מריצה בלי נעליים לאלופה אולימפית: הנבואה המפתיעה שהתגשמה

play
סיפור מופלא. אלפרד | רויטרס
יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה 01:38

ביום שבת היא התעוררה ב-5 בבוקר וכתבה במחברת שלה: "ג'וליאן אלפרד אלופה אולימפית". בערב האצנית בת ה-23 חוללה הפתעה גדולה בגמר 100 מטר והעניקה לסנט לוסיה מדליה ראשונה אי פעם: "בקושי היו לנו מתקנים, אני לא מעכלת"

(גודל טקסט)

הפתעה גדולה נרשמה אמש (שבת) בגמר 100 מטר. בעוד שלי אן פרייזר הוותיקה לא התייצבה לחצי הגמר, ג'וליאן אלפרד בת ה-23 העניקה לסנט לוסיה (178 אלף תושבים) את המדליה הראשונה אי פעם עם 10.72 שניות (התוצאה השמינית בטיבה בהיסטוריה) – תוך שהיא מקדימה את הפייבוריטית הגדולה שקארי ריצ'רדסון שנעצרה על 10.87 שניות.

הספרינטריות האמריקאיות שלטו בריצה היוקרתית במשך לא מעט שנים, אבל בהמשך איבדו את הבכורה לג'מייקניות. גייל דיברס זכתה בזהב אולימפי שני ברציפות באטלנטה 1996 וזה היה הניצחון האמריקאי האחרון. מריון ג'ונס אמנם עשתה זאת בסידני 2000, אבל המדליה נשללה ממנה אחרי שהיא נתפסה על שימוש בחומרים אסורים. ריצ'רדסון קיוותה להחזיר את הניצחון לפסים והכוכבים, אבל ראתה את הגב של אלפרד בחצי הגמר ובהמשך גם בגמר, אל מול 80 אלף איש.

האצנית מסנט לוסיה ג'וליאן אלפרד אחרי ניצחון ב-100 מטר, אולימפיאדת 2024 פריז
סיפור מופלא. אלפרד | רויטרס

עד השנה שעברה התחרתה אלפרד במסגרת המכללות בארצות הברית. באליפות העולם הקודמת סיימה חמישית בריצת 100 מטר, אך לגמר אמש התייצבה עם מטרה ברורה. היא התעוררה בחמש בבוקר, ניגשה אל המחברת שלה וכתבה ארבע מילים:

ג'וליאן אלפרד, אלופה אולימפית.

כתבה וביצעה.

"זה מדהים", אמרה אלפרד. "האמונה בעצמי אפשרה לי לעשות מה שעשיתי. אני עדיין לא מעכלת". כשחצתה את קו הסיום החלה לבכות מרוב אושר, ובשעות שחלפו הסבירה עד כמה גדול הרגע הזה. "כילדה היה לי קשה על המסלול", סיפרה. "רצתי יחפה, בלי נעליים, במדי בית הספר שלי. בקושי היו לנו מתקנים. אני מקווה שמדליית הזהב הזו תעזור לסנט לוסיה לבנות אצטדיון חדש ולפתח את הספורט".

הקריירה של האצנית המופלאה מהאי הקריבי החלה כשהיתה בת שש, אז מאמן מקומי זיהה אותה והורה לה להתחיל להתחרות עם הבנים המקומיים – וגם אותם נהגה לנצח. בגיל 12 עזבה את הספורט לאחר מות אביה, אך שוכנעה לחזור ושנתיים לאחר מכן עזבה את הבית ועברה להתגורר לבדה בג'מייקה, כדי לפתח את הקריירה במולדתו של אלילה, יוסאין בולט. "בבוקר המירוץ צפיתי בו", סיפרה אמש. "גדלתי עליו. זה מרגיש מדהים לזכות בזהב, זה הרגע הגדול בקריירה. אני חושבת כעת על אלוהים ועל אבא שלי, שלא זכה לצפות בי".

עוד באותו נושא: ג'וליאן אלפרד, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי