סטייליסט: הסגנון של סימאונה מכתיב דרך בזול

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | צילום: Gettyimages

מאמן אתלטיקו מדריד עושה קסמים בתקציב מזערי מול המתחרות

(גודל טקסט)

דייגו סימאונה חוגג בימים אלה עשר שנים לתחילת דרכו כמאמן אחרי סיום קריירה מוצלחת בתור כדורגלן. אחרי הצלחה עם סן לורנסו בעונת 2011/12 הוא חזר לאתלטיקו מדריד ותוך זמן קצר הפך אותה לקבוצה שעם תקציב קטן יחסית מצליחה להתברג בצמרת של אירופה עם תכונות של כדורגל הגנתי, אבל לוחמני מאוד. כמו אלה שאיפיינו את המאמן כשהיה שחקן. 

שני רגעי שיא היו לסימאונה בקריירה שלו כמאמן הקולצ'ונרוס. הראשון כשזכה באליפות הספרדית על כר הדשא של ברצלונה בקאמפ נואו בעונת 2013/14 והשני היה העפלה לגמר ליגת האלופות בליסבון באותה עונה מופלאה, מפגש שהתהפך בעומק תוספת הזמן והסתיים בהפסד 4:1 לריאל מדריד בהארכה.

עכשיו מקווה "צ'ולו" לחגוג את העשור המוצלח כמאמן עם עליה לרבע הגמר זו העונה השלישית ברציפות. לדבריו, המחמאה הגדולה ביותר שהוא שמע על אתלטיקו מדריד היא שיש לה סגנון משחק משלה. "אתה צריך שחקנים אינטליגנטים בשביל זה", הצהיר הארגנטיני. הוא גם הכחיש שיש מונח כזה "הסטייל של דייגו סימאונה" וטען שהסטייל היחיד שלו הוא לנצח משחקים. פשוט, אבל עובד. 

למרות זאת, סימאונה פילס דרכו לצמרת והיה המאמן המועדף על רומן אברמוביץ' בצ'לסי לעונה הבאה בגלל שהוא מאמן בסגנון של ז'וזה מוריניו, רק בלי כל הסכסוכים, האינטריגות והריבים שמלווים את הפורטוגלי. השחקנים של צ'ולו עובדים עבורו במגרש בצורה מושלמת והרמונית. סגנון המניפה הידוע כבר הפך למושא לקנאה עבור מאמנים. 


סימאונה מול זידאן, תדמית הפוכה (Gettyimages)

המאמן מבטיח שהשנים הבאות יהיו ורודות לא פחות: "יש לנו סגל צעיר מאוד יחסית וחלק מהרכש עדיין צריך להתאקלם, כמו מתיאס קראנוויטר שהגיע בינואר מריבר פלייט, סאול וגרייזמן, אנחל קוראה וכמובן לוסיאנו וייטו. אני משוכנע שקוריאה בן ה-21 עומד להיות כדורגלן מבריק". הארגנטיני הצעיר שסבל מגידול בלבו עבר ניתוח בניו יורק בשנה שעברה ורק העונה חזר לשחק באופן סדיר. מאוהב בכדור, אבל פוטנציאל עצום שהמאמן ידע לזהות על אף כל הנורות האדומות.

אתלטיקו מצליחה להשאיר את ריאל מדריד מאחוריה, אבל זה נראה כאילו ברצלונה בדרך לאליפות וגם הטריקים של סימאונה לא יעזרו מולה הפעם. המאמן יודע היטב שצריך להשקיע יותר בליגת האלופות. אתלטיקו סובלת מחולשה של החלוצים וזו הבעיה העיקרית שלה. התיקו המאופס בליגה נגד ויאריאל וה-0:0 אצל פ.ס.וו בהולנד הדגישו את הבעיה. יחד עם זאת, הניצחון 0:1 על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו פתח איזה ברז סגור בקבוצה שלא מפסיקה להבקיע מאז. היא כבשה עשרה שערים בארבעת משחקי הליגה האחרונים, כולל שלושה שערים מול סוסיאדד, ולנסיה ולה קורוניה בכל מפגש. 


ההגנה עובדת, אבל בסוף צריך גולים (Gettyimages)

אנטואן גרייזמן, הכוכב הגדול מבחינת תפוקה, הודה רק לפני מספר שבועות שהוא מצוי בתקופה קשה. פתאום חזר להבקיע ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים ובסך הכל הגיע ל-23 שערים בכל המסגרות ו-16 בליגה. ההולנדים יודעים שיצטרכו לסגור אותו כי כשהוא בכושר, הצרפתי נחשב לאחד החלוצים האיכותיים בליגה. מי שלא כובש הוא הכשרון הארגנטיני הצעיר לוסיאנו וייטו, שלא מצא את הרשת כבר 840 דקות. 

אצל איינדהובן מאמינים באפשרות לחולל סנסציה, אבל החלו את השבוע גרוע עם 1:1 מול הירנביין החלשה. הקשר מרקו ואן חינקל, שמושאל מצ'לסי, הודה: "אני מקווה שהאכזבה תהפוך להצלחה". 3,000 אוהדים הולנדים צפויים להגיע למשחק לתמוך במאמן פיליפ קוקו ושחקניו. בהולנד רואים חשיבות בהצלחה בגומלין ומאמינים שאפשר להפוך את העונה השחורה בה לא עלו ליורו להצלחה באלופות. חצי נחמה.


סימאונה והמוטו על הספסל: "כל משחק כאילו הוא האחרון" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי