אוונס וסיסה צפויים להיענש בחומרה

|

השניים החליפו יריקות ב-0:1 של מנצ'סטר יונייטד על ניוקאסל. צפו בסיכום המשחק

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו            צילום: Gettyimages

 

אחד המשחקים הפחות איכותיים העונה בפרמיירליג היה אתמול בניוקאסל, שם ניצחה מנצ'סטר יונייטד 0:1 ברגע האחרון. לאור הרמה החלשה, את עיקר תשומת הלב משכה התקרית בין פאפיס סיסה וג'וני אוונס, שצולמו יורקים זה על זה וצפויים לעונש השעיה כבד. שחקן האל סיטי, ג'ורג' בויד, הורחק לפני שנה לשלושה משחקים כאשר ירק על ג'ו הארט, שוער מנצ'סטר סיטי.

 

 

העימות החל כאשר השניים בעטו אחד בשני על כר הדשא. מי שפתח במסכת היריקות היה בלם היונייטד אוונס שקם ראשון וירק על סיסה שעדיין שכב. החלוץ של "המאגפייז" קפץ על רגליו וירק בחזרה ממרחק אפס. האירוע לא נקלט אצל שופט המשחק אנטוני טיילור, אבל ההתאחדות תראה את האירוע המצולם ותוכל להעמיד אותם לדין על התנהגות לא הולמת.

 

שחקן ליברפול לשעבר, סטיב מקמנמן, אמר: "אנחנו מדברים על תיקולים חריפים, אבל זה הרבה יותר גרוע מכך. זו התנהגות מגעילה. אם אוונס ירק ראשון זה חמור, אבל אם סיסה קם וירק בחזרה זה נראה לי אפילו מגעיל יותר. מה הוא חשב לעצמו כשהוא ירק משישה סנטימטרים על הצוואר של אוונס?".

 

 

לואיס ואן חאל טען בסיום שלא ראה את המקרה והגן על אוונס: "לא ראיתי את המקרה מהספסל, כי לראות יריקות ממרחק כזה קשה מאוד. אוונס הוא בחור על רמה והוא לא היה יורק על שחקן. אולי על הקרקע כן, לא מעבר לזה". אגב, בלי להפליל אף אחד, ראוי להזכיר למר ואן חאל שאוונס היה חשוד בעבר באונס במסיבת חג המולד של מנצ'סטר יונייטד. גם פול סקולס יצא להגנת הבלם ואמר: "רואים במצלמות שהיריקה לא פגעה בסיסה. הוא רק ירק על הריצפה. הוא לא הטיפוס שיעשה זאת. מה שסיסה עשה לו אחר כך הוא בלתי נסלח".

 

מנג'ר ניוקאסל, ג'ון קארבר, לא ראה אף הוא את היריקות, אבל אמר: "אסור שדברים כאלה יקרו בכדורגל. אתה לא יכול לעשות את זה. זה אחד הדברים המגעילים בכדורגל". גם ה'דיילי מייל' הקדיש את השער האחורי לפרשת היריקות וכתב: "חבל שהיריקות המגעילות האלה היו הנושא שכולם דיברו עליו אחרי המשחק". דיילי בלינד קיבל ציון 7.5 במשחק והיה המצטיין, בעוד השאר אפילו לא הגיעו לציון 7. 

 

 

האוהדים והפרשנים שוב היו תמימי דעים שמנצ'סטר שיחקה רע, אבל כובש השער אשלי יאנג שהציל את "השדים האדומים" עם שער ניצחון בדקה ה-89 אמר: "אנשים תמיד ישאלו שאלות לגבי מועדון צמרת כמו מנצ'סטר, אבל אנחנו מרוכזים בעצמנו. אנחנו שומעים למנג'ר ולא לאף אחד אחר".  

 

"הגיע לנו לנצח כי שלטנו במשחק", התעקש ואן חאל בסיום, "אולי השער הזה יתברר כחשוב מאוד בהמשך. אני מאמין ששיחקנו את אחד המשחקים הטובים שלנו, אבל לא פיצינו את עצמנו בשערים. יכולנו להפסיד, אבל דויד דה חאה ביצע שתי עצירות נהדרות. אני מהסס לומר שהוא השוער הכי טוב בעולם, כי יש עוד שוערים טובים, אבל בהחלט יש לו עונה נפלאה אצלנו".

 

לשאלה האם לא נמאס לו לדון בשאלות על היכולת של היונייטד כאשר הקבוצה מנצחת, הגיב: "אני לא רוצה לומר משהו חיובי, כי אז מעוותים את דברי. לא אמרתי שאנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה, כי צ'לסי הכי טובה, אבל כששאלו אותי אם יונייטד הכי טובה ב-15 המשחקים האחרונים אמרתי שכן, כי זו עובדה. הם גם שאלו אותי אם אין לי חלוץ עם 20 שערים ואמרתי שנכון, כי אין חלוץ כזה בינתיים בכל הליגה. הם לא כותבים כל מה שאני אומר ואז הם מעוותים הכל".

 

צפו בראיון הארוך והמרתק עם ואן חאל (6 דקות של הנאה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי