מתווה, חקיקה ומענה לשחקן שומר השבת

המתווה יעמוד במבחן המציאות?
המתווה יעמוד במבחן המציאות? | צילום: דני מרון

ועדת רגב תציג בפני היועץ המשפטי סיכום ביניים, גם לגבי הליגות הנמוכות

(גודל טקסט)

ועדת רגב לבחינת משחקי הכדורגל בשבת בראשות מנכ"ל משרד הספורט עו"ד יוסי שרעבי תציג בפני היועץ המשפטי סיכום ביניים של עבודתה והמתווה המוצע יוצג בפני בית המשפט עד סוף חודש מרס. מדובר בפתרון שנדון והוסכם על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים בענף הכדורגל וחברי הוועדה, ובהם נציג משרד המשפטים.

עיקרי המלצות הביניים של ועדת רגב:

1. יצירת מתווה ראשון מסוגו שיעגן בהסכמה הבנות שיחייבו את ענף הכדורגל כולו. 

2. פורמליזציה לסטטוס קוו. 

3. שחקן בליגות המקצועניות שיבקש להימנע מחילול שבת יקבל מענה שיאפשר לו להימנע מכך. 

4. קבוצות בליגה הלאומית ובליגות התחתונות לא ייאלצו לשחק בשבת מתוקף ההבנות שהושגו בין הצדדים הרלוונטיים והוצגו במהלך הדיונים.

"כפי שהתחייבתי, שחקן שלא רוצה לחלל שבת לא ייאלץ לעשות זאת", הכריזה שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, בהודעה לתקשורת. "משרד הספורט הגיע למתווה שלראשונה יגן על השחקנים הדתיים בכל הליגות ויאפשר לקבוצות בליגה הלאומית ובליגות הנמוכות לא לחלל שבת, ומאידך לא יהווה סכנה לענף הכדורגל". 

"בפעם הראשונה בישראל הגענו להסכמות עם הקבוצות, הבעלים, השחקנים, ההתאחדות, המנהלת והמשפטנים כדי לקבע הסדר קשיח, שמקובל על כולם", המשיכה רגב. "זאת על מנת לתת מענה מקיף וארוך טווח שיענה על הצרכים של כלל הגורמים וימנע פריצה של הסטטוס קוו ופגיעה בזכויות השחקנים". 

עמדה לפנינו בעיה מורכבת עם השלכות בקנה מידה עולמי ולא היה פשוט לפצח אותה, אני רוצה להודות לכל הגורמים הרלוונטיים על עבודה רצינית ופריצת דרך. בשורה התחתונה, היקף המשחקים בשבת יצטמצם למינימום ההכרחי", סיכמה השרה.

בהודעה לתקשורת מלשכת השרה נמסר כי גובשו פתרונות פתרונות לליגות הנמוכות (א' ומטה) וכן מתווה פתרונות נפרד לליגת העל ולליגה הלאומית. אחד המרכזיים שבהם כולל התחייבות של כלל קבוצות הכדורגל לאפשר לשחקנים דתיים שומרי שבת שלא לשחק בשבת ולהעמיד עבורם פתרון נקודתי לכל משחק, כגון פטור או מלון סמוך למגרש, זאת תוך שמירה על שכרו של השחקן ומעמדו בקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי