"חצי מהאוהדים שלנו הם אוהדי בית"ר ירושלים או מכבי חיפה"

play
בטירוף. אוהדי בית"ר ירושלים | ברני ארדוב
צפו: הפועל באר שבע המשיכה לזייף ונכנעה 3:2 לטבריה בתוספת הזמן 04:02

המשחק המרגש בסמי עופר ("לא נבוא כמו מסכנים"), הקושי עם הזרים ("אם מכבי ת"א וחיפה לא השלימו את הסגל, אז על אחת כמה וכמה אנחנו") והמטרה ("להישאר בליגה"). חודדה מדבר לפני הבכורה

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון הגדול על הפועל באר שבע בגביע הטוטו, עירוני טבריה תערוך בשבת (20:00, ישיר בספורט4) את הופעתה הראשונה אי פעם בליגת העל, כשתתארח אצל סגנית האלופה מכבי חיפה במחזור פתיחת העונה. לקראת ההתמודדות ההיסטורית, מאמן הקבוצה אלירן חודדה עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ברדיו חיפה ודיבר על ההכנות למשחק, ההתרגשות והמטרות.

חודדה סיפר: "פעם ראשונה בליגת העל, גם לי וגם למועדון, אנחנו מועדון קטן וצנוע שאף פעם לא היה במעמדים וברמות האלה. זה בסדר להתרגש אבל בסוף אנחנו באים לשחק בליגה של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, ונצטרך לעשות את העבודה ולקחת נקודות. אנחנו לא באים נגד הגדולות ואומרים 'תשמע, הן לא בליגה שלנו מבחינת תקציב, שחקנים ואיכות, אז בואו נוותר על המשחק'. אנחנו באים לעשות את הכי טוב שלנו ואם נצליח להוציא נקודה או נקודות זה יהיה אדיר".

עונה ראשונה בליגת העל, אלירן חודדה | מאור אלקסלסי

על המשחק מול מכבי חיפה בסמי עופר: "הכנה אחרת? זו לא הדרך שלי. הקבוצה שלי באה לשחק את מה שהיא יודעת ומה שהתאמנו עליו במשך כחודשיים, או במקרה שלי הקבוצה איתי כבר שנתיים וחצי. יש לנו את הדרך והסגנון שלנו ואם נחליף את עורנו ליום אחד לא נהיה יותר טובים. כמובן שיש התאמות מול מכבי חיפה וברור לכולם שזו קבוצה איכותית וחזקה. האם נשחק באותה שיטה? אני לא יכול להבטיח, כי כדורגל הוא דינמי, אבל הסגנון הוא אותו סגנון וברור שיש משחקים שנרצה גם ללחוץ ולא נצליח. ברור שיש פערי איכות והם יקשו עלינו. אם צריך לצאת למעברים נצא למעברים ואם יש רגעים שנוכל אז נלחץ גבוה. נבוא לשחק את מה שהתאמנו עליו ואת מה שאנחנו יודעים. לא נבוא כמסכנים".

האם תהיה ירידה ברמה העונה בגלל המצב במדינה והקושי בהבאת הזרים: "מכבי תל אביב ומכבי חיפה הן המדד שלנו בכדורגל הישראלי מבחינת סגלים והן עדיין לא החתימו שחקנים חדשים ומשמעותיים, ולא בכמות שהיינו רגילים. השחקנים שקבוצות רוצות לצרף ממכבי חיפה ומכבי תל אביב עדיין לא יצאו לקבוצות הדרג השני והשלישי, אז ברור שזה מעכב את כל הכדורגל, אבל יש פה בעיה שאי אפשר להתעלם ממנה – המצב הביטחוני מקשה על הבאת שחקנים וזו המציאות שאנחנו חיים בה".

שחקני מכבי חיפה | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

על הסגל של טבריה: "התחזקנו בזרים, אנחנו כרגע עם חמישה זרים ששידרגו אותנו והבאנו עוד שניים-שלושה ישראלים בתקווה שגם הם ישדרגו אותנו. אם מכבי חיפה צריכה עוד שלושה-ארבעה שחקנים, ברור שגם אנחנו צריכים. אני מבסוט ממה שיש אבל צריכים להביא עוד שלושה-ארבעה שחקנים. אנחנו עם סגל די קצר עכשיו. כמו שאמרתי, מכבי חיפה ומכבי תל אביב עוד לא השלימו את הסגל אז על אחת כמה וכמה טבריה, שזה מועדון קטן שקשה לו להביא שחקנים ואנחנו בעדיפות אחרונה של שחקנים בליגה. צריך לדעת לבחור את השחקנים הנכונים ואני מרוצה ממי שהבאנו עד עכשיו. אצלנו אין כוכבים, יש לי שחקנים שבאים לעבוד ואין אחד שעליו בנויה הקבוצה".

מה המטרה של טבריה העונה: "ברור שהיעד הוא להישאר בליגה, אין משהו אחר, זו עונה ראשונה וזה מועדון שפעם ראשונה בליגת העל. כל המערכת צריכה להבין לאיפה היא נכנסת. אנחנו המועדון הכי צעיר והכי צנוע, אבל נביא את מה שיש לנו ואני מאמין שזה יספיק. שנה ראשונה היא הכי קשה והכי חשובה, כולם צריכים לצבור ביטחון וניסיון. בגביע הטוטו לא נפלנו מאף קבוצה ואני בטוח שאם נצליח להביא עוד 2-3 שחקנים שאנחנו רוצים, זה ייראה עוד יותר טוב".

שחקני עירוני טבריה חוגגים | ברני ארדוב

על כמות הקהל שמגיעה למשחקי טבריה: "בגלל שבעיר לא הייתה קבוצה שהיא ברמות הגבוהות, אז חצי מאוהדי טבריה הם או אוהדי בית"ר ירושלים או אוהדי מכבי חיפה. במשחק העלייה בעונה שעברה הבאנו כמעט 3,000 אוהדים. אני יכול להגיד שזו עיר שרעבה לכדורגל וצריכה להתפתח כמו כל המועדון. בסמי עופר בשבת אתה תראה לפי דעתי 1,000 או 1,500 טבריינים ביציע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי