הכל דיבורים: לטל בן חיים אין תחליף במכבי ת"א

בן חיים. כל פציעה עוררה שמועה
בן חיים. כל פציעה עוררה שמועה | צילום: GettyImages

ברקוביץ' ("חכם ומקצוען") וקלינגר ("אין פה בלמים מהירים") מפרגנים

(גודל טקסט)

לפני המשחק של מכבי תל אביב ברבע גמר הגביע מול הפועל כפר סבא (0:3) מתח הבלם טל בן חיים את המפשעה והודיע למאמן פטר בוס שהוא אינו יכול לשחק. עד כאן שגרתי. אלא שהמקרה הזה לווה בקולות מתוך המועדון שטענו מדובר בפציעה דיפלומטית שנובעת מהעובדה שהבלם הוותיק לא היה מיועד לפתוח במשחק.

 

בן חיים הגיע בקיץ האחרון לשורות הטרבליסטית מצ'רלטון האנגלית ואחרי שסיים קריירה מרשימה כלגיונר, כולל בצ'לסי. הבלם פתח אמנם בכל 11 משחקי מכבי תל אביב במוקדמות ובליגת האלופות עצמה אבל בליגה שותף רק ב-13 משחקים, פחות משני הבלמים האחרים קרלוס גרסיה ואיתן טיבי.

 

 

הסיבה העיקרית לכך היתה פציעות אלא שיחד עמן החלו לצוף שמועות כאילו הצהובים לא מרוצים מבן חיים. את איל ברקוביץ' השמועות הללו מצחיקות. "שבמכבי לא יפילו על בן חיים את התיק על כך שההגנה שלהם נראית גרוע", אמר הקוסם לספורט1, "הוא אחד משני הבלמים הכי גדולים שהיו פה לצד אבי כהן ז"ל. בן חיים אינטליגנט ומקצוען ברמות הכי גבוהות והוא חייב לשחק בהרכב, לפני כל שחקני ההגנה האחרים".

 

מבט יומיומי על התנהלותו של בן חיים מגלה שמדובר במקצוען אמיתי. "לפני כל עונה טל מתאמן עם מאמנו אישי, חזי נחשוני", מסרב מקורב, "הוא מקפיד על תזונה נכונה, לא נוגע באלכוהול ולא שותה מוגז, וכשהוא יוצא לבלות הוא מקפיד לחזור הביתה לא יאוחר מחצות".

 

טל בן חיים. "לא סתם החזיק עשר שנים מעמד בחו"ל" (אודי ציטיאט)

 

נחשוני עצמו, שמלווה את בן חיים מאז יצא לשחק בבולטון מהפרמייר-ליג בקיץ 2004, שופך אור נוסף: "לא סתם טל החזיק עשר שנים מעמד בחו"ל", בחודש הבא הוא יהיה בן 34 והוא שמור טוב מאוד. בחו"ל הוא עבד מול שחקנים הרבה יותר טובים מאלה שמשחקים בליגת העל שלנו".

 

בן חיים היה באנקר בהרכב הנבחרת בתקופתו של המאמן היוצא אלי גוטמן, אפילו בתקופות שלא שיחק בקבוצות שלו בחו"ל.  אריק בנאדו, עוזרו של גוטמן מסביר: בן חיים בלם יוצא מהכלל עם הרבה ניסיון. במצב הפיזי שלו הוא יכול לתת לפחות עוד שנתיים-שלוש, הוא שמר על עצמו כל החיים, בנוי טוב והמהירות שלו טובה. בלמים בגיל מבוגר הולכים ומשתבחים, אני שיחקתי עד גיל 37.5. כשבן חיים יחלים מהפציעה שלו, הוא ייצב את ההגנה של מכבי".

קלינגר. יש לבן חיים שילוב של מנהיגות, ניסיון ומחויבות (עדי אבישי)

 

אחרי שמדברים עם ניר קלינגר, הדיבורים סביב בן חיים נשמעים פחות כמו שמועות ויותר כמו האמת. "במכבי תל אביב עושים שגיאה קשה שלא נותנים לבן חיים לפתוח בהרכב", אומר קלינגר שלקח עם הבלם אליפות צהובה בעונת 2002/03,  "זכותו של המאמן לא לשתף אותו, אבל כפרשן אני טוען שהשילוב של יכולת המנהיגות, ניסיון ומחויבות כמו שיש לטל קשה מאוד למצוא. הוא הרבה יותר אגרסיבי מגרסיה ועם מיקום יותר טוב ממנו. מקומו של בן חיים בהרכב לצד טיבי".

 

ומה לגבי הביקורת שהוא לא מספיק מהר?

"אני לא רואה אף בלם מהיר בליגת העל ולא מבין את הביקורת הזאת. בעיני בן חיים הוא הבלם הכי טוב בארץ, גם בגלל הגישה והמקצוענות שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי