המקום ה-3 בסכנה: מכבי חיפה הפסידה באשדוד

וורקמן מתעופף מעל צ'וברביץ'
וורקמן מתעופף מעל צ'וברביץ' | צילום: לירון מולדובן, אתר המנהלת

83:90 לחבורה של צביקה שרף. ראשל"צ עצרה את המפולת עם 85:93 על נהריה

(גודל טקסט)

המחזור ה-22 של ליגת העל בכדורסל נפתח עם שני משחקים: מכבי אשדוד השיגה ניצחון גדול על מכבי חיפה ומכבי ראשון לציון הצליחה לגבור על עירוני נהריה. בעקבות שתי התוצאות, הירוקים עשויים לאבד את המקום השלישי אם בני הרצליה תנצח את הפועל ירושלים ביום שני בחוץ.

 

מכבי אשדוד – מכבי חיפה 83:90

המקומיים איזנו את מאזנם ל-11:11 וחיזקו את מעמדם במקום השישי, מנגד הקבוצה של רמי הדר נעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים וירדה למאזן 9:13, והיא עשויה לאבד את המקום השלישי.

 

 

הקבוצה של צביקה שרף הוליכה החל מתחילת המשחק בהפרשים קטנים, עד שריצת 0:12 של הירוקים בראשותם של חנן קולמן (11 נקודות) וג'ון דיברטולומאו (16 נקודות) הפכה את התוצאה, אך ג'ארד הומאן (14 נקודות ו-7 ריבאונדים) בהופעת בכורה מוצלחת דאג להוריד את המארחת ביתרון 59:60 לרבע האחרון. גם הרבע הזה החל בצורה הפכפכה, עד שחמש נקודות רצופות של יהונתן שולדברנד (16 נקודות, 3/5 לשלוש) קבעו 68:70, יתרון אותו הירוקים לא שמטו עד לסיום המשחק.

שולדברנד מפנה מקום לגארט. המזוקן היה טוב, לגארד היו משחקים טובים יותר אבל העיקר הניצחון (צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה)

 

ווילי וורקמן (7 ריבאונדים) ואייזיה סוואן הוליכו את הדרומיים עם 18 נקודות כל אחד. דיאנטה גארט הוסיף 11 באחוזים לא טובים (33% מהשדה) אך גם מסר 8 אסיסטים, וצ'ארלס תומאס הוסיף עשר נקודות, חלקן קריטיות. נאור שרון קלע שלוש נקודות, אור סולומון, יהוא אורלנד וג'רמיין הול שיחקו ולא קלעו. במחזור הבא תשחק אשדוד נגד הקבוצה שתסיים במקום האחרון בליגה ותהיה אחת מהשלוש: הפועל חולון, מכבי קרית גת ונס ציונה.

 

אצל הירוקים הצטיין גרגורי ורגאס עם 18 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. רנה רוז'ו סיים עם דאבל דאבל של 11 נקודות ו-10 ריבאונדים, רג'ילנד באקנר קלע 10. עוד קלעו: עוז בלייזר 8, וויל גרייבס 7 (1/6 לשלוש)ף אלכס צ'וברביץ' 2 (1/7 מהשדה).

 

מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה 85:93

הקבוצה מעיר היין חווה עונה מאוד לא יציבה. לצד ריצה בצמרת בתחילת השנה והופעות מכובדות מאוד באירופה, ששיאן בהעפלה לרבע גמר היורופקאפ, הכתומים נקלעו לסדרה בלתי נגמרת של הפסדים בליגת העל ואף המאמן שרון דרוקר איים להתפטר בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה.

 

דאוסון וזלמנסון שמחים (אודי ציטיאט)

 

למשחק נגד נהריה הגיעה ראשל"צ אחרי רצף של שלושה הפסדי ליגה, וכשהיא מנצחת רק פעם אחת בשבעת משחקי הליגה האחרונים, והיא לא הייתה רחוקה מלהפסיד גם את המשחק הזה. המחצית הראשונה הייתה שקולה ולאחר שוויון 24:24 בסיום הרבע הראשון שון דאוסן ודריל מונרו הורידו את הכתומים ב-39:43.

 

במצב של 49:51 לטובת המקומיים הגיעה ריצה אדירה של 4:25 שהעלתה אותם ל-53:74 לקראת סיום הרבע, ובתחילת הרבע הרביעי היה נראה שהמשחק סגור. אלא שנהריה, בראשותם של גילברט בראון וריצ'רד האוול הנהדרים נגסה ביתרון, הורידה ל-81:74 שלוש דקות לסיום המשחק, 86:80 דקה וחצי לסיום ו-89:85 חצי דקה לסוף, אך לא יותר מכך, המילה האחרונה הייתה של אבי בן שימול ומארק ליונס, שבקליעות עונשין מוצלחות השאירו את הנקודות במרכז.

 

שני המצטיינים, דאוסון וליונס, דוהרים קדימה (אודי ציטיאט)

 

למרות ההפסד, נהריה חותמת שני סיבובים נהדרים עם מאזן 10:12, שיציב אותה במקום החמישי בסיום הסיבוב. אם היא הייתה מנצחת את המשחק היא הייתה מבטיחה לחיפה את המקום השלישי מכיוון שאם הרצליה תנצח בירושלים לשלוש יהיה מאזן זהה בו הירוקים מובילים, אך בשל העובדה כי כשלה לעשות זאת הרצליה יכולה לעקוף את הקבוצה מהכרמל בשל מאזן פנימי טוב יותר. היא תשחק במחזור הבא נגד הקבוצה שתסיים במקום החמישי: הפועל תל אביב או הפועל אילת. אם הדרומיים ינצחו את נס ציונה הם יהיו אלו שישחקו נגד נהריה, ואם הם יפסידו במקביל לניצחון של האדומים בדרבי התל אביבי, הקבוצה של שרון אברהמי תגיע לצפון המרוחק.

 

קלעו לראשון לציון: מארק ליונס 25 (4/6 לשלוש), שון דאוסן 24 ו-7 אסיסטים, דריל מונרו 14 ו-12 ריבאונדים, טוני יאנגר 8, אבי בן שימול וניצן חנוכי (6 אסיסטים) 7, קווין פאלמר וכריס רייט 4, עידן זלמנסון שיחק ולא קלע.

 

קלעו לנהריה: האוול 27 (12/17 מהשדה), גילברט בראון 20 (4/8 לשלוש), קמרון קלארק 15, מייקל אומה 6 (0/4 לשלוש), ניב ברקוביץ' (10 אסיסטים) וערן אסנטי 5, עודד ברנדווין 3, אורי קוקיה ואנטוני פישר 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי