החלק החסר בפאזל? שחקן הרכש שיהפוך את בני סכנין ל"קבוצה מושלמת"

play
מוחמד אבו יונס עם בסיל חורי | מאור אלקסלסי
צפו: זהבי כבש ותורג'מן החמיץ פנדל, מכבי ת"א עלתה לגמר גביע הטוטו 04:56

ההפסד למכבי ת"א ("השופט המציא פנדל"), דוחא ("החיים לא קלים"), דראפיץ' ("מים מהסלע") והסטיגמה ("אני לא יכול להתמודד עם מכבי חיפה. יש פרשנים שדואגים לפיטורי מאמנים"). אבו יונס יורה ב-103FM

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד הכואב למכבי תל אביב בחצי גמר גביע הטוטו ולקראת משחק פתיחת ליגת העל מול מכבי פתח תקוה, יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס למספר נושאים אך בעיקר תקף את השיפוט וטען לקיפוח נגד קבוצתו.

האזינו לדברים

על הטענות שלהם כי קופחו נגד מכבי תל אביב אמר אבו יונס: "אני לא יודע מה לעשות, שלחנו מכתב לאיגוד השופטים ועד הרגע הזה הוא מתעלם – כאילו לא ראה ולא שמע, שום דבר, הכל בסדר מבחינתו. בוא תגיד מה היה, אפילו תגבה את השופט, אבל בוא נשמע מה דעתכם. הם לא מדברים, עולם כמנהגו נוהג. זו לא פעם ראשונה שזה קורה ולא עונה ראשונה שזה קורה. השופטים רוצים להתיפייף לקבוצות הגדולות. אם הקבוצה הגדולה לא מצליחה לעשות את זה על כר הדשא אז בדקה ה-85 בא השופט עם המשרוקית וממציא פנדל. אני הפסדתי את המשחק לא על כר הדשא אלא על ידי המשרוקית של השופט.

זועם על השיפוט ואובד עצות. אבו יונס | מאור אלקסלסי

"אני לא במימדים של מכבי תל אביב, מכבי תל אביב יכולה לנצח את בני סכנין גם בלי עזרת השופט. אם אני מפסיד על כר הדשא, אני מקבל את זה והכל בסדר – אבל אם אני נלחם נגד מכבי תל אביב עד הדקה ה-85 ואנחנו בולמים אותם טוב ועושים דברים בצורה טובה, הם לא צריכים את העזרה של השופט שיבוא עם המשרוקית וימציא פנדל שלא היה, והוא גם לא הולך ל-VAR. בעבר אמרו לנו ש'פעם זה לטובתך ופעם לרעתך ובסוף זה מתקזז', אבל עם סכנין זה לא ככה. זה מה שמדאיג אותי, שאני לא יודע מה מחכה לי בהמשך".

אבו יונס המשיך: "אחר כך באים ואומרים 'למה הכדורגל לא מתקדם ולמה הנבחרת לא מצליחה'. למה? כי הכל חפיף וקומבינות, חבר מביא חבר, הסוכן רוצה לקדם את השחקן הזה וההוא, הבחירות הן לא מקצועיות והשיפוט נראה ככה. בגלל כל הסיבות האלה הכדורגל פה לא מתקדם".

אצטדיון דוחא | מאור אלקסלסי

על כך שבני סכנין תפתח את העונה באצטדיון בעכו – ומדוע לא משפצים או בונים מחדש את דוחא: "אני אגיד לך את האמת, אני מעדיף לא להתייחס לשאלה זו כי אני כבר התעייפתי מהדברים האלה. עלות שכירות האצטדיון בעכו? מאות אלפי שקלים. מה לעשות? איזה ברירה יש לי? החיים שלנו הם חיים לא קלים. האוהדים יגיעו לעכו, למה לא, זה 25 דקות נסיעה".

על דראפיץ' וההמשכיות: "מאמן טוב שיודע להוציא מים מהסלע ולהוציא מהשחקנים את המקסימום – זו גדולה. אנחנו עבדנו עם מאמנים בעבר, הכי קל למאמנים להגיד 'אני רוצה את השחקן הזה ואת השחקן הזה', כאילו אתה נכנס לסופר מרקט ואתה מתחיל לקחת מהמדפים – ואת החשבון בעל הבית משלם".

על כך שלא מעט מאמנים עברו בסכנין במהלך השנים האחרונות: "עזוב את מה שכותבים בתקשורת, בעבר קרו דברים שלא אנחנו בחרנו בהם. יש מאמנים שמסיבה כזו או אחרת לא רצו להמשיך. שאני אתן לך שמות של מאמנים שהצליחו בסכנין ואז באו הקבוצות הגדולות ושמו עליהם עין? זה לא רק יוסי אבוקסיס. המאמנים האלה, אני לא יכול להחזיק אותם. אם באה מכבי חיפה או שהמאמן הולך לנבחרת או להפועל באר שבע, אני לא יכול להתמודד מול זה. מאמן שלא רוצה להמשיך, כמו שחקן, אתה לא יכול לעמוד בדרכו. אם שחקן לא טוב לו ולא רוצה להמשיך, אתה לא יכול להחזיק אותו בכוח. לא תמיד חילופי המאמנים היו בגללנו. יש פרשנים שמתחילים לדאוג לפיטורי מאמנים, זו ההתמחות שלהם".

מאמן בני סכנין סלובודן דראפיץ' | מאור אלקסלסי

הציפיות לקראת העונה הקרובה: "מכוונים להיות באמצע הטבלה ואם נוכל להתברג לפלייאוף העליון זה יהיה טוב וזו המטרה. אין משהו אחר".

על שחקני הרכש שהגיעו: "הבאנו שחקן כנף מצוין, הבאנו חלוץ מצוין ויש לנו הגנה טובה. אנחנו מחפשים עוד שחקן קישור קדמי, שם טוב, ואז תהיה לנו קבוצה מושלמת".

האם יש בעיה להחתים שחקנים יהודים: "לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי