אחים לנשף: הערב של האחים גאסול

|

המסיבה הגדולה של ה-NBA תגיע הלילה לשיאה כשבמוקד הקרב בין פאו למארק

(גודל טקסט)

מאת: אלון סיני   צילום: Gettyimages

 

 

חגיגת האולסטאר תגיע הלילה לשיאה כאשר סגל המזרח יפגוש את המערב בדו-קרב המסקרן שיתקיים השנה במדיסון סקוור גארדן בניו יורק.

 

מכת פציעות של כוכבי ה-NBA הותירה את נבחרת המערב ללא שלושה מחמשת שחקניה הפותחים ואת המזרח בלי דווין ווייד. המערב יצטרך להסתדר ללא אנטוני דיוויס, קובי בראיינט ובלייק גריפין, ואת מקומם תפסו דמרכוס קאזינס, דיימיאן לילארד ודירק נוביצקי. קייל קורבר תפס את מקומו של ווייד.

 

מי שיעשו הלילה היסטוריה הם פאו ומארק גאסול הספרדים, שיהפכו לצמד האחים הראשון אי פעם שפותח באולסטאר, אחרי שנבחרו לעמדת הסנטר במזרח ובמערב בהתאמה. הפעם האחרונה שבה שני אחים שיחקו באותו משחק אולסטאר הייתה ב-1971. טום ודיק ואן ארסדייל עשו זאת שנתיים ברציפות, אבל הם לא שיחקו בחמישייה.

 

 

פאו, הגדול מממארק בארבע שנים, רושם עונה נהדרת עם השיקאגו בולס לאחר שש וחצי שנים עם הלוס אנג'לס לייקרס. צמד האחים מגיע לאולסטאר עם ממוצעים די דומים, כאשר פאו רושם 18.4 נק', 12.1 ריב' ו-2.1 חסימות למשחק, ומארק 18.3 נק', 8.4 ריב' ו-1.7 חסימות. השניים גם נמצאים בדרך לפלייאוף: שיקאגו מדורגת נכון לעכשיו במקום השלישי במזרח, בעוד ממפיס שנייה במערב.

 

"זו חוויה של פעם בחיים", אמר פאו, "זה מאוד משמעותי שדבר כזה קורה בפעם הראשונה. אנחנו ממש מתרגשים כמשפחה". פאו ישחק באולסטאר בפעם החמישית בקריירה בעונתו ה-14 בליגה, בעוד מארק ישתתף בפעם השנייה בלבד בעונתו השביעית.

 

"יש לי המון מזל שתמיד הייתי קרוב לפאו וראיתי כיצד הוא משחק ומתנהל", אמר מארק, "היה לי ממי להעתיק ברגע שהייתה לי הזדמנות ללכת בעקבותיו". עבור פאו משחק האולסטאר בניו יורק מהווה סגירת מעגל מיוחדת. "זה אותו המלון בו ישנתי כאשר נבחרתי בדראפט", אמר הסנטר שנלקח במקום השלישי בדראפט של 2001, "להיות פה באולסטאר 14 שנים לאחר מכן, יחד עם אחי, זה מדהים".

 

 

מי שאמור להיות במרכז החגיגה עבור האוהדים המקומיים הוא הפורוורד של ניו יורק ניקס, כרמלו אנתוני. הניקס מחזיקים במאזן הגרוע בליגה – עשרה ניצחונות לעומת 43 הפסדים – אך אנתוני עדיין הצליח להיבחר לחמישייה הפותחת של המזרח.

 

השחקן כבר החמיץ 14 משחקים ב-2014/15 בשל כאבים בברך וצפוי לסיים את העונה כבר בשבועות הקרובים כאשר יעבור ניתוח. עבור הניקס מדובר כנראה בברכה במסווה: מהעונה הנוכחית כבר לא ייצא כלום, אז לפחות שהצעירים יצברו ניסיון ושהקבוצה תרשום מאזן כמה שיותר גרוע כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בבחירת דראפט גבוהה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי