיום. כל קרב מחדש שמתי את זה בצד".

עוד אמר הג'ודאי הנרגש, שנאלץ לקצר את הריאיון כדי להיערך לטקס הענקת המדליה: "דיברתי עם אשתי, היא מיקדה את האנרגיות שלי. הכי חשוב בשבילי שהמשפחה שלי תהיה גאה בי. גם אם זה היה נגמר אחרת, לא היו בי חרטות. ידעתי איזו אחריות יש עלי. דגלי ישראל ודגלי גולני היו מול עיניי. אני מקדיש את המדליה לכל המשפחות שאיבדו את יקיריהן ולחטופים ומשפחותיהם. מתפלל לעוד רגעים כאלה. עם ישראל חי".

במהלך הריאיון ביקש לשוחח עם פלצ'יק נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר לו: "הרמת את הדגל הכי גבוה שאפשר. זה כבוד עצום. עשית את זה לכל עם ישראל, עשית את זה בשביל אורן".

עוד באותו נושא: אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי