פציעתו של וויין רוני לא בהכרח תפגע בנבחרת

וויין רוני
וויין רוני | צילום: Gettyimages

הכוכב נראה מסורבל ומקומו ביורו 2016 בסכנה. וארדי וקיין רק מחכים להזדמנות

(גודל טקסט)

לואי ואן חאל בישר על הפציעה של וויין רוני בצורה הכי לא דרמטית האפשרית. הידיעה על כך שהקפטן יהיה בחוץ לחודשיים היא לא פחות מרעידת אדמה למנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, אבל המנג'ר תיאר אותה כאילו דיבר על לוח הזמנים של האימון הקרוב.

הקבוצה והנבחרת זקוקות לרוני כמו אוויר לנשימה. ואן חאל יודע שיצטרך לארוז מזוודות אם מנצ'סטר יונייטד לא תסיים בין ארבע הראשונות בליגה ולכן הוא היה זקוק לחלוץ בריא וביכולת טובה. מתחילת 2016 הכוכב התעורר פתאום כמו עוף החול, זאת אחרי שנראה משוטט במשחקים רבים כמו רוח רפאים ללא כתובת, וכבש שבעה שערים בתשעה משחקים בכל המסגרות. זה אולי לא הספיק לשדים כדי לחזור לרביעיה הפותחת, אבל היכולת השאירה להם פתח של תקווה. ההצטיינות שלו גם סחפה אחריה את אנתוני מרסיאל, שגילה יכולת משופרת כשהוא מגיח מאגף שמאל. ועכשיו המכה הזו כנראה חיסלה את הסיכויים להגיע לאלופות. 

יחד עם זאת, פרשנים באנגליה טוענים שיש לחלוץ הצרפתי בן ה-20 הזדמנות להראות את כוחו גם כחלוץ מרכזי. הכשרון שטמון ברגליו עצום וכשרוני לא בשטח יפול עליהן עוד יותר עומס. 


וויין רוני, נראה כמו כל העונה של יונייטד (gettyimages)

היחידה השניה שנסמכה על רוני היא נבחרת אנגליה. לקראת יורו 2016, כמובן. הוא נשאר הוותיק מבין השחקנים שפרשו מהנבחרת מאז המונדיאל. אין יותר את סטיבן ג'רארד, גם לא את פרנק למפארד. מאז שרוני קיבל את סרט הקפטן, הוא הפך למנהיג אמיתי והפך לשחקן הכי בטוח בהרכב של רוי הודג'סון. הוא היה אמור להיות השחקן מאחורי החלוץ המרכזי, אם כי במשחקים האחרונים נגד ספרד וצרפת המנג'ר שיחק עם שלישיה בהתקפה. הוא ניסה סגנונות שונים, כמו עץ חג המולד או שיטת היהלום. בכולם היה לרוני תפקיד מרכזי. 

כשנשאל אם פציעתו של רוני טובה או רעה לאנגלים, השיב כתב "הסאן" מרטין ליפטון לספורט1: "לא צריך ללכת שולל אחרי כמה שערים יפים יותר ויפים פחות שכבש מאז תחילת 2016. העונה כולה של רוני היא בינונית כמו הקבוצה שהוא משחק בה. הגאוניות שלו צצה פה ושם בכמה משחקים, אבל הוא כקפטן יונייטד ייצג היטב את ההדרדרות של הקבוצה מבחינה איכותית במגרש". 

ליפטון הפנה אותנו להפסד 2:1 לסנדרלנד בו נפצע הכוכב: "רוי הודג'סון חזר אחרי המשחק ונשאל בטלוויזיה מה דעתו על רוני, ואמר ש'טוב שהוא נחלץ מהשקיעה הזאת'. בואו נאמר את האמת: רוני נראה במשחק איטי במחשבה, איטי בתגובות והתברר ששיחק פצוע. הוא הלוחם המנוסה האחרון שנשאר בנבחרת, אבל מעבר ליכולת החדשה שלו להנהיג ולאחד ולנאום (מי יודע אם מבינים את דבריו, כפי שרמז פעם רוי הודג'סון על המבטא הקלוקל שלו), הוא אולי גם עוצר את הצעירים מלהתקדם ולהתפתח".

אז האם ליפטון ממליץ על רוני ליורו או שהוא מצדו היה משאיר אותו בבית לקראת צרפת? "תראה, מנטלית ופיזית הוא נראה די גמור העונה וכמה שערים שכבש לא יסתירו את זה. אני חושב שהעומס עליו היה גדול מדי. בקטע הזה הפציעה באה לו טוב, למרות שזה נשמע רע. הוא חייב מנוחה מכל המעמסה הנפשית הזאת של להיות המנהיג של חבורה בינונית מינוס של שחקנים שסופגת בכל משחק ליגה קריאות בוז". 


רוני עם גיגס. מנהיג של חבורה בינונית (gettyimages)

"רוני צריך להתאושש מלתת גב לשעמומון של לואי ואן חאל על כר הדשא", מסביר ליפטון. "הוא לא אשם בזה, הוא נכנס ללופ כמו כל שאר השחקנים בעזרתו האדיבה של ההולנדי, שלא רוצה אף פעם לשמוע בקול אחרים. רוני כרגע נראה כמו אחד שבאמת שיחק 700 משחקים".   

וויין רוני יחזור בתחילת אפריל ואז, גם לדברי מרטין ליפטון ואנדי דאן מ"הדיילי מירור", כבר ימצא בוודאי מנג'ר אחר על הקווים. הודג'סון ייקח את החלוץ ליורו רק אם יהיה בכושר מלא. קפטן אנגליה יחמיץ 14 משחקים אפשריים בכל המסגרות, אבל הפציעה שלו יכולה להיות גם דבר טוב עבור הנבחרת. הוא עשוי להגיע ליורו רענן יחסית ועם תיאבון בריא, בעוד ששאר השחקנים אמורים להגיע עם הלשון בחוץ בשל עומס משחקים.

היעדרותו המיידית ממשחקי שלושת האריות מול גרמניה והולנד במרס תאפשר להודג'סון לבחון חלוצים חדשים. לאנגליה יש דור חדש, בעיקר את הארי קיין וג'יימי וארדי. יש כאלה שעוד מטילים ספק אם חלוץ לסטר יכול לקחת את הנבחרת להישגים ביורו וזה בדיוק הרגע בו הוא יכול להיכנס לנעליים הגדולות.

על הקווים מתחמם גם דניאל סטארידג', שאם יחזור לכושר וייפטר מהפציעות, הוא שחקן בטוח לסגל ביורו. גם דני וולבק, שחזר אחרי פציעה ארוכה וכבש שער ניצחון במדי ארסנל נגד לסטר במחזור האחרון, בתמונת הזימונים.  רוני אמנם יכול להיות הדבק של כל הנבחרת, אבל בהיעדרו חלוצים אחרים יכולים לקבל לפחות כמה אחוזי בטחון נוספים ולהגיע בשלים יותר לצרפת.

"רוני דחה השבוע הצעת ענק לעבור לסין והוא בעמדה להכתיב למנכ"ל יונייטד אד וודוורד להיכן הוא רוצה לעבור, אם בכלל", מספר ליפטון. "הוא נשאר התקווה הגדולה של אנגליה ליורו. הוא שיחק בטורנירים רבים ולפעמים לקחו אותו לטורנירים כשהוא היה פצוע ולא היה צריך לעלות למטוס. רוני מייצג את אנגליה על כל החוליים והתקוות שלה. ייתכן שהפעם הוא יפתיע אותנו דווקא לטובה, וכך גם כל הנבחרת".


ייתן צ'אנס לדור העתיד? (gettyimages)


זה תלוי בהודג'סון (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי