רק תיקו ליונייטד וצ'לסי, מהפך ענק לברייטון מול טוטנהאם

play
שחקני ברייטון חוגגים | רויטרס
צפו: מנצ'סטר יונייטד שוב לא ניצחה ונפרדה מאסטון וילה בתיקו מאכזב 01:51

טן האח עם משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון - 0:0 אצל אסטון וילה, 1:1 לבלוז מול פורסט. השחפים חזרו מ-2:0 ל-2:3, וולבק הכריע

(גודל טקסט)

המחזור השביעי בפרמיירליג מגיע לסיומו הערב (ראשון) עם המשחק בו מארחת ברייטון את טוטנהאם, זאת לאחר שמוקדם יותר נפרדו אסטון וילה ומנצ'סטר יונייטד בתיקו נטול שערים, וצ'לסי נעצרה ב-1:1 מול נוטינגהאם פורסט. ברייטון רשמה 2:3 גדול על טוטנהאם.

אסטון וילה – מנצ'סטר יונייטד 0:0

תצוגה מאכזבת משתי הקבוצות בווילה פארק הסתיימה הסתיימה בחלוקת נקודות וללא שערים, אבל דווקא אריק טן האח עשוי לראות בתיקו תוצאה לא רעה לנוכח העובדות שמדובר ביריבה ברמת ליגת האלופות ושמנצ'סטר יונייטד ייצרה מצבים טובים יותר ממנה. כמובן שזו לא סיבה לשמוח יותר מדי עבור השדים האדומים, שסופרים כבר חמישה משחקים ברצף בכל המסגרות מבלי לנצח וייצאו לפגרת הנבחרות בחלק התחתון של הטבלה. אסטון וילה פספסה הזדמנות לנצל את המעידה של צ'לסי כדי לעקוף אותה בדרך למקום הרביעי, כאשר עבור החבורה מברמינגהאם מדובר בתיקו שני ברציפות בפרמיירליג, אולם היא בלתי מנוצחת כבר שמונה משחקים בכל המפעלים. בשני הצדדים נפצע בלם: אזרי קונסה נטש את כר הדשא כבר בדקה ה-11, בעוד שהארי מגווייר נפגע בשלהי המחצית הראשונה ולא חזר אחרי ההפסקה.

שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש
עומד לרשות טן האח, למרות הכרטיס האדום. פרננדש | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 5: רשפורד חטף לקאש באגף ודהר קדימה, עבר את בארקלי בתוך הרחבה ובעט חזק למסגרת, אבל מרטינס היה במקום כדי להדוף.

דקה 8: מסירה טובה של קונסה שברה את קו ההגנה, רוג'רס קיבל וביצע דאבל-פס עם ווטקינס לפני שבעט לרשת החיצונית.

דקה 39: גרנאצ'ו בעט מזווית קשה באגף שמאל, מרטינס קלט.

דקה 49: רשפורד בעט מצוין מפתח הרחבה, מרטינס התעופף והדף מעל המשקוף לקרן.

שחקן מנצ'סטר יונייטד מרכוס רשפורד ליד שחקן אסטון וילה מאטי קאש
רשפורד איים פעמיים על השער של המארחת | אימג'בנק GettyImages, Michael Regan

דקה 56: תרגיל טוב מקרן איפשר לביילי למצוא את טילמנס חופשי לגמרי מחוץ לרחבה, הבלגי שקיבל את הכדור במרכז הניף את רגל ימין וסחט מאונאנה הדיפה נאה.

דקה 68: פרננדש סובב כדור מצוין מעל החומה, אבל לצערו נעצר במשקוף.

דקה 77: מרטינס תפס הפעם בעיטה של אנטוני, שהלכה אמנם למקום קשה עבור השוער, אבל לא הייתה מספיק חזקה כדי להכניע אותו.

דקה 93: מהלך קבוצתי מצוין של וילה הסתיים כשפילוג'ן במצב הבקעה אדיר ברחבה, אבל דאלוט חסם בגופו את הבעיטה ומנע הפסד דרמטי.

צ'לסי – נוטינגהאם פורסט 1:1

רצף חמשת הניצחונות של הבלוז בכל המסגרות נעצר דווקא במשחק ביתי מול יריבה שניצחה רק פעמיים עד כה בעונה הנוכחית. צ'לסי נותרה במקום הרביעי, כאמור, אבל התרחקה מהטופ 3. קול פאלמר עקף את קווין דה בראונה והגיע ל-12 בישולים בפרמיירליג ב-2024, אבל את כל הקרדיט הוא חייב הפעם לנוני מדואקה שסיפק חותמת למשחק טוב מאוד מבחינה אישית כשכבש את שער השוויון, לאחר שכריס ווד העניק יתרון זמני לנוטינגהאם פורסט. דקות הסיום סיפקו קצב יוצא מגדר הרגיל, עם הזדמנויות ברורות וניסיונות למסגרת בשני הצדדים, אבל השוערים התעלו והשוויון נשמר.

שחקני נוטינגהאם פורסט חוגגים
| רויטרס

מהלך המשחק

דקה 38: מורילו חטף במרכז המגרש והתקדם עד הרחבה בכדרור, לפני ששיגר בעיטה עוצמתית למסגרת שאותה הדף סאנצ'ס בזינוק יפה.

דקה 49: 0:1 לנוטינגהאם פורסט! וורד-פראוס הרים כדור נייח לרחבה, מילנקוביץ' הוריד אותו בנגיחה ונגיעה קלה של ווד הסיטה לרשת.

דקה 54: הדסון-אודוי מצא ברחבה את אנדרסון שבעט בנגיעה עם רגל ימין, סאנצ'ס קלט.

שחקן צ'לסי נוני מדואקה
| אימג'בנק GettyImages, BENJAMIN CREMEL/AFP

דקה 57: צ'לסי השוותה ל-1:1! פאלמר מסר ימינה למדואקה, מורנו לא הפריע לו לכדרר מצד ימין למרכז והקיצוני שחרר בעיטה שטוחה לפינה הנגדית כדי להחזיר את הכחולים למשחק.

דקה 78: וורד-פראוס שהיה עם כרטיס צהוב פספס את הכדור, וכדי למנוע מג'קסון לפרוץ לעבר אחד על אחד מול שוער פורסט, הקשר תפס את הכדור בידו – והורחק בצהוב שני ואדום.

דקה 92: פאלמר הגביה מימין לז'ואאו פליקס, שפספס במעט את המסגרת בנגיחה שלו.

דקה 95: נקו וויליאמס ניצל ריפיון בהגנה כדי להסתנן לרחבה כשהוא במצב מצוין להבקעה מול סאנצ'ס, אבל השוער הגיב בהצלה גדולה. צ'לסי מיד יצאה למתפרצת בצד השני, וגם סלס הדף נפלא לקרן נגיחה מסוכנת של אנקונקו.

דקה 96: צ'לסי חידשה מהר את המשחק מהקרן, גוסטו ירה לעבר המסגרת וסלס הציל פעם נוספת. קצב מטורף בסטמפורד ברידג' בדקות הסיום. שלוש קרנות נוספות לזכות צ'לסי היו באותה הדקה, לפני שפאלמר ניסה בעיטה מרחוק שלא הייתה רחוקה מלהכניע את פורסט.

דקה 100: סאנצ'ס קלט עוד בעיטה למסגרת, גם זו באה מרגל שמאל של וויליאמס.

שחקני ברייטון חוגגים
שחקני ברייטון חוגגים | רויטרס

ברייטון – טוטנהאם 2:3

השחפים שהחלו את העונה בסערה קטעו רצף של ארבעה מחזורים ללא ניצחון עם קאמבק ענק, התרנגולים ירדו לקרקע אחרי הניצחון הגדול על מנצ'סטר יונייטד ושלוש הנקודות שהשיגו בליגה האירופית. האורחת, שחסרה פעם נוספת את יונג מין סון, עלתה ליתרון בדקה ה-23 כשדומיניק סולאנקה בישל יפה לברנאן ג'ונסון הלוהט, שכבש זה משחק שישי ברציפות. ג'יימס מדיסון הכפיל (37), אלא שבמחצית השנייה הגיע המהפך. קאורו מיטומה המופלא בישל ליאנקובה מינטה (48) וג'ורג'יניו רוטר (58), ובדקה ה-66 הכריע דני וולבק עם שער הליגה ה-71 שלו – אחד יותר מאריק קאנטונה. ברייטון חזרה מ-2:0 במחצית לניצחון לראשונה בתולדותיה בליגה העליונה.

המחזור השביעי בפרמיירליג יסתיים מחר (ראשון) והליגה תתחדש ב-19.10, לאחר פגרת הנבחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי