"שלא ישמיעו את ההמנון במשחקים. מי שרוצה להיות פטריוט שיבוא לעשות מילואים"

play
שחקני בני סכנין | ברני ארדוב
אוהדי סכנין הפנו גב וביזו את ההמנון, אוהדי ב"ש פרצו לדשא והתעמתו איתם 00:33

העונשים הצפויים לסכנין ("לא רואה אפשרות למשחק חוזר, הואשמה בעבירות חמורות מאוד"), באר שבע ("לא בטוח שתצא עם הפחתת נקודות") וההמנון ("מציאות לא נורמלית"). אבן עזרא ניתח ב-103FM

(גודל טקסט)

עורך הדין יפתח אבן עזרא עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לכך שבני סכנין תעמוד לדין בעקבות סירובה לשחק, לאחר המהומות וביטול המשחק מול הפועל באר שבע.

האזינו לדברים

אבן עזרא הסביר: "ברמה הראייתית הדבר כמעט היחיד שחשוב זה דו"ח השופט ודו"ח המשקיף, שהם למעשה אחראיים לכל ההחלטות שמתקבלות, כולל אם לקיים את המשחק ואם יש או אין ערך ספורטיבי. זו החלטה של שופט המשחק והוא יכול להיעזר במשקיף. דו"ח השפט קובע בצורה מאוד ברורה שאחרי שהמהומה הסתיימה והצליחו להרחיק את אוהדי הקבוצות ליציעים, אפשר היה לקיים את המשחק. בנקודת הזמן הזו ברגע שסכנין החליטה שהיא לא עולה על המגרש משיקולים כאלה ואחרים, היא לקחה אחריות על האירוע הזה והיא מבינה שככל הנראה עם נקודות מהמשחק הזה היא לא תצא. אני לא רואה אפשרות שבית הדין יכול לקבוע משחק חוזר.

עימות בין אוהדי הפועל באר שבע לבני סכנין | ברני ארדוב

"האירוע המעניין פה הוא שתובע ההתאחדות ביקש 0:0 ללא נקודות. זה מה שחושב התובע ואני נוטה להסכים יותו, כי אי אפשר לנתק את האירועים והיה פה אירוע מאוד חמור של פריצה לשדה המשחק שמי שלמעשה החל בו הם אוהדי הפועל באר שבע, בלי קשר אם הפרובקציה שעשו אוהדי בני סכנין הצדיקה את זה או לא – זה בכלל לא משנה. עם כל הכבוד, זו לא סיבה לפרוץ לשדה המשחק ולגרום למשחק להיפתח באיחור של 30 או 40 דקות. יש תקנון שקובע שבמקרה שמשחק לא מתחדש בגלל התפרעות של אוהדים משני הצדדים, ברירת המחדל היא 0:0 ללא נקודות".

האם יפחיתו לקבוצות נקודות נוספות מעבר לכך: "קשה לי לענות על השאלה הזו. אני חושב שהעבירות שסכנין הואשמה בהן הן עבירות חמורות מאוד. של באר שבע חמורות אבל פחות מאשר סכנין. סירוב לקיים משחק זו עבירה חמורה מאוד ותוסיף לזה את ביזוי ההמנון הלאומי. בין 9 ל-12 נקודות? לא, לא, זה לא יהיה במספרים האלה. באר שבע? אני לא מכיר את הרקורד המשמעתי שלהם כדי לענות וזה שיקול מאוד מכריע בעונש. אני בכלל לא בטוח שהפועל באר שבע תצא פה עם הפחתת נקודות, יכול להיות שכן ואם כן זה יהיה ברף הנמוך – נקודה או שתיים".

על השמעות ההמנון הלאומי במשחקים: "אם אתה שואל אותי, שלא ישמיעו את ההמנון במשחקי ליגה. מי שרוצה להיות פטריוט שיבוא לעשות מילואים. בשלב מסוים זה נשחק והייתה אפילו תחושה בתקופה מסוימת שקבוצות מסוימות שאני לא אנקוב בשמן היו שמות את ההמנון בכוונה כדי ליצור פרובוקציה. החליטו בשלב מסוים לחרוג מהכלל הזה ואנחנו חיים פה במציאות לא נורמלית ובמדינה שהיא לא קלה בהיבטים הלאומיים. ככל שישמיעו את ההמנון וככל שיהיו מעורבות בזה כמו קבוצות כמו בני סכנין, אז יכול להיות שנראה את התופעות האלה עוד לא מעט".

מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין עם האוהדים | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי