כרזות אנטישמיות במשחק לייפציג

|

דמארי ראה? שלטים של אוהדי היריבה: "אתם יכולים להיות נאצים טובים". הקבוצה התנצלה

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו     צילום מסך

כשעומר דמארי הצטרף בעסקת ענק ללייפציג מהליגה השנייה בגרמניה אחרי שנרכש ב-5 מיליון יורו מאוסטריה וינה, הוא לא האמין שקריאות אנטישמיות וגזעניות יקבלו את פניו. כעת מסתבר שאוהדי הכדורגל בגרמניה לא אוהבים את הכסף הגדול של ענקית משקאות האנרגיה "רד בול" שמממנת את לייפציג בכסף גדול.

דמארי אמנם לא שיחק בהפסד קבוצתו לארצגבירגה אווה 2:0, אבל אוהדי היריבה הניפו שלטים במהלך המשחק שכוונתם היתה שאנשי לייפציג הם משתפי פעולה עם נאציים מאוסטריה שם נולד אדולף היטלר ימח שמו.

ההתאחדות הגרמנית עשויה לקנוס את הקבוצה לאחר שאוהדי ארצגבירגה שלפו כרזות ענקיות נגד המועדון של דמארי ובין היתר כתבו על הקבוצה: "מחוץ לאוסטריה, רק הטוב ביותר עבור גרמניה". בכרזה היה ציור של הבעלים של חברת 'רד בול' דיטריך מאנשיץ, לבוש במדים נאצים והכוונה היתה השוואה לאדולף היטלר שהיה יליד אוסטריה והעלה את המפלגה הנאצית לשלטון בגרמניה. 

הכרזה השנייה הסיטה אף היא: "האוסטרים נותנים לכם פקודה ואתם נענים לה בצורה עיוורת. כל ילד יודע איך זה נגמר. אתם הייתם יכולים להיות נאצים טובים מאוד".

הנהלת הקבוצה הודיעה שהיא מתנצלת על הכרזות של האוהדים. "אנחנו מגנים את השלטים האלה מכל וכל. אין לנו שום עניין וקשר לאנשים שמביאים כאלה כרזות למגרשי הכדורגל".

הפסדה של לייפציג גרר שמועות שהמאמן אלכסנדר זורניגר עשוי להיות מפוטר מכיוון שהוא לא מוכן להיענות לדרישה של המנג'ר המקצועי, ראלף רנגניק, לעלות ליגה כבר השנה. בינתיים ההפסד רק מרחיק את הקבוצה מהצמרת. דמארי עשוי לשחק במשחק הקרוב של הקבוצה בבית נגד פרנקפורט. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי