הבחירות הגרועות בכדורגל העולמי

|

לכבוד יום הבוחר, יוכין עם ההחלטות התמוהות ביותר: מצעד הטעויות לפניכם

(גודל טקסט)

מאת: מיכאל יוכין                        צילומים: Gettyimages

 

ביום כזה, רגע לפני שאתם ממלאים את חובתכם האזרחית, חשוב שתזכרו: בחירות לא נכונות עלולות להרוס המון, גם בכדורגל. הנה לכם כמה דוגמאות.

 

 

 

רדאמל פלקאו

 

מאז הפך לכוכב על במדי פורטו, עשה החלוץ הקולומביאני מספר בחירות תמוהות בקריירה, אשר רובן הושפעו מאוד מהעדפות סוכנו ז'ורז'ה מנדס. המעבר לאתלטיקו מדריד בקיץ 2011 נראה מוזר, כי הקבוצה הייתה אז הלוזרית הגדולה של הכדורגל הספרדי.

 

בחירות תמוהות לאורך הקריירה. רדאמל פלקאו במדי מנצ'סטר יונייטד

 

 

דווקא כאשר דייגו סימאונה הגיע לאצטדיון ויסנטה קלדרון ושינה את הכל ב-180 מעלות, יצא החלוץ הקולומביאני להרפתקה אומללה במונאקו. הבעלים הרוסי דמיטרי ריבולובלב שילם תמורתו 60 מיליון יורו וקיבל שחקן שלא לגמרי רצה לשחק אל מול היציעים הריקים בנסיכות.

 

זה נגמר עם קרע ברצועות במשחק גביע מול קבוצת חובבים, אשר עלתה לפלקאו בהשתתפות במונדיאל, על אף שעשה מאמץ עליון להיות כשיר. ואז, כאשר נזקק לסביבה תומכת כדי לחזור לכושר, הוא נשלח בהשאלה למנצ'סטר יונייטד, שם החליט לואיס ואן חאל לעשות לו סדרת חינוך פעם אחר פעם. בשבוע שעבר נשלח הקולומביאני האומלל להתאמן עם הנוער, אחרי שהבקיע 4 שערים בלבד ב-19 משחקים בכל המסגרות. בגיל 29, הקריירה שלו עלולה להיות בקריסה מוחלטת.

 

שלח את פלקאו להתאמן עם הנוער. לואי ואן חאל

 

 

אלסיו צ'רצ'י

 

הכוכב האיטלקי התחבולן ידע היטב שיש רק מאמן אחד שמסוגל להוציא ממנו את המיטב. הוא לא מימש את הפוטנציאל בקבוצת נעוריו רומא, והפך לשעיר לעזאזל מבחינת האוהדים גם בפיורנטינה, על אף שבמשחקים הטובים הם קראו לו מסי של פירנצה.

 

הפך לשעיר לעזעזל של אוהדי פיורנטינה. אלסיו צ'רצ'י

 

רק כאשר שיחק בפיזה של ג'אמפיירו ונטורה בהשאלה בעונת 2007/08 הרגיש צ'רצ'י רצוי וסיפק את הסחורה, ולכן טבעי שהוא מצא את ביתו בטורינו אליה עבר ב-2012 – פשוט כי ונטורה היה המאמן. איש המקצוע הוותיק נתן לצ'רצ'י בטחון עצמי וחופש פעולה, התמודד עם אופיו הבעייתי, והפך אותו לשחקן נבחרת איטליה.

 

צ'זארה פראנדלי לקח את הקיצוני המתולתל לגביע הקונפדרציות ב-2013 ולמונדיאל, וכל מה שהיה נחוץ זה להישאר עם ונטורה ולקדם את הקריירה לגבהים חדשים.

 

אלא שצ'רצ'י רצה הרבה יותר. הוא הפך לשחקן מבוקש ברחבי היבשת, החליט שהוא רוצה להתקדם, ובחר באתלטיקו מדריד. סימאונה הוא לא ונטורה, המנטליות בספרד שונה בתכלית, וההרפתקה הפכה מהר מאוד לסיוט מבחינת האיטלקי – הפעולה המשמעותית ביותר שלו הייתה ההרחקה בהפסד לוולנסיה. אז הוא הושאל בינואר למילאן השוקעת, וגם שם בקושי רואה דשא. המצב כה חמור שהוא כבר הוכתר על ידי גאזטה דלו ספורט לרכש הגרוע ביותר של חלון ההעברות. אולי כדאי לשוב לטורינו בעונה הבאה?

 

המאמן היחיד שמסוגל להוציא מצ'רצ'י את המיטב. ג'אמפיירו ונטורה

 

 

קיילור נאבאס

 

לקח לשוער הקוסטה ריקני זמן רב מאוד לזכות באור הזרקורים. את המדינה שלו הוא עזב רק בגיל 23 כדי לשחק באלבאסטה בליגה הספרדית השנייה. לאחר מכן המתין שנתיים תמימות על הספסל של לבאנטה לפני שקיבל הזדמנות להוכיח את עצמו. והנה לכם, העונה שעברה הייתה כולה שלו.

 

נאבאס היה אחד השוערים הטובים באירופה, סחט מחמאות אדירות ברחבי ספרד, והגיע למונדיאל על תקן כשרון פנומנלי. בגביע העולם עצמו, במדי נבחרתו קוסטה ריקה, הוא כבר הפך לכוכב על, עם הצגות נהדרות בניצחונות על אורוגוואי ואיטליה, שלא לדבר על המופע נגד יוון בשמינית הגמר ונגד הולנד ברבע הגמר.

 

הפך לכוכב על במונדיאל 2014. קיילור נאבאס

 

כל האופציות היו פתוחות מבחינתו – רק תבחר. נאבאס לא הצליח לעמוד בפיתוי כאשר ריאל מדריד הציעה לו הרים וגבעות. זה אמנם כבוד גדול מאוד להשתייך למועדון המלכותי, אבל הבחירה שלו הייתה גרועה. איקר קסיאס הוא השוער של קרלו אנצ'לוטי העונה, והקוסטה ריקני הסתפק עד כה ב-7 הופעות בכל המסגרות. הוא שוב שחקן ספסל, ורבים הספיקו לשכוח מקיומו, בעוד ריאל כבר מחזרת במרץ אחרי דויד דה חאה כיורשו האפשרי של איקר. כדאי לנאבאס למצוא לעצמו קבוצה אחרת כדי להחזיר את הקריירה למסלול הנכון.

 

השוער של אנצ'לוטי. איקר קסיאס

 

 

הוב סטבנס

לבחור רע פעם אחת זה בסדר. לעשות אותה בחירה פעמיים זה כבר מוגזם. בדיוק לפני שנה חתם המאמן ההולנדי הוותיק הוב סטבנס, אליל היציעים של שאלקה, בשטוטגרט. השידוך לא עלה יפה, הקבוצה המשיכה לדשדש בתחתית, וכעבור חודשיים בלבד התפטר. האוהדים שלא סימפטו אותו נשמו לרווחה.

 

בנובמבר האחרון, כאשר הקבוצה הסתבכה שוב בקרבות ההישרדות, החליטה ההנהלה להביא את סטבנס שוב כדי להחליף את ארמין פה. למה חשבו בשטוטגרט שהפעם התוצאה תהיה שונה? למה סטבנס בחר לסכן את המוניטין שלו בהרפתקה כה ביזארית? התשובות יינתנו אולי בהמשך, אבל בינתיים שטוטגרט טובעת במקום האחרון, והמאמן עלול לרשום ירידה ראשונה בחייו בגיל 61.

 

טעות לעולם חוזרת. הוב סטבנס

 

 

רוסיה ופאביו קאפלו

 

זה אמנם קרה כבר לפני יותר משנה, אבל קשה לחשוב על בחירה גרועה יותר מזו של ההתאחדות הרוסית. מדוע היה צורך להחתים את פאביו קאפלו על חוזה עד 2018 עוד בינואר 2014, לפני ההופעה במונדיאל?

 

מאז הספיק האיטלקי להשניא את עצמו על כולם, והנבחרת נכשלה באופן מוחלט בגביע העולם בברזיל, תוך שהיא מודחת בשלב הבתים אחרי הגרלה נוחה מול בלגיה, אלג'יריה ודרום קוריאה.

 

השניא את עצמו על כולם. פאביו קאפלו

 

כעת, כאשר היא לא מצליחה אפילו לנצח את מולדובה בבית במוקדמות יורו 2016, עצם ההעפלה של רוסיה לטורניר מוטלת בספק. מנגד, קאפלו עצמו בוודאי לא מאושר מכך שלא קיבל את שכרו מאז הקיץ, ובעיות המימון של החוזה המטורף שלו בגובה 9 מיליון יורו לשנה ילוו את הרוסים בעתיד הנראה לעין.

 

בקיצור, תבחרו נכון, אנשים.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי