חידת בניון: קומבינה או שחקן מפתח לעתיד?

בניון. חזן פעל רק משיקולים מקצועיים
בניון. חזן פעל רק משיקולים מקצועיים | צילום: Gettyimages

האווירון מסתייג משחקן נבחרת בן 35, ג'ובאני רוסו תומך ודודו אוואט מפתיע

(גודל טקסט)

"הדיבורים על כך שיוסי בניון זומן לנבחרת ישראל כחלק מקומבינה או כדי לסדר לו עוד הופעה הם לא יותר מבדיחה", אמר דודו אוואט לספורט1, "אני מכיר מצוין את המאמן (הזמני) אלון חזן, חלקנו ביחד חדר כששיחקנו בנבחרת ישראל. הוא בחור שלא מתערבב, דעתן ולא אחד שנותן שיתערבו לו. הוא גם לא חבר של בניון. אם חזן זימן את בניון, זה מקצועי פרופר".

 

אלון חזן עצמו התפנה לרגע מההכנה למשחק נגד קרואטיה ואמר דברים נחרצים: "אם ישראל היתה מגיעה ליורו בצרפת ואני הייתי המאמן, בניון היה בסגל, אין פה בכלל שאלה". המאמן הזמני הוסיף: "מצחיק אותי בכלל שאומרים שאני חבר של בניון, כי כולה יש לנו הופעה אחת משותפת בנבחרת. מי שנמצא בכושר הכי טוב צריך להיות בנבחרת, ויוסי אחד הטובים העונה בליגה". אלא שיש מי שחושב אחרת. אלון מזרחי למשל. "הזימון של בניון נועד בשביל לעשות לו כבוד, להוסיף לו עוד הופעה בנבחרת, שיכולה להיות ההופעה האחרונה שלו וזה מכובד", אומר האווירון, "אם גוטמן היה המאמן הוא לא היה מזמין אותו כי יש ביניהם היסטוריה, אבל ברגע שחזן מונה נסללה הדרך שלו חזרה לנבחרת".

 

 

ג'ובאני רוסו, אקס מכבי חיפה וכוכב גולסטאר, מבטל את דבריו של האווירון. "בניון שחקן גדול שנמצא בעונה טובה וזה מקובל ששחקנים בגילו משחקים בנבחרות שלהם. אנדריי שבצ'נקו לא שיחק עד הסוף בנבחרת אוקראינה? ויש עוד מלא דוגמאות. אם בניון בריא והוא בכושר אין שום סיבה שלא להזמין אותו".

 

אפשר להתעלם ממנו? יוסי בניון (Gettyimages)

 

מול קרואטיה יחגוג הקשר הוותיק את ההופעה ה-97 שלו בנבחרת ישראל, יותר מכל שחקן אחר אי פעם. השאלה שנותרה פתוחה האם בניון ירשום הופעות נוספות, או במלים אחרות האם הוא מתאים לקחת חלק בקמפיין הבא, מוקדמות מונדיאל 2018.

 

אלון מזרחי מסויג: "הקמפיין הבא עוד רחוק ורק כשימונה מאמן יהיה אפשר לדעת לאן נושבת הרוח. מדברים הרבה על הצערת הנבחרת, וברור שאם זו תהיה המגמה אין לבניון מקום בסגל. בכל מקרה מדור בקמפיין קשה מאוד, שכולל יריבות כמו איטליה וספרד, והמטרה תהיה להכין נבחרת לעוד ארבע שנים. במצב כזה טבעי שיוזמנו שחקנים אחרים".

 

אוואט דווקא מפתיע: "בניון יכול וצריך להיות בנבחרת פשוט כי אין לנו שחקנים כמוהו. כשימונה מאמן חדש הוא לא יוכל להתעלם ממנו. כמו שעכשיו שואלים למה הזמינו אותו, אם לא יזמינו אותו ישאלו למה הוא איננו. בניון מביא עמו ערך מוסף, הוא מופת לצעירים. מקצוען שאוהב מאוד להיות בנבחרת, תרם לה כל כך הרבה ויש לי הרגשה שעוד יתרום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי