"סמלים? אני לא חושב שזה קיים היום, הכדורגל הוא יותר ביזנס וכסף"

הניצחון על הפועל ת"א ("לא עניין של מה בכך"), המטרות ("לחלום לא עולה כסף"), מעורבות לוזון ("הקבוצה נמצאת בתהליך של העברת זכויות") ומעברי הקבוצות הרבים ("רציתי שינוי"). החלוץ דור ג'אן בריאיון

(גודל טקסט)

אחרי שכבש שער יפה שסייע להפועל ראשון לציון לנצח את הפועל תל אביב ולפני המשחק הערב (חמישי ב-19:00) מול מ.ס כפר קאסם, החלוץ דור ג'אן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וסיפר על הירידה לליגה הלאומית, המטרות של הקבוצה מעיר היין וסוף עידן הסמלים בכדורגל.

ג'אמן אמר: "הייתי מבסוט ביום שני, ניצחנו את הפועל תל אביב וזה לא עניין של מה בכך בליגה הלאומית לנצח קבוצה כזו איכותית, אבל אנחנו מספיק בוגרים ועם ניסיון להבין שהליגה הזו מאוד תחרותית וקשה ושזה שניצחנו את הפועל תל אביב לא אומר שהמשחק הבא יהיה פחות קשה. כל משחק זה באמת לבוא ולהילחם, קרב בפני עצמו, ואנחנו רוצים המשכיות כי זה פתח תיאבון".

האזינו לדברים

האם חושבים בראשון לציון על עליית ליגה: "כל אחד בסופו של דבר כשהוא נמצא עם עצמו, חולם אפילו על דברים יותר גדולים מעליית ליגה. כרגע המצב בליגה הלאומית הוא ששתי קבוצות הגדירו לעצמן עליית ליגה כמטרה: הפועל תל אביב ובני יהודה. אי לא יודע אם שתי הקבוצות האלה בסופו של דבר יעלו, אני חושב שלפחות אחת מהן, ויהיה קרב. בלאומית אף פעם אין מצב ואין עונה ששתי קבוצות עולות בפער גדול מהשאר. כמובן שאנחנו רוצים להיות בחלק העליון של הטבלה ואם נהיה בכושר טוב, נציג יכולת טובה ודברים יתחברו, אז החלומות בהמשך ילכו ויגדלו בהתאם".

דור ג'אן שחקן הפועל ראשון לציון מול טל ארצ'ל שחקן הפועל תל אביב | אודי ציטיאט

האם יש שחקנים שלא רוצים לעלות ליגה כי הם יודעים שלא ימשיכו עם הקבוצה בליגת העל: "אני מאמין ורוצה להאמין שכל ספורטאי שעולה למגרש רוצה לנצח תמיד ולא מסתכל על שיקולים של עונה הבאה או מחר. אני לא מכיר שחקן שנפגע מזה שברזומה שלו הייתה עליית ליגה. כמובן שכמו שאמרתם לחלום לא עולה כסף ויש חלומות לכולם, אבל הליגה בחיתולים שלה זה עדיין שלב מאוד מוקדם בעונה לדבר עליהם באופן גלוי".

עד כמה עמוס לוזון שמוגדר כבעלים מעורב ופעיל בנעשה מועדון: "מהיום שחתמתי שזה בערך לפני שבועיים לא ראיתי את עמוס. אני יודע שהקבוצה נמצאת בתהליך של העברת זכויות מעמוס לעירייה ודברים לוקחים זמן בכדורגל הישראלי. נכון שזה לא פשוט ואפילו מסובך ויש דברים שצריכים להתבשל, אבל הכיוון הוא העברה מעמוס לעיריית ראשון. ראשון לציון זו העיר הרביעית בגודלה ואני חושב שראוי שיהיה לה ייצוג מאוד מכובד בענפי הספורט ובפרט בכדורגל. יש המון המון ספורט בעיר אבל רוב השחקנים, כמו שאני הייתי צעיר וגרתי בראשון אבל גדלתי במכבי תל אביב כי זה מקום שהוא נחשב יותר טוב וזה היה לי נוח וזה קרוב לבית. אני חושב שאפשר להשקיע בראשון לציון בספורט ואני מאמין שבשנים הקרובות זה גם ילך לכיוון הזה".

אבי לוזון בעלים מכבי פתח תקוה לצד עמוס לוזון, גמר גביע המדינה 2024 | אריאל שלום

על כך שהוא הספיק לעבור בלא מעט קבוצות לאורך הקריירה, אמר ג'אן: "לפעמים הרגשתי שאני צריך שינוי מקצועי, בין אם זו עלייה או ירידה, בשביל לאזן את עצמי קצת. ברוב הפעמים הרגשתי שאני צריך שינוי. אני חושב שזה לא בריא לשחקן להיות במקום, טוב ככל שיהיה, אם הוא מרגיש שהוא לא מרוצה, חסר אנרגיות ורוצה משהו חדש. במהלך הקריירה רציתי לא מעט דברים חדשים, חלמתי ושאפתי, חלק הגשמתי וחלק לא וזה בסדר גמור.

"סמלים? היום זה כמעט ולא קורה בכדורגל, גם במועדונים גדולים, גם כשעולה שחקן צעיר שהוא מצליח כמו למשל אוסקר גלוך, יונתן כהן ודור פרץ, שחקנים שאתה אומר שהם יכולים לעשות קריירה שלמה במועדון. לפעמים גם כשאתה מצליח וגם כשלא, אתה מרגיש שאתה צריך שינוי ואתגר חדש. זה יותר שייך לתקופה של פעם ששחקנים היו סמלים במועדון. היום אני לא חושב שזה קיים, דברים אחרים קיימים, הכדורגל הוא יותר סוג של ביזנס וכסף. זה פחות קיים וקורה היום ששחקנים עושים קריירה שלמה במועדון אחד".

השווה בביצוע נהדר. דור ג'אן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי