דולגופיאט בקבלת הפנים החגיגית: "המטרה – מדליה בלוס אנג'לס"

play
ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי | ראובן קסטרו
ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי 01:23

אחרי המדליות המרגשות בפריז, מתעמל הקרקע וחמש המתעמלות האומנותיות של נבחרת ישראל נחתו והתקבלו בחגיגיות באירוע מיוחד בוינגייט. דולגופיאט הצהיר: "אגיע רעב יותר וחזק יותר ב-2028". הדר פרידמן ושני בקנוב עוד לא החליטו: "עדיין על ענן"

(גודל טקסט)

ארטיום דולגופיאט חזר מהמשחקים האולימפיים בפעם השנייה ברציפות עם מדליה, גם בהתעמלות האומנותית שבה המשלחת עם מדלייה פעם נוספת. היום (רביעי) בווינגייט נערכה קבלת פנים חגיגית מטעם איגוד ההתעמלות לכבוד דולגופיאט ששב מפריז עם מדליית הכסף שלוש שנים אחרי הזהב בטוקיו ולמתעמלות הנבחרת, אלופות העולם שני בקנוב, הדר פרידמן, רומי פריצקי, אופיר שחם ודיאנה סברצוב שזכו במדליית הכסף שלוש שנים אחרי הזהב של לינוי אשרם.

ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, לצד יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד
התקבל כגיבור. דולגופיאט עם יעל ארד | ראובן קסטרו
ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, לצד מאמנו סרגיי וייסבורג
דולגופיאט עם מאמנו, סרגיי וייסבורג | ראובן קסטרו
ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, לצד אבי שגיא יו"ר איגוד ההתעמלות
לצד אבי שגיא, יו"ר איגוד ההתעמלות | ראובן קסטרו

דולגופיאט אמר באירוע: "מזהים אותי הרבה יותר ברחוב. הטירוף דומה למה שהיה אחרי טוקיו, וזה מאוד כיף, מאוד מרגש. ראיתי המון ישראלים שבאו לעודד אותי עם דגל ישראל. כשכולם צעקו 'אל אל ישראל' לפני התרגיל, זה נתן לי המון כוח, ואני רוצה להודות לכל אחד מהם".

על העתיד אמר דולגופיאט: "אני רוצה ומאמין שאמשיך ללוס אנג'לס. אני מקווה להגיע יותר חזק ויותר רעב. אני מקווה מאוד לזכות במדליה גם בלוס אנג'לס, זו המטרה עכשיו".

הדר פרידמן, שני בקנוב, נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
שני בקנוב והדר פרידמן, היום | ראובן קסטרו
נבחרת ישראל, התעמלות אומנותית
עדיין לא מזהים אותן ברחוב. בנות הנבחרת | ראובן קסטרו

הדר פרידמן ושני בקנוב, נציגות נבחרת ההתעמלות האומנותית, סיפור שעדיין לא החליטו אם להמשיך לאולימפיאדת לוס אנג'לס או לא. "אנחנו עדיין על ענן, מחכות לעכל מה שעשינו. הרגעים שבהם המתנו לציון האחרון שלנו מהדהדים בראש כל הזמן. כל היום אני רואה את הסרטונים והריאיונות שוב ושוב, כי זה באמת מרגש. עדיין לא מזהים אותנו ברחוב, אבל אנחנו מקבלים מיליון הודעות וטלפונים", אמרה פרידמן.

שני בקנוב הוסיפה: "התחושה מאוד מספקת, עבדנו מאוד קשה כל הצוות וגם אנחנו. אנחנו מאוד מתרגשות להיות כאן. יש לנו צוות מדהים שידע לאן אנחנו הולכות, ובאמת עשה לנו את התרגילים הכי חזקים שיש, ועבד איתנו קשה מאוד מבוקר עד ערב".

מאמנות ההתעמלות האומנותית איילת זוסמן, אלה סמופלוב
מקבלות את הכבוד שהן ראויות לו. איילת זוסמן ואלה סמופלוב | ראובן קסטרו

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, אמרה: "כולנו עדיין בתהליך נחיתה וצריכים להתאושש מעייפות מאוד גדולה. היו מתחים גדולים שליוו את כל התקופה הזאת. זה התחיל כרעיון משוגע, ורצנו איתו עד הסוף. כשמסתכלים על הספורט הישראלי, פעם האיגודים היו מאוד חלשים. עברנו דרך מאוד ארוכה. ואחת השאיפות שלנו בוועד האולימפי הייתה להצמיח את האיגודים כאיגודים עצמאיים, שיוכלו להוביל חזון ולנהל. איגוד ההתעמלות הוא ה-איגוד בישראל. רואים כאן רצף ניהולי מרשים, ומאמנים ומאמנות מרשימים".

ארד הוסיפה: "הלחץ על הספורטאים היה עצום, ומי שלא היה שם לא מבין את זה. הספורטאים שלנו הוכיחו שיש להם אופי מיוחד, דווקא כשהיו עם הגב לקיר. הם הראו יכולת מנטלית גבוהה. ידעתם שמגיעה לכם מדליה. כשלכל עם ישראל היו פרפרים בבטן, אתם פשוט עשיתם את זה בענק. אתם תזכרו את הרגע הזה לכל החיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי