"די להעמיד פנים שביילס הגדולה אי פעם. לא אוהב את האופי שלה"

העיתונאי האמריקאי ג'ייסון וויטלוק יצא נגד "גימיק הקורבנות" של המתעמלת האגדית והוסיף עוד אמירה מופרכת: "היא כמעט גמדה"

(גודל טקסט)

סימון ביילס חיזקה באולימפיאדת פריז 2024 את מעמדה כמתעמלת הטובה בכל הזמנים, וכאגדת ספורט יוצאת דופן. לאחר הכישלון בטוקיו, שבה האמריקאית לשיאה ועזבה את בירת צרפת עם שלוש מדליות זהב (קרב-רב, קפיצות וקבוצתי) ומדליית כסף אחת (קרקע).

היכולת הזו הרשימה רבים – אך לא את ג'ייסון וויטלוק. העיתונאי האמריקאי בן ה-57, שעבד בעבר ב-ESPN וכיום נחשב לשדר שמרן של רשת "פוקס", יצא למתקפה לא ברורה נגד ביילס ואמר, בין היתר: "כולנו מתמוגגים ואומרים שהיא הספורטאית הגדולה בכל הזמנים. רובנו לא מבינים התעמלות, אנחנו לא יודעים איך מקבלים ניקוד, אבל כל ארבע שנים צריך להעמיד פנים – 'אלוהים ישמור! איזו ספורטאית מדהימה! היא הגדולה אי פעם! היא ג'סי אואנס! היא סרינה וויליאמס! היא מייקל ג'ורדן!' אני לא אוהב את גימיק הקורבנות הזה שלה ולא אוהב את האופי שלה".

וויטלוק כעס בין היתר על כך שביילס חלקה את הפודיום בתרגיל הקרקע עם רבקה אנדרה הברזילאית ועם בת ארצה ג'ורדן צ'יילס (שמדליית הזהב נלקחה ממנה) – שלוש נשים שחורות – והתגאתה בכך. "אני לא מעריץ שלה", אמר העיתונאי. "היא מציגה את עצמה כקורבן של השיח הגזעי והיא מעוררת מחלוקות. נמאס לי שכולם אומרים שהתמונה הזאת היסטורית. איך פודיום שחור יכול להיות היסטורי? ראיתם את ריצות 100 ו-200 מטר ב-100 השנים האחרונות? ראיתם פודיומים בקרבות אגרוף?"

סימון ביילס, מתעמלת אמריקאית
נפרדה עם מדליית הכסף. ביילס | GettyImages, Jamie Squire

וויטלוק, נבהיר, סיפק לא מעט אמירות שנויות במחלוקת בלשון המעטה לאורך הקריירה העיתונאית שלו. בין היתר הגן על קניה ווסט כשזה יצא במתקפות אנטישמיות, טען כי "הרבה ממה שהשמאל בארצות הברית תומך בו הוא שטני", וביקר את תנועת "בלאק לייבס מטר". בפודקאסט האחרון שלו סיפק עוד אמירה מופרכת ופוגענית אל עבר ביילס, כשהתייחס לאחד הריאיונות שהעניקה לאחרונה, ובו רגליה בקושי מגיעות לרצפה. "היא כמעט גמדה", אמר.

עוד באותו נושא: סימון ביילס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי