חכמון טעה, אבל ראשי הענף אשמים

טעה
טעה | צילום: דני מרון

מה עושים למנוע משופטים להכריע משחק? שולחים אחד לניידת השידור

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בראשית ברא אלוהים את השופט והצמיד לו שני קוונים. וידאגו איגודי השופטים בעולם לתלוש המשכורת ויוסיפו את השופט הרביעי. וייפלו עוד ועוד טעויות שיפוט ויוסיפו את שופט הרחבה ושופט קו השער וייפלו עוד ועוד טעויות שיכריעו גורלות של משחקים ויאמר אלוהים די. ויברא את שופט המצלמה.

אלי חכמון קבע שמכבי חיפה תפסיד לבית"ר ירושלים בשתי טעויות קשות: אדום שנשלף לעברו של נטע לביא והותיר את הירוקים מחצית שלמה בעשרה שחקנים, ושער ניצחון שכבש ארסניו ואלפורט מנבדל.

מאות אלפי בני אדם ראו באמצעות הטלוויזיה בזמן אמת שחכמון טעה. חכמון הבין שטעה כבר במחצית, דיווחו לו. אבל זה לא מנע ממנו לעלות אחרי ההפסקה לכר הדשא ותיכף לטעות שוב. וזה בסדר כי חכמון הוא בסך הכל בן אדם. נולדנו לטעות. לצידו התרוצצו על כר הדשא 28 שחקנים, כולם עשו טעויות.

חכמון מחובר באזניות לצוות שלם של עוזרים, איש מהם לא ניסה לתקן אותו בזמן אמת. לא באדום ללביא ולא בשער. אולי הם ראו מה שהוא ראה, הבינו מה שהוא הבין, טעו ביחד איתו. אולי העדיפו לשתוק, לא לסמן, לא לתקן. זה לא משנה.


בניון, צריך לבוא בטענות לראשי הענף (דני מרון)

מה שכן משנה היא העובדה שהייתה דרך לתקן ומיד. דרך המצלמות. במקום פמליה של עוזרים מיותרים, הגיע הזמן לשופט אחד שיושב בניידת השידור, בודק בזריזות את ההילוכים החוזרים ומשדר לחכמון באזנייה: טעית חביבי.

שמענו כבר את כל הטענות נגד הכנסת השימוש בטלוויזיה באופן מלא לכדורגל. זה יעצור את שטף המשחק, זה ייצור מצבים מגוחכים של שריקה מסוימת ואז ביטולה או היפוכה, כל העניין יהפוך לשוק. סתם קשקושים.

קודם כל יוגדר בחוק ששופט המצלמה יתערב רק במקרי קיצון – גולים, פנדלים, אדומים. וכל השאר כבר יהיה עניין של תרגול. השנה הראשונה לכניסתו של שופט המצלמה בוודאי תהיה עוד מלאה מהמורות, אבל אחר כך הכל יהיה חלק.

דמיינו לעצמכם משחקים נטולי שגיאות שיפוט חמורות, תרגישו את רוח הספורטיביות שתנשוב מעל כל כר דשא שהוא ברחבי הגלובוס. עכשיו תחשבו מה צריך לקרות כדי שהחלום יתגשם: להזיז סלעים במוסד המסואב הזה שנקרא פיפ"א. תחשבו על אופ"א. על ההתאחדות לכדורגל בישראל. כן, יקיצה כואבת. כנראה שנגזר עלינו לסבול עוד שנים רבות מטעויות שיפוט.


יביא שינוי לענף? אינפנטינו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי