כל הנוצץ לבן: ריאל מדריד זכתה בסופרקאפ האירופי

play
קיליאן אמבפה ריאל מדריד | GettyImages
קיליאן אמבפה, ריאל מדריד, לצד נשיא המועדון פלורנטינו פרס 01:21

אמבפה הצטרף לאלופת אירופה כדי להגשים חלום ילדות ולזכות בגביע עם האוזניים הגדולות. אמנם בליגת האלופות הוא עוד לא זכה, אבל עם שער בבכורה (68) שהגיע אחרי יתרון של ואלוורדה (59) ב-0:2 על אטאלנטה, סייע לקבוצתו לרשום שיא זכיות במפעל עם הגביע השישי

(גודל טקסט)

עידן הגלאקטיקוס הבא של ריאל מדריד נפתח הערב (רביעי) ברגל ימין עם זכייה בסופרקאפ האירופי בפעם השישית – שיא הזכיות – עם 0:2 על אטאלנטה. החגיגה הפכה למתוקה במיוחד עבור קבוצת הכוכבים של קרלו אנצ'לוטי כשקיליאן אמבפה, חלוץ הרכש הנוצץ, כבש בבכורה שלו והמתיק את הזכייה.

החלוץ הצרפתי קיבל את חולצת ההרכב כמובן לצד ויניסיוס ורודריגו, אבל התקשה להיכנס לעניינים. לעומת זאת, מחזיקת הליגה האירופית הציגה יכולת טובה, ובדקה ה-24 מארטן דה רון הרים כדור שאדר מיליטאו נגח למשקוף של טיבו קורטואה בהזדמנות המסוכנת ביותר של הצד האיטלקי. דווקא אחרי שליטה אטאלנטה בדקות שלפני הירידה למחצית, רודריגו פגש גם הוא את המשקוף בתוספת הזמן אחרי מסירת עומק נהדרת של ויניסיוס, אך כאמור גם הוא לא הצליח להכניע את חואן מוסו והקבוצות ירדו ב-0:0 להפסקה.

המחצית השנייה נפתחה בסערה כששוב אטאלנטה היתה קרובה לכבוש. מריו פשאליץ' בחן את קורטואה שסיפק הצלה מרהיבה, אבל דווקא אז הגיע היתרון של אלופת אירופה. ויניסיוס סידר לפדריקו ואלוורדה מול שער ריק את הגול לו חיכתה ריאל בדקה ה-59, כשלאורוגוואי נותר רק לגלגל את הכדור לרשת. אחרי שתי דקות הברזילאי סחט ממוסו הצלה גדולה, וגם בלינגהאם נכשל לעשות זאת מול השוער המצטיין. הרגע הגדול הגיע בדקה ה-68 כשאמבפה קיבל כדור ברחבה ובעט לחיבורים של מוסו את שער הבכורה שלו, וכנראה לקראת עוד שערים רבים בעתיד בלבן המבטיח של מדריד.

ריאל מדריד זוכת הסופרקאפ האירופי 2024/25
עוד גביע לארון. ריאל מדריד | אימג'בנק GettyImages
קיליאן אמבפה ריאל מדריד
בדיוק כפי שרצה. אמבפה | GettyImages

הרכבים

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל (לוקאס ואסקס, 88), אנטוניו רודיגר, אדר מיליטאו, פרלאן מנדי, פדה ואלוורדה, אורליאן טשואמני, ג'וד בלינגהאם (דני סבאיוס, 88), רודריגו (לוקה מודריץ', 76), ויניסיוס ג'וניור (ארדה גולר, 88), קיליאן אמבפה (ברהים דיאס, 83).

אטאלנטה: חואן מוסו, בראט ג'ימשיטי, איסק היין, סיאד קולאשינץ (מיטשל באקר, 70), דוידה זפאקוסטה (בן גודפרי, 62), מתאו רוג'רי, מארטן דה רון, מריו פשאליץ', אדרסון, שארל דה קטלארה (מתאו רטגי, 62), אדמולה לוקמן.

ויניסיוס ריאל מדריד
ריאל תשבור שיא זכיות? ויניסיוס | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 15: ואלוורדה פרץ נהדר על כנף ימין ומצא את אמבפה פנוי ברחבה. החלוץ בעט בנגיעה, אבל נחסם מקרוב על ידי היין.

דקה 24: דה רון כמעט הימם את קורטואה כשבעט כדור שמיליטאו נגח למשקוף והכדור המשיך הצידה והחוצה.

דקה 27: אדרסון ניסה להפתיע פעם נוספת עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שפספסה את המסגרת של השוער הבלגי.

קיליאן אמבפה ריאל מדריד
מתקשה כמו שאר חבריו. אמבפה | אימג'בנק GettyImages

דקה 45+1: משקוף גם בצד השני – מסירת עומק גדולה של ויניסיוס לרודריגו הסתיימה בבעיטה של האחרון למשקוף האיטלקי.

דקה 46: אמבפה פרץ קדימה לרחבה של אטאלנטה ובעט מזווית קשה ליד הקורה של מוסו.

דקה 47: הצלה מדהימה של קורטואה – הרמה מצד ימין מצאה את פשאליץ' שנגח נפלא לפינה הרחוקה, אבל השוער הבלגי התעופף והדף לקרן.

מריו פשאליץ' אטאלנטה
כמה שהוא היה קרוב לכבוש את שער היתרון. פשאליץ' | אימג'בנק GettyImages

דקה 56: ואלוורדה השאיר את העקב לבלינגהאם שהמתין על סף הרחבה, אך הבעיטה של האנגלי עלתה מעל המשקוף האיטלקי.

דקה 59: גול! 0:1 לריאל מדריד! פעולה אישית יוצאת מן הכלל של ויניסיוס בכנף שמאל הסתיימה במסירת רוחב לואלוורדה. לאורוגוואי נותר רק לדחוק מקרוב ולהעניק לאלופת אירופה את היתרון.

דקה 61: כמעט השני של ריאל – ויניסיוס פרץ דרך מרכז המגרש ונותר באחד על אחד מול מוסו שהדף לקרן.

פדריקו ואלוורדה ריאל מדריד
מהקלים בקריירה. ואלוורדה | רויטרס
קיליאן אמבפה ריאל מדריד
לא חשבנו אחרת. אמבפה עם שער בכורה | רויטרס

דקה 62: עוד ניסיון של הבלאנקוס, הפעם זה בלינגהאם שבעט מתוך הרחבה כדור שפגע בהגנה האיטלקית. שוב מוסו היה במקום וברגע האחרון הציל את הניסיון מקו השער.

דקה 68: גול! 0:2 לריאל מדריד! מי אם לא, קיליאן אמבפה! הצרפתי רשם בכורה פושרת עד עכשיו, אבל אז הגיע הרגע שלו עם בעיטה מושלמת לחיבורים של מוסו.

דקה 74: רודריגו ניסה לכבוש מצד שמאל עם החלק החיצון של כף הרגל, הפעם מוסו עצר את הניסיון של הברזילאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי