הסיבה בגללה ואן חאל ראוי לקבל קרדיט

ואן חאל משגיח. ראוי לטפח תינוקות
ואן חאל משגיח. ראוי לטפח תינוקות | צילום: Gettyimages

המנג'ר ספג את כל האש, אך טיפח צעירים כמו שמוריניו לעולם לא יעשה באולד טראפורד

(גודל טקסט)

לואי ואן חאל הוא אחד המנג'רים הכי מושמצים בכדורגל האנגלי השנה. מה כבר לא אמרו על ההולנדי בן ה-64? שהוא רכש שחקנים ב-250 מיליון ליש"ט ולמרות זאת הצעיד את הקבוצה לפתיחה הכי גרועה שלה בפרמייר-ליג; שהוא שיחק את הכדורגל הכי משעמם בליגה וגרם לכוכבים גדולים לברוח ממנו כמו מאש; ששיטות האימון שלו שעממו את כולם; ושהאוהדים במגרש שקרוי "תיאטרון החלומות" שרק לו בוז לא פעם אחת – ובצדק. למעשה, הוא כמעט נתפס עם המזוודות לפני שברח מהמועדון בטריקת דלת ולקח את אשתו לחופשה חלומית בפורטוגל.

 

אבל אלה לא רק התוצאות. ואן חאל הצליח לעצבן רבים עם השחצנות שלו ועם ההתעקשות לשלוח שחקנים בולטים למדבר הספורטיבי (כמו ממפיס דפאיי), אבל גם שונאיו הגדולים ביותר יסכימו שבשבועות האחרונים קרה שינוי לטובה. זה אולי נכפה עליו בגלל פציעות של 14 משחקני יונייטד, אבל תודו שלא כל מאמן היה תופס אומץ לעלות למשחקים מכריעים עם אסופת צעירים.

 

 

לוואן חאל הייתה תמיד טביעת עין לשחקנים גדולים. הוא נתן את הצ'אנס לתומאס מולר בבאיירן מינכן, עודד את אנדרס אינייסטה ו-ויקטור ואלדס בברצלונה וחתום על צמיחתם של הרבה כישרונות אחרים. הוא יכול היה לעלות עם "9 מזויף" בהרכב נגד הקבוצה מידטיילנד הדנית ביום חמישי, אבל אחרי שאנתוני מרסיאל נפצע, העדיף לתת למרכוס רשפורד הצעיר לשחק בעימות שהיה צפוי להכריע את הגורל שלו במועדון. את אותו דבר הוא עשה מול ארסנל.

 

מה יצא מזה? שחלוץ בן 18 כבש ב-170 דקות ארבעה שערים, בישל אחד נוסף ושינה במידה רבה, לפחות מבחינת ההרגשה, את העונה של יונייטד. פתאום חלק מהאוהדים מוכנים לתת לו כבר צ'אנס נוסף, בייחוד אחרי הנפילה התיאטרלית נגד ארסנל, כשניסה להסביר לשופט את ההתחזות של השחקן. זהו ואן חאל אחר.

 


רשפורד. רק בגלל ואן חאל (AFP)

 

הסטטיסטיקה חושפת שוואן חאל שיתף העונה 33 שחקנים בקבוצה הראשונה – יותר מכל מנג'ר אחר – והעניק ל-28 שחקנים הופעות בכורה במהלך 19 החודשים בהם הוא משמש כמאמן של השדים האדומים.

 

בשבועות האחרונים פורסם שז'וזה מוריניו קרוב לחתימה ביונייטד, והעיתון "טיימס" פרסם שהנהלת המועדון עדיין חלוקה בדעתה אם הפורטוגלי הוא האיש המתאים. אם ביונייטד רוצים מנג'ר שיצליח ליצור עבורם בפעם השלישית דור של תינוקות תוצרת המועדון אחרי "תינוקות באזבי" ו"תינוקות פרגי" ויצמיח את הכישרונות שלהם מלמטה – מוריניו הוא לא הכתובת.

 

באזבי יצר קבוצה צעירה שכוכביה היו בובי צ'רלטון ודאנקן אדוארדס. היא כבשה את אנגליה ואירופה, לפני שאלכס פרגוסון חזר על כך בשנות ה-90 כאשר העלה את מחזור 1992 שהפך את הקבוצה לאחת הטובות ביבשת. בין היתר שיחקו בה האחים נוויל, דיוויד בקהאם, פול סקולס, ניקי באט ואחרים. מוריניו יתקשה להצביע על שחקן צעיר אחד שהפך לכוכב בקבוצות שלו.

 


ג'יזרמה וארלה. עוד אחד מהתינוקות החדשים (Gettyimages)

 

אם המיוחד היה מגיע למצב של ואן חאל הוא לבטח לא היה נותן קרדיט לצעירים. בעצם, זה בדיוק מה שקרה לו העונה. האקדמיה של צ'לסי רוויה כישרונות ועדיין הוא שיחק עם אותם שחקנים מדי שבוע למרות הפתיחה הגרועה. אם יונייטד רוצה מנג'ר עם אומץ, מוטב לה שתישאר עם ואן חאל והחוזה שלו עד קיץ 2017. יש דברים שהמיוחד לעולם לא יעשה עבורה.

 


מוריניו. לא האיש הנכון לאולד טראפורד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי