מילאן עצרה את הרצף של אינטר עם 1:2 דרמטי בדקה ה-89

play
שחקני מילאן חוגגים עם מתאו גאביה | רויטרס
צפו: פוליסיץ' כבש שער ענק, מילאן עצרה את אינטר עם 1:2 דרמטי בדרבי 03:26

פונסקה עלה בהרכב התקפי ובא על שכרו עם ניצחון יוקרתי: פוליסיץ' כבש ראשון, דימרקו איזן וגאביה עשה צדק לקראת הסיום. 0:3 לרומא ויוריץ' על אודינזה

קבוצות: אינטר רומא
(גודל טקסט)

המחזור החמישי באיטליה עמד הערב (ראשון) בסימן הדרבי דלה מדונינה, כאשר אינטר לא רק פספסה שיא היסטורי אלא רשמה הפסד ראשון העונה דווקא מול מילאן – 2:1. רומא עם מאמנה החדש לא התקשתה להביס 0:3 את אודינזה המפתיעה. פיורנטינה חגגה ניצחון בכורה במשחק הצהריים עם 1:2 על לאציו ובולוניה הלכה בדרכה וגברה באותה תוצאה על מונצה בחוץ.

אינטר – מילאן 2:1

מעולם לא היה רצף של שבעה ניצחונות בדרבי דלה מדונינה, וגם הפעם הוא נמנע. אינטר רצתה לעשות היסטוריה מול יריבתה המושבעת, אבל הרוסונרי היו עדיפים עם ה-4-4-2 ההתקפי והניסיוני של פאולו פונסקה, ואולי זה המשחק שיעלה את המאמן הפורטוגלי על דרך המלך אחרי התחלה מקרטעת שהובילה לתהיות בנוגע למעמדו.

כריסטיאן פוליסיץ' המשיך את הכושר הנהדר שלו ובדקה ה-10 חטף כדור להנריך מחיטריאן ששב להרכב אינטר, דהר בין ארבעה שחקנים וסיים עם כדור ברשת. גם לאוטרו מרטינס ופדריקו דימרקו חזרו להרכב האלופה, ובדקה ה-29 שיתוף פעולה ביניהם הניב שוויון מרגלי המגן השמאלי הנהדר. מייק מניאן מנע מחברו לנבחרת מרכוס תוראם להשלים מהפך לפני סיום ההפסקה, ובמחצית השנייה היה זה יאן זומר שעצר את רפאל לאאו פעמיים וגם את טיג'אני ריינדרס. טמי אברהם, שפתח במפתיע לצד אלברו מוראטה ב-4-4-2 התקפי, יכול היה לקנות את עולמו בדקה ה-77, אבל החמיץ ממצב קורץ וכך התפנתה הבמה למתאו גאביה. דווקא הבלם שלא מרבה לכבוש, שחקן הבית של מילאן, נגח את שער הניצחון בדקה ה-89 אחרי כדור חופשי של ריינדרס וצבע את העיר באדום.

כריסטיאן פוליסיץ' שחקן מילאן חוגג שער
המשיך בכושר הנפלא. כריסטיאן פוליסיץ' | אימג'בנק GettyImages, GABRIEL BOUYS/AFP
אלברו מוראטה, טמי אברהם שחקני מילאן בעימות עם אלסנדרו באסטוני שחקן אינטר
היה חם בדרבי. אלברו מוראטה וטמי אברהם מול אלסנדרו באסטוני | רויטרס

רומא – אודינזה 0:3

איבן יוריץ', שהחליף את דניאלה דה רוסי ביום בו פוטר, התחיל ברגל ימין את דרכו מול היריבה אותה רומא ניצחה הכי הרבה בעשור האחרון (19 מ-23 משחקים, כולל הערב). הג'אלורוסי ביצעו את חילופי המאמנים בעקבות פתיחת עונה רעה של שלוש תוצאות תיקו והפסד, אך מול הפתעת העונה זה כבר נראה כמו סיפור אחר לגמרי. ארטם דובביק כבש ראשון (19), פאולו דיבאלה הכפיל בפנדל (49) וטומאסו בלדאנצי (70) השלים.

שחקני רומא חוגגים עם ארטם דובביק
שחקני רומא חוגגים עם ארטם דובביק | אימג'בנק GettyImages, FILIPPO MONTEFORTE/AFP

מונצה – בולוניה 2:1

וינצ'נזו איטליאנו סוף כל סוף שבר את הקרח עם ניצחון ראשון. אחרי שלוש תוצאות תיקו והפסד בליגה ועוד 0:0 מול שחטאר דונייצק בליגת האלופות, בולוניה שיוועה לניצחון וקיבלה אותו בזכות הארגנטינאי הצעיר סנטיאגו קסטרו, שהפציץ מ-20 מטרים אל הרשת בדקה ה-80 והותיר את אלסנדרו נסטה ללא ניצחון כמאמן מונצה. קצפר אורבנסקי הפולני נגח את בולוניה ליתרון בדקה ה-24, מילאן ג'וריץ' השווה זמנית בדקה ה-43.

פיורנטינה – לאציו 1:2

אחרי שלוש תוצאות תיקו והפסד, רפאלה פלאדינו סוף סוף השיג את ניצחון הבכורה שלו כמאמן פיורנטינה ושחרר אנחת רווחה, אחרי סיום דרמטי. מי שלא ישכח את היום הזה הוא אלברט גודמונסון המושאל מגנואה, שחזר מפציעה ובמשחקו הראשון במדים הסגולים כבש צמד בפנדלים שהחזירו את הוויולה מפיגור. אחרי שמריו חילה כבש לזכות לאציו שספגה הפסד שני העונה, האיסלנדי עלה כמחליף בתחילת המחצית השנייה, סחט פנדל וכבש בעצמו את השוויון (49), לפני שהשלים צמד (90) מהנקודה הלבנה גם כן, כאמור.

אחרי שלוש תוצאות תיקו והפסד לאטאלנטה, הלחץ על רפאלה פלאדינו גובר והוא זקוק נואשות לניצחון בכורה כמאמן פיורנטינה. המארחת אמנם גברה 1:2 על לאציו לפני כשבעה חודשים, אבל ניצחה אותה סך הכול פעמיים ב-14 הניסיונות האחרונים ומחפשת פתרונות הגנתיים. גם לאציו עם בעיות בחלק האחורי וסופגת מדי מחזור, אבל היא לפחות ניצחה פעמיים. אלברט גודמונדסון עשוי לערוך בכורה במדי הוויולה, האורחת תצטרך להסתדר ללא טאטי קסטז'אנוס וסמואל ז'יגו הפצועים.

סנטיאגו קסטרו שחקן בולוניה חוגג שער
האיש של בולוניה בפתיחת העונה. סנטיאגו קסטרו | אימג'בנק GettyImages, Francesco Scaccianoce

המחזור יושלם ביום שני עם המפגש בין אטאלנטה לקומו (21:45). ביום שישי כבר ייצא לדרך המחזור השישי, כאשר מילאן תארח את לצ'ה (21:45).

עוד באותו נושא: אינטר, מילאן, רומא בכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי