מחיר כרטיס למשחק חוץ יעלה פחות מ-30 ליש"ט

גם המחאה שלהם הצליחה. אוהדי ליברפול
גם המחאה שלהם הצליחה. אוהדי ליברפול | צילום: Gettyimages

הנהלת הפרמייר-ליג: "קהל חוץ חשוב לאווירה, זה ההבדל בינינו לבין ליגות אחרות"

(גודל טקסט)

מחאת האוהדים באנגליה כנראה עזרה. 20 קבוצות הפרמייר-ליג החליטו שבשלוש העונות הקרובות מחירי הכרטיסים לאוהדים במשחקי חוץ לא יעלו על 30 ליש"ט. ההחלטה התקבלה למרות שהליגה נהנית מפופולריות כמעט חסרת תקדים, ותפוסת האצטדיונים עומדת על 96.2%.

 

"אוהדי החוץ חשובים לאווירה במשחקים וגורמים לתגובה של אוהדי הבית, דבר המבדיל את משחקי הפרמיירליג מליגות אחרות", נמסר בהודעת הפרמייר-ליג. "הדבר הנכון היה ליצור יוזמה שתעזור להם. בפגישה האחרונה שערכו הקבוצות, בתחילת פברואר, הוסכם שיש לעשות יותר כדי לעזור לאותם אוהדים ולאחר ששקלנו מספר אפשרויות פעולה הוחלט על ההגבלה ל-30 פאונד".

 

הרבה קהלים השתתפו במחאות השונות. אוהדי ארסנל, אסטון וילה, בורנמות' וקריסטל פאלאס (gettyaimges)

 

בחודשים האחרונים התרבו המחאות כנגד מחירי הכרטיסים ברחבי הממלכה, כשגם ברחבי אירופה הנושא זכה לתהודה. מי שנחשבו לחוד החנית של המחאה היו אוהדי ליברפול, שנטשו את אצטדיון אנפילד בדקה ה-77 במשחק נגד סנדרלנד, במחאה על כוונת ההנהלה לגבות 77 ליש"ט על הכרטיסים היקרים בעונה שלאחר מכן.

 

המחאה זכתה לחשיפה גדולה אף יותר בשל העובדה שהמייטירדס הוליכו 0:2 בזמן הנטישה, לאחריה ספגו שני שערים והמשחק הסתיים ב-2:2. חברת "פנוויק" המחזיקה בבעלות על הקבוצה הודיעה שהמחירים עונה הבאה לא יועלו כפי שתוכנן ויוקפאו לשנתיים.

 

הם ממקדים את המחאה שלהם נגד הבעלים. אוהדי ניוקאסל (gettyimages)

 

גם בניוקאסל, המסובכת קשות בתחתית ונמצאת בדרכה הבטוחה לליגת המשנה, הוחלט להקפיא את עליית מחירי הכרטיסים לעונה הבאה, כאשר מחירי הכרטיסים לאוהדים מתחת לגיל 18 אפילו יוזלו ב-54%. אוהדי המגפייס החריפו בשנים האחרונות את מחאתם כנגד הבעלים מייק אשלי.

 

קבוצה נוספת שהקפיאה את עליית מחירי הכרטיסים לעונה הבאה היא טוטנהאם, שמצאה את עצמה מתמודדת על האליפות. התרנגולים הודיעו באתר הרשמי: "מחירי המנויים לעונה הבאה מוקפאים. המועדון מכיר בצורך לשמור על מחירים שווים לכל כיס בכדורגל, ולשמור על האווירה באצטדיון. הקבוצה קיבלה מהאוהדים תמיכה נפלאה בכל המפעלים העונה".

 

שם דווקא אין מחאות. טוטנהאם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי