תואר אחרי 12 שנה: הפועל תל אביב זכתה בגביע הטוטו של הלאומית

האדומים הוסיפו תואר ראשון לארון מאז גביע המדינה ב-2012, בזכות 0:2 בגמר בנתניה על הפועל נוף הגליל. הקפטן אנטוניץ' (8) ניצל השמטה של השוער ונאור (27) חגג שער בכורה שהיה צריך להיפסל בגלל נבדל של בנימין

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב החלה בעצלתיים את עידן אדמונד ספרא ואת מסע החזרה שלה לליגת העל, אבל הערב (רביעי) חגגה תואר ראשון של המועדון מאז 2012 בזכות 0:2 על הפועל נוף הגליל בגמר גביע הטוטו של הלאומית. אלפי אוהדים אדומים הגיעו לאצטדיון בנתניה כדי לראות שחזור של מפגש הליגה בין השתיים שהסתיים ב-3:4 משוגע לזכות הפועל תל אביב בגרין רק לפני שישה ימים, והפעם קבוצתם לא ספגה (בניגוד לכל משחקי הליגה) וכאמור העניקה להם רגע קטן של נחת עם הנפה אחרי 12 שנים.

זו הפעם השנייה בסך הכול שהפועל תל אביב זוכה בגביע הטוטו, כשהקודמת הייתה בזה של ליגת העל ב-2001/02. היא השאירה את האקס מוטי איוניר ללא תואר בקריירת האימון שלו, כשהוא בניגוד לחלק משחקניו לא היה בזכייה בגביע הטוטו לפני ארבע שנים וכזכור פוטר מהפועל תל אביב אחרי ההפסד בחצי הגמר במפעל זה להפועל רמת גן ב-2017.

הפועל תל אביב מחזיקת גביע הטוטו של הלאומית
הפועל תל אביב מחזיקת גביע הטוטו של הלאומית | דני מרון

בניגוד לאיוניר שביצע חמישה שינויים לעומת ההרכב שפתח במפגש הליגה בין הקבוצות, מסאי דגו ערך שניים בלבד. המאמן האדום נתן הזדמנות לעידו שרון בין הקורות לאחר שפתח בכל המשחקים במפעל, והעלה את רוי קורין במקום לירן רוטמן. סתיו טוריאל המשיך להיות האיש שנותן את הטון בהתקפה, ובדקה השמינית בעיטה חופשית שלו נשמטה מידיו של שוער המשנה גיל ברדה, היישר לעבר גוראן אנטוניץ' שבעט פנימה. הבלם הסרבי בן ה-33 היה זה שהבקיע את שער הניצחון ב-3:4 בגרין, בהופעה הרביעית שלו במדי הפועל תל אביב כבר עלה עם סרט הקפטן, וציין את המאורע עם שער נוסף.

נוף הגליל ניסתה לחזור עם מלך השערים גיא דהן שנכנס כבר בדקה ה-21, אבל שש דקות לאחר מכן הגיעה החלטת שיפוט שלא הותירה לה כל סיכוי. גוני נאור נגח אל הרשת אחרי קרן של טוריאל וחגג שער בכורה שהיה חייב להיפסל, לאור העובדה שרן בנימין היה בנבדל ברור והפריע לשוער ברדה. אלא שהשופט טל כרמלי ועוזריו לא ראו, VAR אין בלאומית והשער אושר.

ביתרון 0:2, האדומים הורידו הילוך ובמחצית השנייה זו הייתה בעיקר נוף הגליל שתקפה, אבל שרון ידע לשמור על רשת נקייה וכולם התפנו להנפה. ביום שני תנסה הפועל תל אביב להמשיך את המומנטום בדרבי חדש ולהיות הראשונה שמוציאה העונה נקודות מהפועל כפר שלם, המוליכה המפתיעה של הלאומית.

אוהדי הפועל תל אביב
באו לראות הנפה. אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

הפועל תל אביב: עידו שרון, רועי הרמן (טל ארצ'ל, 63), גוראן אנטוניץ', זיו מורגן, יזן נסאר (דויד קופרמן, 73), גוני נאור (אל ים קנצפולסקי, 84), רן בנימין, דודו סמפאיו, סתיו טוריאל (לירן רוטמן, 63), רוי קורין, מילאן מקאריץ' (אחמד עאבד, 63).

הפועל נוף הגליל: גיל ברדה, איימן עלי, עידו קרבס (דולב אזולאי, 46), ג'ניה ברקמן, עבדול קודוס קוליבאלי, מוחמד אבו ראס (גיא דהן, 21), עמית מועלם (לאון סבר, 46), שי מוסינקו, נבו שדו, ג'וליאן שלופה (אוהד רבינוביץ', 46), אמיר ריאן.

גוראן אנטוניץ' שחקן הפועל תל אביב
כמו בליגה. גוראן אנטוניץ' חוגג | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 8: גול! טוריאל בעט כדור חופשי מ-30 מטרים, השוער ברדה שמט ואנטוניץ', הקפטן האדום לגמר, הרשית מקרוב והעניק להפועל תל אביב 0:1 מהיר.

דקה 12: הפעם הרמן בעט מרחוק, ברדה הדף בקושי.

דקה 20: אבו ראס הרים מצד שמאל וריאן היה חופשי כדי לנגוח ברחבה, אבל הכדור שלו חלף ליד הקורה.

מוטי איוניר מאמן הפועל נוף הגליל
חולם על תואר ראשון כמאמן. מוטי איוניר | דני מרון

דקה 21: זה היה המהלך האחרון של אבו ראס, ובמקומו נכנס דהן בחילוף מוקדם מאוד של איוניר.

דקה 27: גול! קרן של טוריאל מצאה את הראש של נאור, שבלי להתרומם נגח פנימה תחת השמירה של מוסינקו. השער היה צריך להיפסל בגלל נבדל ברור של בנימין שהפריע לשוער, אבל השופט והקוון לא ראו, אין VAR וכל הטענות של שחקני נוף הגליל לא הועילו. 0:2 להפועל תל אביב.

דקה 32: בנימין בעט מחוץ לרחבה, ברדה הדף לקרן.

גוני נאור שחקן הפועל תל אביב חוגג שער
מזל שאין VAR. גוני נאור חוגג | דני מרון

דקה 43: קורין הרים מצד שמאל, בנימין היה חופשי ונגח מ-11 מטרים מעל המשקוף.

דקה 44: מיד קיבלה הפועל תל אביב הזדמנות נוספת, אבל ברדה הדף את הניסיון של קורין שהיה חופשי ברחבה.

ג'ניה ברקמן שחקן הפועל נוף הגליל לפני מילאן מקאריץ' שחקן הפועל תל אביב
הגנת נוף הגליל שוב נפרצה בקלות. ג'ניה ברקמן | דני מרון

דקה 58: שרון שמט כדור ברחבה, רבינוביץ' חטף והכין לדהן, אבל שוער הפועל תל אביב מיהר לתקן והדף את הבעיטה שלו.

דקה 60: סבר המחליף השאיר לשדו שבעט מצד שמאל, מרחק 17 מטרים מהשער. שרון היה עירני והדף היטב.

דקה 78: שדו הקפיץ כדור לרחבה, אזולאי נגח משישה מטרים ושרון זינק וקלט.

סתיו טוריאל שחקן הפועל תל אביב מול שי מוסינקו שחקן הפועל נוף הגליל
יצא כדי לנוח קצת לקראת הליגה. סתיו טוריאל מול שי מוסינקו | דני מרון

דקה 84: שהר אמור היה להיכנס כחילוף האחרון של הפועל תל אביב, אבל נאור נפצע ודגו נאלץ להכניס במקומו את קנצפולסקי. החלוץ חזר מאוכזב אל הספסל.

דקה 85: רוטמן יכול היה לכבוש את השלישי אחרי מתפרצת של עאבד, אבל בעט החוצה אחרי שהשתחרר יפה ברחבה.

דקה 86: ריאן כמעט צימק עם בעיטה אדירה למרכז השער, שרון הדף לקרן.

דקה 90+5: רבינוביץ' ניסה בחצי יעף מ-18 מטרים, שרון זינק וקלט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי