"חיזבאללה מנצח?" ההצעה של עלי קארימי לחמינאי: "פשוט תסתום"

שחקן העבר האגדי, שנודע כמתנגד חריף למשטר האייתולות, שוב תקף את המנהיג העליון של איראן וגיחך על הצביעות ביחס לישראל. יו"ר ההתאחדות לכדורגל תקף אותו: "אתה ביזיון לעם"

(גודל טקסט)

עלי קארימי ממשיך לנגח את הפוליטיקאים והמנהיגים באיראן על רקע יחסם לישראל. כדורגלן העבר האגדי, שנודע כמתנגד חריף למשטר האייתולות, הביע לאחרונה תמיכה בישראל, ציין ש"המאבק שלה נגד הטרור לגיטימי וצודק", ואף כינה בחיבה את ראש הממשלה נתניהו "ביבי".

כצפוי, האמירות של קארימי שכבר היגר מאיראן ומתגורר בשנים האחרונות בגרמניה, משכו אש באיראן – אבל בינתיים הוא רק מגביר את גובה הלהבות. אתמול הוא הגיב בחשבון הפופולרי שלו ב-X (טוויטר לשעבר) לציוץ של המנהיג העליון עלי חמינאי, שטען כי "חיזבאללה מנצח" במלחמה מול ישראל. "פשוט תסתום", צייץ קארימי, בתגובה שזכתה לעשרות אלפי לייקים ושיתופים.

קארימי שם זרקור בחודשים האחרונים על הצביעות ביחס לישראל באיראן ובעולם הערבי, וגם אתמול כתב בלגלוג על תומכי המשטר האיראנים, על רקע התגברות התקיפות של צה"ל בלבנון: "פתאום אף אחד לא מדבר על ערכים. הם לא יתאספו למחות בכיכר פלסטין, וגם לא יגיע לנמל התעופה מהרבאד. הפעם לא מדובר בעזה – אז לאף אחד אין תירוצים".

עלי קארימי, שחקן נבחרת איראן
אחד המתנגדים המפורסמים לרפובליקה האיסלאמית. עלי קארימי | GettyImages, Han Myung-Gu

כצפוי, גם האמירות האחרונות של קארימי זכו לקיתונות של בוז וביקורת באיראן. יו"ר ההתאחדות האיראנית יצא נגד השחקן, ואמר: "תראו מה קורה לכדורגלנים שפורשים ומחפשים להישאר בכוח בכותרות. אל תהיו ביזיון לעם כמו עלי קארימי".

קארימי הוא אחד מגדולי כדורגלני איראן בכל הזמנים, שחקן עבר מפורסם (שזכה לכינוי "מראדונה האסייתי") עם רזומה עשיר כולל עונות בבאיירן מינכן. אחרי מתקפת הכטב"מים של איראן נגד בישראל, הוא יצא בגלוי נגד המהלך, כשהעלה לרשתות החברתיות תמונה המדמה את ישראל ואיראן כאגרוף אחד, עם ידיים משולבות זו בזו (כולל דגל ישראל ודגל איראן הקודם, מלפני משטר האייתולות), וכתב: "אנחנו איראן, לא הרפובליקה האיסלאמית".

עוד באותו נושא: איראן, חיזבאללה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי